اخبار داغ

واکنش رسانه های غربی به نامه رهبر انقلاب به روحانی درباره اجرای برجام+ تصاویر

واکنش رسانه های غربی به نامه رهبر انقلاب به روحانی درباره اجرای برجام+ تصاویر
نامه مهم رهبر انقلاب در ساعات اولیه انتشار مورد توجه بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت و با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب در تیتر یک خود به این خبر واکنش نشان داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهر امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نامه مهم رهبر انقلاب در ساعات اولیه انتشار مورد توجه بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت و با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب در تیتر یک خود به این خبر واکنش نشان داده اند.

,

سایت صدای آمریکا با تیتر  تایید مشروط برجام از سوی رهبر ایران: "تحریم جدید علیه حقوق بشر و تروریسم تصویب نشود" به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری این کشور با تایید برجام خواستار رعایت نه مورد در اجرای برجام شد.

,

, ,

این سایت در ادامه نوشت: از نکات مورد اشاره رهبر ایران در این نامه این است که وی تاکید کرده تصویب هرگونه تحریم در هر زمینه‌ای از  جمله در زمینه تروریسم و حقوق بشر در هشت سال آینده  توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکره با ایران ، نقض برجام را موجب می شود.

,

صدای آمریکا مدعی شد: سخنان آقای خامنه ای در حالی است که کشورهای مذاکره کننده و ایران تاکید داشتند این مذاکرات دو ساله تنها بر سر مساله هسته ای ایران است. چنانکه در حال حاضر تحریم های موشکی ایران بخاطر ظن به حمایت ایران از گروه های تروریسی پا برجا مانده اند.

,

خبرگزاری دوئیچه وله آلمان با انتشار نامه مقام معظم رهبری برای اجرای برجام نوشت: رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، شروطی برای اجرای برجام تعیین کرد و خواهان تضمین طرف‌های مقابل برای پیشگیری از هر تخلفی شد. او می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا باید به صورت کتبی لغو تحریم‌ها را اعلام کنند.

,

, ,

دوئیچه وله نوشت: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور ایران، مواضع خود در قبال اجرای برجام را روشن کرد. در شروع این نامه که روز چهارشنبه ۲۹ مهر در سایت رهبر ایران منتشر شد، ورود دولت آمریکا به مذاکرات هسته‌ای، "فریبکارانه" و "با غرض پیشبرد هدف‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی" خوانده شده است.مذاکرات هسته‌ای با آمریکا که نخست مخفیانه بود، با تصمیم مستقیم رهبر ایران و در عمان آغاز شد. آیت‌الله خامنه‌ای در توضیح تصمیم خود، سیاست "نرمش قهرمانانه" را مطرح کرد.

,

این سایت در ادامه مدعی شد: بسیاری از ناظران، رویکرد رهبر ایران در مذاکرات هسته‌ای را دوگانه توصیف کرده و می‌گویند او با مصلحت‌اندیشی نقش یک منتقد را ایفا می کند.

,

سایت معاند دیگربان در واکنش به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درخصوص اجرای برجام نوشت: آقای خامنه‌ای در نامه خود خطاب به روحانی از سیاست‌های گذشته جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و غرب دفاع کرده و نوشته «دشمنی» آن‌ها با ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

,

, ,

این سایت معاند در ادامه نوشت: وی در این نامه به صراحت اعلام کرده که «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعدد است.» خامنه‌ای افزوده «فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه {از این نقاط ضعف}، ‌می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ کشور منتهی شود.» خامنه‌ای در پایان نامه خود از دولت حسن روحانی خواسته «از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز» کند.

,

العربیه رسانه حکومتی آل سعود هم به واکاوی نامه مهم رهبر معظم انقلاب به روحانی پرداخت و نوشت: بخش مهمی از این نامه به تکرار ضدیت رهبر جمهوری اسلامی ایران با آمریکا اختصاص یافته که طی آن علی خامنه‌ای تأکید کرده است که دولت آمریکا چه در موضوع هسته‌ای و چه در سایر مسائل، جز خصومت و اخلال رویکرد دیگری در مقابل ایران نداشته و بعید است در آینده این روش را تغییر دهد.

,

, ,

العربیه در ادامه به 9 تذکر رهبر انقلاب برای اجرای برجام اشاره کرد و نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که تنها با رعایت این موارد، مصوب برجام توسط شورای عالی امنیت ملی را تائید می‌کند.

,

بی بی سی فارسی نیز در یک خبر فوری از تایید طرح برجام از سوی رهبر معظم انقلاب گفت و در ادامه نوشت: رهبر ایران خواستار تشکیل "یک هیات قوی و آگاه و هوشمند" برای تحقق ۹ الزام تعیین شده توسط وی و "رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل" شده است.

,

بنگاه خبرپراکنی انگلیس در ادامه نوشت: آیت الله خامنه ای با تاکید بر بی اعتمادی خود به ایالات متحده، اظهارات و رفتار مقام های آمریکایی در جریان "مذاکرات طولانی و ملال‌آور" هسته ای را تایید کننده غیرقابل اعتماد بودن آنها دانسته است.

,

, ,

رادیو فرانسه با تیتر " خامنه ای برای تائید توافق اتمی شرط گذاشت" به نامه امروز رهبر معظم انقلاب به روحانی واکنش نشان داد و نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در نامه ای به حسن روحانی متن توافق اتمی ایران موسوم به برجام را به شرط رعایت تذکرات اش تأئید کرد.

,

بخش مهمی از این نامه به تکرار ضدیت رهبر جمهوری اسلامی با آمریکا اختصاص یافته که طی آن علی خامنه ای تأکید کرده است که دولت آمریکا چه در موضوع هسته ای و چه در سایر قضایا جز خصومت و اخلال رویکرد دیگری در قابل ایران نداشته و به گمان او بعید است که آمریکا در آینده تغییری در این روش بدهد.

,

, ,

رهبر ایران متن برجام یا توافق هسته ای را "دچار ابهامات و ضعف های ساختاری" فراوان دانسته که، به گفتۀ او، در نبود "مراقبت دقیق و هوشیاری لحظه به لحظه" می تواند منشاء زیان های بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

,

رادیو فرانسه در ادامه نوشت: رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرده است که تنها با رعایت موارد 9 گانه، مصوبۀ برجام توسط شورای عالی امنیت ملی را تأئید می کند. او در پایان بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم را نه نتیجۀ رفع تحریم ها، بلکه اجرای همه جانبۀ "اقتصاد مقاومتی" دانسته است. به موجب این ابداع لفظی اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی کشور باید عمدتاً به نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران و بسیج سپرده شود. آیت الله خامنه ای همچنین از حسن روحانی خواسته است که از واردات کالا از آمریکا جداً پرهیز کند.

,

رادیو فردا درباره نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور نوشت: رهبر جمهوری اسلامی که پیش از این اعلام کرده بود در مورد رد یا تصویب توافق اتمی وین دست‌کم به مجلس توصیه‌ای ندارد، ضمن حمله(!) دوباره به آمریکا، مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره توافق اتمی را تائید کرد و در عین حال برای اجرای این توافق شرط گذاشت.

,

, ,

ارگان رسانه ای سازمان سیا نوشت: دستورات رهبر جمهوری اسلامی در حالی صادر می‌شود که اختلاف اصولگرایان درباره توافق اتمی وین و مصوبه مجلس در روزهای گذشته ادامه داشته است.

,

رادیو فردا در ادامه افزود: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، پرونده اتمی ایران را «پرونده رهبر» جمهوری اسلامی خوانده، اما علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون برجام مجلس، گفته‌های آقای لاریجانی را «نادرست» خوانده و گفته است که «مسئولیت پرونده هسته‌ای به گردن لاریجانی و روحانی است».

,

این رسانه غربی تذکرات رهبر معظم انقلاب برای تضمین یافتن اجرای برجام را تهدید رهبر ایران برای گروه 5+1 تلقی کرد و نوشت: آقای خامنه‌ای همچنین تهدید کرده است که «در سراسر دوره هشت ساله» وضع هر گونه تحریم «در هر سطح و به هر بهانه‌ای» از جمله «تروریسم و حقوق بشر» توسط کشورهای طرف مذاکره ایران «نقض» توافق اتمی وین «محسوب خواهد شد» و دولت موظف است اجرای این توافق را متوقف کند.پیش از این سعید جلیلی، مذاکره‌کننده سابق اتمی ایران، این ایراد را به برجام وارد کرده بود که با وجود اجرای توافق اتمی وین «ساختار» تحریم‌ها علیه ایران «حفظ خواهد شد».

,

رادیو فردا با تاکید بر اینکه ایران و در راس آن رهبر ایران با نگارش این نامه قصد تهدید کردن اوباما را داشته، نوشت: آقای خامنه‌ای در نامه خود چندین بار شدیدا به آمریکا حمله کرده و همچنین بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در دو نامه به او نوشته است که «قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد».وی در عین حال گفت که اظهارات رئیس جمهور آمریکا در این دو نامه «خیلی زود با طرفداریش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد».

,

, ,

اتاق خبر سایت من و تو با عنوان «دستور» آیت‌الله خامنه‌ی به رییس‌جمهوری در اجرای برجام" به نامه رهبر معظم انقلاب به روحانی واکنش نشان داد و نوشت: رهبر ایران مجموعه‌ی هشت‌گانه‌ی دستورات [دستورها] را خطاب به حسن روحانی که هم رییس جمهوری ایران و هم رییس شورای عالی امنیت ملی ایران است، نگاشته و بر رعایت الزامات آورده شده، تاکید کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای خواسته است که رییس جمهوری آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا «کتبی» لغو تحریم‌ها را اعلام کنند و بگویند تحریم‌ها به کل برداشته شده است و هر گونه اظهار نظری درباره‌ی این که ساختار تحریم‌ها باقی است، مصداق نقض برجام خوانده است.

,

رادیو زمانه با تیتر "نامه خامنه‌ای به روحانی؛ کارگردان از نمایش راضی است" نامه امروز رهبر انقلاب به روحانی را پوشش خبری داد و مدعی شد: در نامه ۲۹ مهر، رهبر ایران نشان می‌دهد که مسئولان همه طبق برنامه او حرکت کرده‌اند. او از همه راضی است، از حاصل کار نیز؛ و از کارگزاران می‌خواهد همچنان مراقب باشند.

,

, ,

رادیو زمانه در ادامه تحلیل خود از این نامه، روند تصویب برجام در مجلس و شورای عالی امنیت ملی را سناریو از پیش تعریف شده رهبر ایران دانست و مدعی شد: فضای عمومی نامه ۲۹ مهر فضای رضایت است و به نظر می‌رسد که نامه می‌خواهد چسبی باشد که به ویژه رقیبان در مجلس را به هم متصل کند. پیام اصلی نامه این است که خامنه‌ای از رفع بحران هسته‌ای راضی است و خشنود است که تغییر مسیر طبق سناریوی تنظیم شده پیش رفته است.

,

این در حالی است که سایت رادیو زمانه چندی پیش روند تصویب برجام را سناریو دولت دور از چشم رهبر ایران خواند!

,

انتهای پیام/ع

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه