اخبار داغ

در پی تشکیل کمین نه به خودروی ملی؛

ایران خودرو وام 25 میلیونی برای خرید پرداخت می کند

ایران خودرو وام 25 میلیونی برای خرید پرداخت می کند
تا سه روز آینده آغاز پرداخت وام 25 میلیونی با باز پرداخت 7 ساله و اقساط ماهیانه 450 هزار تومان از سوی ایران خودرو صورت می گیرد ،این خودرو ساز احتمال داده است که با استقبال شدید مردم از این طرح روبه رو شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان "؛روزها و ماه های متمادی از آغاز حرکت خود جوش مردم در فضای مجازی با تشکیل کمپین نه به خودروی ایرانی می گذرد،این کمپین در اعتراض به عدم کیفیت با گرانی قیمت خودرو شکل گرفت تا جایی که خودروسازان را به دردسر انداخته  و بازار راکد خودروی ایران را راکد تر کرده است و مسئولین امر را وادار به عذر خواهی کرد .
یکه زارع: به مردم قول می دهیم خودرو ها به تعمیر گاه نروند
ایران فردا را امروز می سازیم ،نوشت ؛ هاشم یکه زارع درباره وضعیت صنعت خودرو طی ماه‌های آینده و اینکه خودروسازان چه اهدافی را باید دنبال ‌کنند گفت: صنعت خودرو طی چند سال اخیر با فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو شد.
وی اذعان کرد :دولت گذشته تصویب کرد که دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تا بتوانند در جهت توسعه و کیفی‌سازی محصولات خود برنامه‌ریزی کنند اما متأسفانه مدیران وقت این پول را پرداخت نکردند و همین امر در کنار تحریم باعث شد میزان تولید خودرو و کیفیت کاهش پیدا کند و قیمت خودرو نیز سیر صعودی بگیرد.
یکه زارع خاطرنشان کرده: ارتقای سطح کیفی محصولات هم موضوع دیگری است که خودروسازان طی دو سال اخیر به آن پرداختند، هر چند سطح فعلی کیفیت از نظر ما راضی‌کننده نیست، اما خودروسازان و بخصوص ایران خودرو سعی کرد برای رهایی از این چالش برنامه بهبود کیفیت تنظیم کند.
وی درپایان خاطر نشان کرد : بر این اساس به مردم قول می‌دهیم از اسفند ماه سال‌جاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا 10 هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگی‌ها برود.
مدیر عامل سایپا:از مردم معذرت می خواهم
مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیزاز مشتریان بابت کیفیت پایین محصولات این شرکت عذرخواهی کرد.
جمالی در حاشیه افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت سایپا گفته: در گذشته اکثر محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به نوبه خود از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می کنم.
وی با اشاره به برنامه های جامع سایپا برای ارتقا کیفیت محصولات این شرکت ادامه داده: برنامه های ویژه ای برای ارتقا کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس از فروش خودروهای خود داریم.
جمالی همچنین از تولید محصولات با کیفیت در گروه سایپا خبرداده و گفته: تلاش شده تا با تولید محصولات با کیفیت در رنج های مختلف قیمت، مشتریان محترم شرکت را از محصولاتمان راضی کنیم.
نوروز زاده معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفته: وظیفه داریم معایبی که احیانا در محصولات داخلی وجود دارد، برطرف کنیم و خودروهایی در خور شان مردم ایران به آنان تحویل دهیم.
وی با بیان اینکه انتقادها را به جان می‌پذیریم و مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم، گفت: صنعت خودرو باید بر خود ببالد که به نیاز عمده کشور پاسخ گفته و مانع خروج ارز شده است. چنانچه جلوی خروج ارز برای واردات خودرو گرفته شود، این ارزها صرف سرمایه گذاری بیشتر در داخل و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد.
 4وزیر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور از افت بازار سرمایه در خودروسازی کشور وخاک خوردن 10 هزار خودرو در انبار ها خبر دادند
به گزارش افکارخبر،در حالی که بازار خودرو در دو سال اخیر در رکود به سر می برد از دو ماه قبل تا کنون کمپین نخریدن خودروی صفر در اعتراض به کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی راه اندازی شده است و واکنش های فراوانی را از سوی کارشناسان و مسئولان به همراه داشته است.
اگرچه همزمان با ایجاد این کمپین مسئولان صنعت خودروسازی اعلام کرده اند برنامه های مختلفی برای ارتقا سطح کیفی محصولات خود دارند اما گزارش های رسمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می دهد میانگین کیفیت خودروهای سواری تولیدی در شهریور ماه امسال کاهش یافته است.
بررسی ها نشان می دهد سراتو، پژو ۴۰۵ در دو مدل، پژو ۲۰۶ صندوقدار، تیبا۲، پارس تهران، سمند و پراید مدل ۱۳۱، خودروهایی هستند که نمرات منفی آنها در مقایسه با گزارش قبلی افزایش یافته و در نتیجه، کیفیت‌شان پایین آمده است.
اما این گزارش در شرایطی منتشر شده است که ۴ وزیر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور علاوه بر افت بازار سرمایه به اوضاع وخیم خودروسازی کشور نیز اشاره کرده و وزرای مربوطه از خاک خوردن ده‌ها هزار خودرو در پارکینگ‌ها خبر داده‌اند.
وزیر صنعت در این رابطه اعلام کرده است صنعت خودرو در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به بیش از ١٠٠هزار خودرو کف کارخانه رسیده است. در یکی، دو ماه اخیر کمپین «خودروی صفر نخرید» برای مقابله با افزایش قیمت خودرو و افت کیفیت تشکیل شد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.
درعین‌حال، مسئولان وزارت صنعت و مدیران عامل خودروسازی‌ها تأثیرگذاری این کمپین بر صنعت خودروی کشور را منکر می‌شدند و تأکید کردند که روند فروش خودرو عادی شده است.
این اظهارات وزیر صنعت نشاندهنده آن است که صنعت خودروسازی کشور روزهای خوبی را سپری نمی کند و نیازمند تدوین برنامه مناسب برای خروج از شرایط کنونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان,
, یکه زارع: به مردم قول می دهیم خودرو ها به تعمیر گاه نروند,
,
,
,
,
, مدیر عامل سایپا:از مردم معذرت می خواهم,
,
,
,
,
,
,
,  4وزیر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور از افت بازار سرمایه در خودروسازی کشور وخاک خوردن 10 هزار خودرو در انبار ها خبر دادند,
,
,
,
,
,
,
,

سود بانکی و کمبود منابع مالی، دو دلیل عمده رکود بازار خودرو هستند

, سود بانکی و کمبود منابع مالی، دو دلیل عمده رکود بازار خودرو هستند,

در این شرایط اما خودروسازان معتقدند سود بانکی و کمبود منابع مالی، دو دلیل عمده رکود بازار خودرو هستند، به گفته آنها، سود بانکی سبب شده هزینه تولید خودرو در کشور بالا رفته و در نتیجه خودروها گران تولید شوند و مشتریان از بازار روی برگردانند.

,

خودروسازان همچنین تاکید دارند که کمبود منابع وام دهی، سبب شده مشتریان توان خرید کافی در بازار خودرو را نداشته باشند.
در این شرایط اما هفته گذشته رئیس سازمان مدیریت از ایران خودرو بازدید کرد و برنامه های دولت برای حمایت از خودروسازان را تشریح کرد. پرداخت بخشی از یارانه تولید به خودروسازان، افزایش سقف تسهیلات صنعت خودرو، فعال کردن لیزینگ‌ها، تعلیق قانون ذی‌نفع واحد و...، از جمله برنامه های دولت برای حمایت از صنعت خودرو است.
بعد از این حجم عذرخواهی مسئولان از ملت همیشه بیدار ایران ،خودرو سازی های ایرانی به فکر راه چاره برای برون رفت از این وضعیت افتادندکه چندان مورد توجه ملت قرار نگرفته است.
پیوندی دوباره میان دو دوست قدیمی برقرار خواهد شد؟
ارانیکو در این خصوص نوشت : هفته گذشته در شرایطی جنگ لفظی میان ایران‌خودرو و پژو در رسانه‌های ایران و فرانسه در گرفت که دو طرف حالا مواضع نرم‌تری در قبال یکدیگر اتخاذ کرده و حتی از روند مثبت مذاکرات،صحبت به میان می‌آورند.
به گفته هاشم یکه‌زارع، ایجاد شرکت مشترک با سهام ۵۰ درصدی دو مجموعه ، تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو و انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری از شروط ایران برای همکاری با پژو به‌شمار می‌روند.
با توجه به مواضع نرم مسوولان ایران‌خودرو و پژو،به‌نظر می‌رسد این دو شرکت تا چندی دیگر مذاکرات خود را نهایی و قرارداد فی مابین نیز میان آنها به امضا برسد تا پس از سه سال جدایی، پیوندی دوباره میان دو دوست قدیمی برقرار شود
پس از انتشار این اخبار وکشمکش های  لفظی فراوان بین ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه بالاخره خبر های خوشی درسایت ها منتشر شد .

,
,
,
, پیوندی دوباره میان دو دوست قدیمی برقرار خواهد شد؟,
,
,
,
,

در شرایط تحریم 600 هزار خودرو تولید شد اما در6 ماهه ابتدای سال جاری تنها 283 هزار خودرو تولید کردیم
خبر گذاری نسیم طی مصاحبه ای از مسئولان ایران خودرو نوشت ؛ معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه پارسال به رغم تحریم ها تولید بسیار خوبی داشتیم و بیش از 600 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم افزود: امسال تا کنون حدود 283 هزار خودرو تولید کردیم که نسبت به برنامه تدوین شده حدود 14 درصد انحراف منفی داریم.
استادرحیمی با اشاره به علت های این موضوع گفت: نخستین علت این بود که به علت مشکلات کیفی که در شبکه خدمات پس از فروش داشتیم و مشکلات مشتریان و مسائل فرایندهای تولید، سخت گیری هایی را بر روی کیفیت قطعات انجام دادیم و این سخت گیری ها موجب شد که صلاحیت تعدادی از سازنده ها باطل شود و اجازه ندهیم قطعات تولیدی آنها وارد شرکت شود.
وی با اشاره به اینکه عامل دوم، تطبیق عرضه و تقاضا بود ادامه داد: در 2 تا 3 ماه اخیر به علت کاهش تقاضا برای اینکه به خودروهای کف پارکینگ اضافه نشود و خواب سرمایه نداشته باشیم بر اساس تقاضا تولید را کاهش دادیم که امیدواریم تا ماه های آخر سال این کاهش را جبران کنیم.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: عامل مهم دیگر که بسیار مهم بود و از سال 93 برای نخستین بار به طور قاطع در ایران خودرو پیاده شد موضوع جلوگیری از تولید خودروی با کسری بود.
استادرحیمی افزود: در انتهای سال 92 حدود 35 هزار دستگاه خودرو با کسری داشتیم که به علل مختلف ازجمله کسری سپر، چراغ، کسری ای سی یو نمی توانستیم این خودروها را تحویل مشتری دهیم..
وی اضافه کرد: دستور اکید صادر شد که حق تولید خودرو با کسری را نداریم و از سال 93 اجرا شد و اکنون علت برخی از افت تولیدات ما ناشی از همین مسئله است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در بخش دیگری از این گفتگو گفت: تحریم ها فرصتی بود برای برخی از قطعه سازان و خودروسازها تا بتوانند توانایی های خود را ثابت کنند.
استادرحیمی افزود: تحریم ها موجب شد تا آنها به آن باور برسند که در شرایط تحریم هم می توانند سالی 600 هزار دستگاه خودرو تولید کنند بدون اینکه حتی یک قطعه از پژو یا شرکت های خارجی مادر وارد کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون اوضاع خودروسازی از نظر تحریم بهتر شده است یا خیر گفت: اکنون اوضاع فرقی نکرده ، امیدواری ها و دلگرمی ها زیاد شده است اما از نظر انعقاد قرارداد و یا وارد کردن قطعات تفاوت چندانی با گذشته نکرده است..
استادرحیمی افزود: قبلا با خودروسازهایی مانند پژو، رنو، سوزوکی کار می کردیم و اکنون مذاکرات ادامه دارد و مذاکرات جدید از زمان آغاز بحث برجام شروع شد و هیئت هایی مرتب در حال تردد هستند و پروتکل هایی تنظیم می شود و تفاهمنامه هم نوشته شده اما اطلاعی نداریم که قطعی شده است یا خیر.
وی در پاسخ به این پرسش که ماجرای شرکت پژوی فرانسه که حتی تهدید به افشاگری کرده بود چه بود؟ گفت: این افشاگری را مدیر منطقه ای این شرکت در خاورمیانه تکذیب کرد.

, در شرایط تحریم 600 هزار خودرو تولید شد اما در6 ماهه ابتدای سال جاری تنها 283 هزار خودرو تولید کردیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ماجرای شرکت پژوی فرانسه که حتی تهدید به افشاگری کرده بود چه بود؟
استادرحیمی افزود: خودمان هم نمی دانیم موضوع افشاگری چیست؟
وی ادامه داد: شرکت پژو در سال 91 به صورت یک طرفه همه صادرات قطعه به ایران را قطع کرد یعنی شوک بسیار بزرگ و سنگینی به ایران خودرو وارد شد و اگرچه این موضوع تبعاتی داشت و ما توانستیم روی پای خود بایستیم و تولیدات را پیش ببریم اما شوک بزرگی به صنعت ما وارد شده است که باید پاسخ این خسارت را بدهد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: از آن طرف هم این شرکت ادعاهایی دارد که باید در محافل حقوقی درباره آن بحث و تصمیم گیری شود.
استادرحیمی درباره تولید محصولات جدید گفت: کار تولید برخی از این محصولات را از پارسال آغاز کردیم که امسال به تولید رسید از جمله وانت اریسان که در سایت تبریز در حال تولید است.
وی افزود: موتور توربوشارژ هم امیدواریم تا چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه برسد و الآن در مرحله طرح است که روی سمند نصب و به عنوان خودروی جدید وارد بازار می شود.
استادرحیمی اضافه کرد: خودروهایی مانند 409، x502، x301، 208 و 2008 به احتمال زیاد در سال 95 وارد بازار می شوند..
وی گفت: زمانی کیفیت ، مطلوب است که مشتری مراجعه به شبکه برای رفع مشکلات کیفی نداشته باشد.
استادرحیمی ادامه داد: برای این منظور در نخستین گام بر روی محصولات رانا طرح هایی را تعریف کردیم که تا 10 هزار کیلومتر نخست، رانا مراجعه به تعمیرات و شبکه خدمات پس از فروش نداشته باشد که امیدواریم این طرح را در اسفند نهایی کنیم و خودروهایی که از اسفند دست مشتری می دهیم تا 10 هزار کیلومتر مراجعه به شبکه نداشته باشند.
وی افزود: برنامه ای داریم که میزان گارانتی خودروی رانا و دیگر خودروها را افزایش دهیم و به زمان و کیلومتر بالاتر برسانیم.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: با همه وجود تلاش می کنیم به کیفیتی که شایسته مشتریان ماست برسیم و خودروی با کیفیت عرضه کنیم.
درپی تاثیرات نخریدن خودرو از سوی مردم بانک مرکزی وام  برای خرید خودرو در نظر گرفت که البته با واکنش اعتراض آمیز مردم در شبکه های اجتماعی روبه رو شد.
یک هفته پس از تصویب افزایش وام خودرو توسط شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی نیز شرایط کلی پرداخت این وام را اعلام کرد.
بر این اساس، وام خودرو تا 60 درصد قیمت خودروهای داخلی و تا سقف 15 میلیون تومان و در قالب عقود مبادله‌ای به متقاضیان پرداخت می‌شود.
سود وام خودرو 21 درصد تعیین و دوره بازپرداخت آن نیز سه تا پنج سال در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر اما خودرو خریداری شده باید حتما تولید داخل باشد.
از همین رو قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان کشور، فهرستی از محصولات داخلی را به بانک مرکزی اعلام کنند و این یعنی، وام موردنظر به خودروهای خارجی تعلق نخواهد گرفت.

, ماجرای شرکت پژوی فرانسه که حتی تهدید به افشاگری کرده بود چه بود؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز می شود
ساسان قربانی مدیر عامل ایران خودرور درگفتگو با فارس اذعان کرد :قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.
مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات
وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.
قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از 16 درصد نباشد.
پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو
وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.
وی ادامه داد: وام 25 میلیون تومانی خودرو اقساط حدود 450 هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.
عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی 16 درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.
وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.

, پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز می شود,
,
,
, مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات,
,
,
, پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو,
,
,
,
,

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی
امروز سایپا شروع کرد به واگذاری تیبا با ١٣میلیون تومان وام و تحویل فوری.
حواستون باشه دو دسته نشیم.
گول نخورید اینها نقشه هست.

, واکنش کاربران شبکه های اجتماعی,
,
,
,

دولت می خواهد 80 درصد قیمت خودرو وام بده با سود 16 درصد باز پرداخت 7 ساله،یعنی یک پراید 20 میلیونی رو با مبلغ 15 تومان وام میده ،30 میلیون می گیره که یک پراید 35 میلیون برای خریدار تموم میشه، اینها نشستن فکر میکنن ملت همون ملت سال 57 هستن کور خوندن ما خودرو نمی خریم! در هر گروهی هستید پخش کنید قیمت خودرو باید بیاد پاییین!بایستید!

,

حال با این اوصاف باید دید که آیا این تسهیلات درکیفیت خودرو لحاظ می شود ویا چند درصد مردم از این طرح ها استقبال می کنند . قیمت هر خودروی ایرانی که به عراق صادر می شود 8 میلیون تومان است و اگر یک ایرانی بخواهد همین خودرو را از عراق وارد کند قیمت تمام شده  16 میلیون می شود .

,

در ایران خودروی ملی حدود 30 تا 35 میلیون تومان تمام می شود، چرا همیشه صنعت گران دستشان را در جیب ملت می گذارند ، به جای اینکه از تولیدات داخلی حمایت کنند و خودرو ها را به قیمت مناسب درتوان مردم قرار دهند آنان را بین منگنه می گذارند.

,

نمود تورم درخرید مردم است  نه در میزان دریافت های آنان لذا مسئولین این ملت صبور را دریابند وبا برنامه ریزی های نامتعارف آنان را به سخره نگیرند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه