اخبار داغ

پرورش دهنده قارچ مطرح کرد؛

کرمان بزرگترین پتانسیل های پرورش قارچ را دارد

کرمان بزرگترین پتانسیل های پرورش قارچ را دارد
پرورش دهنده قارچ گفت :کرمان پتانسیل بسیار زیادی برای انجام طرح های اقتصاد مقاومتی را دارد و اماکن متروکه زیادی از سازمان ها هستند که برای پرورش قارچ مناسب می باشند لذا همکاری و حمایت مسئولین در ارائه این مکان ها به جوانان مستعد لازم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عبدلی نژاد درگفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری" تحلیلی کارگران کرمان" در رابطه با پرورش قارچ در استان کرمان گفت :در این کارگاه یک دوره 45 روزه با 8 تن بذر قارچ را برای پرورش آماده کرده ایم ، زمستان بهترین فصل برای پرورش قارچ  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تحلیلی کارگران کرمان, تحلیلی کارگران کرمان,

1

, 1, 1,

این پرورش دهنده قارچ افزود :درحال حاضر کمپوست مورد نیاز خود را از شهرستان ملارد یزد خریداری می کنیم ، این خاک در ایران تنها در یک استان تولید می شود و می طلبد از کسانی که توانایی سرمایه گذاری برای خرید این دستگاه را دارند برای پرورش دهندگان این صنعت  را در کرمان راه اندازی کنند.

,

عبدلی نژاد در ادامه تصریح کرد : اگر درکرمان صنعت تولید کمپوست قارچ راه اندازی شود بسیار برای سرمایه گذار سود آور  خواهد بود و پرورش دهندگان قارچ با مشکل تامین خاک برای قارچ روبه رو نخواهند بود .

,

5

, 5, 5,

این کارآفرین عنوان کرد :پرورش قارچ مانند رشد دادن نو زاد انسان است زیرا که مانند نوزاد به مراقبت و رسیدگی بسیار نیازمند است وکوچکترین آلودگی برای او مرگ آور است این محصول با تنفس ،تولید دی اکسید کربن  می کند که باید از کارگاه خارج شود  .

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته با یک غفلت کوچک کل محصول خود را از دست دادیم افزود : سال گذشته برودت سرمای زیاد ما را تا صبح  برای تنظیم دما بیدار نگه داشت اما با خواب ناگهانی به مدت نیم ساعت کل قارچ ما دچار سرمازدگی شد که باعث شد ضرر قابل توجهی کنیم.

,

عبدلی نژاد ادامه داد : بذر ها به مدت 20 روز دربسته بندی های استاندارد با ارتفاع 20 سانت و طول و عرض 60 در40 به قول کشاورزان یک خواب دارد و بعد از آن این بسته ها باز شده و کودها به هم نزدیک می شوند و بین آنها نباید فضای خالی ایجاد گردد.

,

3

, 3, 3,

این مجری اقتصاد مقاومتی اذعان کرد :بعد از پیوستگی بسته ها به هم با یک نایلون تیره روی تمام خاک را می پوشانیم وبعد از گذشت 24 روز دمای اتاق را از 75 به 16 درجه پائین می آوریم وحتی کولر را برای برودت سرما روشن می کنیم و به یکباره به این بذر ها شک می دهیم که  دانه های کوچک پین از خاک بیرون می آیند و بعد از 10 روز آماده برداشت می شوند.

,

عبدلی نژاد اذعان کرد :هر دوره 45 روزه قارچ سه چین دارد که باید طبق استاندارد های جهانی  در هر برداشت  3برابر بذر اولیه تولید ، باشد که این در ایران امکان پذیر نیست اما دو برابر وجود دارد به فرض 8 تن  بذر 1500 تن قارچ تولید در برداشت اول می شود.

,

این کارآفرین در ادامه اظهار کرد : در کرمان سالانه 30 هزار تن قارچ از اصفهان وارد می شود که 15 هزار تن آن درکرمان تولید می شود لذا  در کرمان به یک اتحادیه تولید قارچ نیازمندیم.

,

4

, 4, 4,

وی با بیان اینکه اگر کارگاه بسته بندی قارچ در کرمان ایجاد شود برای پرورش دهنده به صرفه تر است گفت :یک پرورش دهنده برایش سخت است که هم تولید کننده باشد و هم بازاریاب ،لذا وجود یک اتحادیه بسته بندی که قارچ را از ما  حتی کمی ارزانتر بخرد و خود مجری فروش باشد خواهد توانست درعرض یک سال کل بازار داخلی کرمان را به دست بگیرد.

,

images

, images, images,

عبدلی نژاد در پایان خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه مدرک مهندسی کشاورزی داشتم اما به کار آزاد اشتغال داشتم اما در حال حاضر توانستم با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از رشته تحصیلی ام استفاده کنم وحتی به بسیاری از جوانان حاضرم که آموزش دهم ، کسانی که علاقه مند هستند باید یک دوره عملی را درکنارم طی کنند.

,

50

, 50, 50,

وی در پایان خاطر نشان کرد کرمان پتانسیل بسیار زیادی برای انجام چنین طرح هایی دارد و اماکن متروکه زیادی از سازمان ها هستند که برای پرورش قارچ مناسب می باشند لذا همکاری وحمایت مسئولین در ارائه این مکان ها به جوانان مستعد لازم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه