اخبار داغ

روستای نیمه کار بندر خمیر را بشناسیم+ تصاویر

روستای نیمه کار بندر خمیر را بشناسیم+ تصاویر
روستای نیمه کار در ۶۵ کیلومتری غرب بندر خمیر یکی از بکرترین مناطق روستایی هرمزگان بشمار می رود که ناشناخته باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ، روستای نیمه کار در ۶۵ کیلومتری غرب بندر خمیر، واقع شده است که در آن چشمه آبگرمی به نام سیاه کش وجود دارد این چشمه یکی از بکرترین مناطق روستا است و به دلایل متعددی ناشناخته مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, روستای نیمه کار در ۶۵ کیلومتری غرب بندر خمیر، واقع شده است که در آن چشمه آبگرمی به نام سیاه کش وجود دارد این چشمه یکی از بکرترین مناطق روستا است و به دلایل متعددی ناشناخته مانده است.,

    

, ,

به گزارش فرهنگ کده ، وجه تسمیه این آبگرم از حادثه ای قدیمی گرفته شده است داستان از این قرار است که فردی سیاه چهره در این آبگرم شنا می کرده و غرق می شود و از آن پس این آبگرم را به آبگرم سیاه کش می شناسند.

,

, ,

 

,

 

,

 

,

نامناسب بودن مسیر دسترسی به چشمه،نبود روشنایی در شب،نبود محل استراحت و رختکن برای مراجعه کنندگان،نبود مکان مخصوص برای شنای بانوان و … دست به دست هم داده اند تا این مکان از آلودگی در امان بماند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

آب این چشمه دارای فواید بسیاری برای بیماریهای رماتیسم،آرتروز،گرفتگی عضلات و کوفتگی است و یکی از خواص درمانی این چشمه «ماهی درمانی» یا همان «فیش اسپا» است که این روزها در شهرهای بزرگ طرفداران بسیاری دارد.

,

, ,

 

,

 

,

در این روش ماهی هایی که در آب وجود دارند اضافه های پوست بدن را میخورند و کسانی که در آب شنا میکنند احساس میکنند ماهیها گازشان می گیرند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

یکی از زیبایی های این چشمه «گال» است که گودال بزرگی می باشد به عمق ۴ تا ۵ متر که اهالی محل در آن شنا میکنند و وجود تعدادی آبشار و یک غار به زیبایی های این چشمه افزوده است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه