اخبار داغ

داره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فریمان:

کاروانسرای تاریخی سنگ بست فریمان به تملک اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در آمد

کاروانسرای تاریخی سنگ بست فریمان به تملک اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در آمد
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان گفت: کاروانسرای تاریخی سنگ بست فریمان به تملک اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن گیاهی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فریمان در گفتگو با خبرنگار  خبر فریمان از تملک کاروانسرای تاریخی سنگ بست فریمان توسط کاروانسرای تاریخی سنگ بست فریمان به تملک اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبر فریمان,

وی افزود: کار اخذ سند اثر تاریخی فوق و قسمتی از اراضی اطراف آن که از سالهای پیش در جریان بوده است با پیگیری های مستمر یک سال اخیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فریمان و واحد حقوقی اداره کل، از سوی اداره ثبت و اسناد فریمان، بنام این اداره کل صادرشد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی فریمان تصریح کرد:  رباط تاریخی سنگ بست که مربوط به دوره تیموریان است و به دستور امیر علیشیرنوایی ساخته شده در میانه مسیر مشهد به فریمان(کیلومتر ۳۵)قرار دارد.

,

گیاهی  با بیان شرایط فعلی این اثر ادامه داد: خوشبختانه اثر تاریخی مذکور دچار آسیب زیادی نشده و باتوجه به موقعیت بسیار خوب و شاخص های معماری و قدمتی که دارد همواره  از سوی میراث فرهنگی مورد توجه و مرمت قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه