اخبار داغ

گزارش ویژه از التهاب و ناامنی در غرب؛

شکست قهرمان جهان در «شب تلخِ پاریس»/ داعش؛ مصداق سگی که پاچه صاحبانش را گرفته!/ «از ضاحیه تا پاریس»؛ تبعیض رسانه‌ای تا به کجا؟!

شکست قهرمان جهان در «شب تلخِ پاریس»/ داعش؛ مصداق سگی که پاچه صاحبانش را گرفته!/ «از ضاحیه تا پاریس»؛ تبعیض رسانه‌ای تا به کجا؟!
فرانسه در شرایطی باردیگر بحران ناامنی را تجربه می‌کند که کمتر از یک‌سال قبل نیز حوادثی تروریستی از جمله حمله به دفتر نشریه شارلی‌ابدو و یک کارخانه آمریکایی در این کشور به وقوع پیوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، درست حین برگزاری دیدار دوستانه فرانسه و آلمان، زمانی‌که توپ تقریبا میانه میدان در گردش است به ناگاه صدای انفجاری مهیب از بیرون ورزشگاه به گوش می‌رسد و فریاد هزاران هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه «اِستاد دو فرانس» شهر پاریس، بخشی از فضای ورزشگاه را تا لحظاتی ملتهب می‌سازد و دقایقی بعد، عده‌ای انگشت‌شمار از جمله فرانسوا اولاند رییس‌جمهور فرانسه نیز پیش از اتمام بازی ورزشگاه را ترک می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

*«استاد دو فرانس» غرق در التهاب
از بیرون ورزشگاه خبر می‌رسد که چند حادثه دلخراش در سطح شهر پاریس به‌وقوع پیوسته است؛ از جمله یکی در رستوران مرکز شهر و دیگری در سالن هنری «باتاکلان» که براساس اطلاع حاضران از شبکه‌های اجتماعی، حوادث مذکور ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است و شهر را با التهاب فزاینده‌ای روبرو ساخته، به نحوی که صدای آژیر خودروهای پلیس را می‌توان از فواصل بسیار دور از مرکز شهر هم شنید.
به هر ترتیبِ ممکن، بازی فرانسه و آلمان خاتمه می‌یابد و فرانسوی‌ها با دو گل از سد قهرمان جهان می‌گذرند؛ اما این برد در امواج انفجارهای مهیب و صدای تیراندازی در شهر پاریس گم می‌شود و همه آن هزاران نفر تماشاگر مسابقه فقط می‌خواهند از ورزشگاه خارج شوند، در حالی‌که پلیس به‌دلایل امنیتی تا دقایقی اجازه خروج به آنها نمی‌دهد مگر ساعتی پس از حادثه و زمانی‌که رییس فدراسیون فوتبال این کشور از امنیت فضای پیرامونی ورزشگاه استاد دو فرانس خبر می‌دهد.

, *«استاد دو فرانس» غرق در التهاب, *«استاد دو فرانس» غرق در التهاب,
,
,

*قتل‌عام گروگان‌های «باتاکلان»
سالن هنری باتاکلان در نیمه‌شب کابوس‌وار پاریس. طبق اعلام شاهدان عینی، هنگامی که بالغ بر یک‌صدنفر از مردم در حال استفاده از برنامه‌های هنری این سالن بودند، مهاجمان با استفاده از سلاح‌های کلاشنیکف و جلیقه‌های انفجاری جمعیت را به گروگان می‌گیرند و دقایقی بعد همزمان با اعزام نیروهای ضدترور به محل حادثه، تعداد زیادی از گروگان‌ها که درصدد فرار بوده‌اند را به رگبار بسته و سپس عملیات انتحاری انجام می‌شود. بنابر گزارش رسانه‌های فرانسوی، تنها در این حادثه حدود 100 نفر از مردم کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

, *قتل‌عام گروگان‌های «باتاکلان», *قتل‌عام گروگان‌های «باتاکلان»,
,

*فرانسه گرفتار «بحران ناامنی»
تیراندازی در رستوران مرکز شهر، کشتار مردم در سالن هنری باتاکلان و حبس مردم در ورزشگاه استاد دو فرانس؛ تنها گوشه‌ای از حوادث شب گذشته فرانسه است. آن‌طور که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، حدود هفت مورد انفجار به فاصله زمانی کوتاه در مناطق مختلف پاریس رخ داده و شهر را به منطقه جنگی تبدیل نموده است؛ تا جایی‌که پلیس از مردم خواسته حدالمقدور از منازل خود خارج نشوند، و همچنین تمامی مرزهای فرانسه نیز به حالت بسته درآمد.
فرانسه در شرایطی باردیگر بحران ناامنی را تجربه می‌کند که کمتر از یک‌سال قبل نیز حوادثی تروریستی از جمله حمله به دفتر نشریه شارلی‌ابدو و یک کارخانه آمریکایی در این کشور به وقوع پیوست و مشکلات متعددی را چه در عرصه اجتماعی و چه در عرصه گردشگری این کشور به‌وجود آورد. حال تشدید این وضع می‌تواند موجب تنش‌های بیشتری در فرانسه شود و کاخ الیزه را با چالش‌های جدی‌تری در عرصه امنیت داخلی و تعاملات بین‌المللی مواجه سازد.

, *فرانسه گرفتار «بحران ناامنی», *فرانسه گرفتار «بحران ناامنی»,
,
,

*«داعش»؛ پس از پاریس، نوبت ِ شماست!
منابع خبری از همان لحظات اولیه پس از حوادث شب گذشته پاریس، احتمال دست داشتن گروه تروریستی داعش در این حملات را محتمل دانستند و امروز نیز حامیان این گروه تندروی به ظاهر اسلامی، با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر، کشتار حدود 400 نفر را اقدامی انتقام‌جویانه در پاسخ به همکاری هواپیماهای فرانسوی در بمباران مواضع تروریست‌های داعش عنوان کرده و خطاب به سران غربی و آمریکایی مدعی شده‌اند پس از پاریس، نوبتِ لندن، واشنگتن و رم است. این در شرایطی است که غربی‌ها خود عامل شکل‌گیری این گروه تروریستی هستند و حالا این سگِ هار علاوه بر سایرین، دامن صاحبانش را هم گرفته است. در همین حال طی روزهای گذشته نیز عوامل داعش وعده دادند که به‌زودی در روسیه نیز حمام خون به راه می‌اندازند.

, *«داعش»؛ پس از پاریس، نوبت ِ شماست!, *«داعش»؛ پس از پاریس، نوبت ِ شماست!,
,

*از «ضاحیه» تا پاریس؛ تبعیض رسانه‌ای
اقدامات تروریستی شب گذشته پاریس به سرعت تیتر نخست رسانه‌های بین‌المللی شد و از زمان وقوع حوادث تا به این لحظه تمامی رسانه‌ها به پوشش اخبار، واکنش دولت‌ها و ارائه تحلیل‌های مربوطه اقدام کرده‌اند؛ حال آنکه شامگاه پنجشنبه یعنی کمتر از دو روز قبل بر اثر انفجارهای تروریستی در محله «برج‌البراجنه» منطقه شیعه‌نشین ضاحیه بیروت توسط تروریست‌های عضو داعش حدود 300 نفر از مردم بی‌گناه لبنان کشته و زخمی شدند و این حادثه تکان‌دهنده با کمترین پوشش از سوی رسانه‌های غربی و بین‌المللی روبرو شد. به هر روی، قدر مسلم اینکه تحرکات تروریستی در هر نقطه از جهان محکوم است اما به نظر می‌رسد نگاه تبعیض‌آمیز رسانه‌های بین‌المللی در قبال وقایعی نظیر ضاحیه لبنان، از جنس سانسور اخبار مرتبط با کشتار مردم بی‌پناه یمن و بحرین در راستای پروژه اسلام‌هراسی و منزوی‌ساختن جبهه مقاومت باشد. این نوع برخوردهای منفعلانه نهادهای بین‌المللی و باندهای رسانه‌ای متعلق به غرب نه‌تنها رژیم‌های مرتجع حامی تروریسم را گستاخ‌تر کرده بلکه منجر به تقویت تروریست‌ها و افزایش گستره اقدامات تروریستی آنها در نقاط مختلف دنیا شده است.

, *از «ضاحیه» تا پاریس؛ تبعیض رسانه‌ای, *از «ضاحیه» تا پاریس؛ تبعیض رسانه‌ای,
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه