اخبار داغ

مسئول سبک کیوکوشین کاراته اویاما در اصفهان:

بسیج محل خدمت به آرمان های انقلاب و شناخت بصیرت عاشورایی است

بسیج محل خدمت به آرمان های انقلاب و شناخت بصیرت عاشورایی است
مهدی استکی استاد ورزش رزمی کیوکوشین کاراته و کارشناس حقوق از بسیجیان نمونه و ورزشکار اصفهان به شمار می رود که به سبب شایستگی ها و توانایی های خود هم اکنون مسئول و نماینده سبک کیوکوشین کاراته اویاما در استان اصفهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، یکی از ویژگی های بسیار مهم در امر ورزش، جوانمردی و رعایت اخلاق در ورزش است که ما به مناسبت هفته بسیج، به سراغ یک مربی با اخلاق و ورزشکار بسیجی رفتیم و با او گفت و گویی ترتیب دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

مهدی استکی استاد ورزش رزمی کیوکوشین کاراته و کارشناس حقوق از بسیجیان نمونه و ورزشکار اصفهان به شمار می رود که به سبب شایستگی ها و توانایی های خود هم اکنون مسئول و نماینده سبک کیوکوشین کاراته اویاما در استان اصفهان است.

,

بعد از سلام و احوالپرسی و گپ و گفتی کوتاه، مهدی استکی گفت: جا دارد قبل از هر چیز هفته و سالروز تشکیل بسیج را به عموم مردم ایران تبریک بگویم. امروز بحمدالله فرهنگ بسیج نه تنها در میان مردم کشور عزیزمان ایران نهادینه شده، بلکه ما شاهد این هستیم که در کشورهای جهان تفکر بسیجی در حال رشد و گسترش است.

,

وی که به گفته خودش از زمان کودکی عضو بسیج بوده و در بستر فرهنگ بسیجی رشد یافته، بسیج را محل خدمت به آرمان های انقلاب و شناخت بصیرت عاشورایی می داند و می گوید: خوشحالم که در اکثر رده های بسیج از جمله بسیج محلات، بسیج ورزشکاران، بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی کارکرده و توفیق خدمت داشته ام.

,

استکی که از سال ۱۳۷۶ وارد عرصه ورزش شده، قهرمان چندین و چند دوره از مسابقات کشوری در سبک های مختلف رزمی و منتخب چند دوره مسابقات بین المللی دوحه قطر و ترکیه و همچنین قهرمان مسابقات کشوری از سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ در رشته کیوکوشین کاراته است و مدارک مربیگری زیر را در کارنامه خود دارد:

,
  • مربی و داور کیوکوشین کاراته
  • مربی و داور جوجیتسو
  • مربی کیک بوکسینگ
  • مربی دفاع شخصی پیشرفته
,
  • مربی و داور کیوکوشین کاراته
  • ,
  • مربی و داور جوجیتسو
  • ,
  • مربی کیک بوکسینگ
  • ,
  • مربی دفاع شخصی پیشرفته
  • ,

    استاد استکی ادامه داد: با فضل خداوند تاکنون موفق شده ام فنون رزمی را در ارگان ها نظامی مختلف تدریس کنم. برای مثال در دوره های شرایط سخت یگان های امنیتی تدریس داشته ام و مربی آموزش دوره های اعتماد به نفس و راپل نیز هستم.

    ,

    این استاد کاراته در رابطه با اهمیت و ضرورت ورزش ابراز کرد: ورزش ضامن حفظ سلامت جسم و روح و روان است که هم بعد فیزیکی و هم جنبه روحی و روانی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. به خصوص در عصر ماشینی و تکنولوژی فعلی، که آدم ها از تحرک کافی و مناسب روزانه دور شده اند ورزش جزء ضروری ترین کارهایی است که هر شخص باید در برنامه روزانه خودش قرار دهد. بارها شنیده ایم که از قدیم گفته اند: عقل سالم در بدن سالم است که این خود اهمیت ورزش را نشان می دهد.

    ,

    در ادامه شیهان استکی در رابطه با معرفی سبک کیوکوشین کاراته تصریح کرد: رشته ورزشی کیوکوشین کاراته قوی ترین سبک کاراته آزاد و به جرات زنده ترین سبک کاراته جهان است. کیوکوشین راهی است به نهایت حقیقت که هدف آن سوق دادن انسان به ارزش های اخلاقی و انسانی و اسلامی است.

    ,

    این سبک رزمی با تکیه بر مبارزات واقعی بعد از مدتی از شخص ورزشکارر جسمی نیرومند و روحی استوار و نامتزلزل می سازد. در کیوکوشین، ارزش های اخلاقی بیش از جنبه های دیگر مد نظر است. حتی در آن احترام به پدر و مادر موجب پیشرفت در ورزش و زندگی برشمرده شده است.

    ,

    از ضرورت ورزش برای جوانان به خصوص بسیجیان از استاد استکی سوال کردیم، در پاسخ گفت: بسیجیان از آنجایی که همیشه باید آمادگی لازم برای مبارزه با استکبار جهانی و نیروهای متجاوز و حراست از مردم عزیز کشورمان را داشته باشند، باید برای آمادگی جسمانی خودشان تلاش کنند که کیوکوشین کاراته به حق مناسب ترین ورزشی است که می توان با آن این اهداف را پوشش داد. همان طور که نیروهای نظامی کشورهای مختلف جهان در حال تعلیم و تمرین این سبک هستند.

    ,

    این ورزشکار نمونه در تعریف بسیج و ویژگی های بسیجی اظهار کرد: بسیجی یعنی امیرالمومنین علی(ع) که تمام زندگی اش را وقف اسلام کرد. به فرموده مقام معظم رهبری باید همه کارهای بسیجیان رنگ و بوی شهدا را داشته باشد. باید طوری باشد که به گفته شهید همت:قلم برمی داریم برای رضای خدا، قدم برمی داریم برای کاری برای رضای خدا، حرف می زنیم برای رضای خدا و … .

    ,

    وی در رابطه باتاثیر ورزش در زندگی شخصی اش عنوان کرد: تمام زندگی بنده با ورزش عجین شده است و تمام جوانب زندگی مرا تحت تاثیر قرار داده است. او رمز موفقیت خود در ورزش را اینگونه بیان کرد: توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع)، تلاش، تلاش و پشتکار.

    ,

    مسئول سبک کیوکوشین اویاما در استان اصفهان، مهم ترین مسئله برای ورود نوجوانان و جوانان به عرصه ورزش را حمایت از آنها دانست؛ حمایت در دو سطح عمومی و قهرمانی و مسئولین باید به فکر کیفیت باشند. متاسفانه برخی از مسئولین ورزشی هستند که به جای حمایت از ورزشکاران آن ها را به بیراهه و در نهایت ترک ورزش هدایت می کنند.

    ,

    وی در ادامه تاکید کرد: بحمدالله سبک کیوکوشین اویاما در اصفهان با هدف حمایت از ورزشکاران به ویژه قشر ضعیف و قهرمانان در تلاش است محیطی امن و به دور از باند و باند بازی را برای آنان فراهم کند که این کار را نه با شعار بلکه با عمل انجام می دهیم.

    ,

    برای نمونه چندین مرکز آموزشی در مناطق محروم تاسیس کرده و در حال استعدادیابی هستیم و توانسته ایم در مسابقات مختلف در سطح کشور هنرنمایی و مقام آوری داشته باشیم. به عنوان مثال در مسابقات کشوری قهرمانی کیوکوشین در شهریورماه امسال، تیم منتخب اصفهان مقامسوم را در سطح کشور کسب کرد.

    ,

    , ,

    نماینده کیوکوشین اویاما در اصفهان ادامه داد: همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری مسابقات قهرمانی استانی کیوکوشین اویاما را با یاد و خاطره شهدای شمال شرق اصفهان -منطقه زینبیه- ترتیب دادیم که از ویژگی های آن ورودی رایگان برای همه شرکت کنندگان به منظور حمایت از ورزشکاران و همچنین پیوند مسابقات با گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس بود . این مسابقات که در نوع خود بی همتا بود به لطف خدا با شرکت حدود ۲۸۰ ورزشکار و در سطح بالایی در مجموعه ورزشی بهمن واقع در خیابان زینبیه اصفهان برگزار شد.

    ,


    ,
    , ,

    از استاد استکی درباره نمایش های شکستن اجسام سخت که توسط او و تیمش صورت می گیرد سوال کردیم؛ وی گفت: سبک کیوکوشین اویاما از گروه نمایشی متشکل از بسیجیان ورزشکار برخوردار است که در نوع خود قویترین گروه برگزار کننده نمایش رزمی هستند و برنامه هایی مثل  شسکتن اجسام سخت،‌ نمایش دفاع شخصی و ورزش راپل را اجرا می کنند.

    ,

    از نمونه برنامه های برگزار شده توسط این گروه می توان به اجرای نمایش در صبحگاه مشترک سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان در هفته دفاع مقدس ۹۴، اجرا در هفته نیروی انتظامی، اجرا در مانورهای اقتدار بسیج و سپاه، نمایش در روز فتوت و مردانگی و اجرای نمایش در روز جهانی کاراته را نام برد. این تیم رزمی آماده اجرای نمایش در برنامه های مختلف می باشد.

    ,

    شیرین ترین خاطره ورزشی

    ,

    شیرین ترین خاطره ورزشی که مهدی استکی از آن یاد کرد، احساس شادی و غرور هنرجویان و خانواده آنها بوده است. او می گوید: با وجود قهرمانی های متعدد و مقام های کشوری، شیرین ترین خاطره ای که در ذهن من به جا مانده، شور و غروری بود که در چهره خانواده های ورزشکاران در مراسم تجلیل از مقام آوران استانی و کشوری می دیدم و این خانواده ها به وجود فرزندان خود افتخار می کردند.

    ,

    تلخ ترین خاطره ورزشی

    ,

    استکی درباره تلخ ترین خاطره ورزشی خود می گوید: می توانم بگویم تلخ ترین خاطره ورزشی هر روز برایم تکرار می شود. آنجایی که می بینم فرزندان این مرز و بوم به دلیل محرومیت های مالی و عدم وجود امکانات کافی و مناسب از ورزش رویگردان می شوند و تاسف بارتر اینکه بعضی از مسئولین مسائل شخصی و مالی خودشان را بر موفقیت و پیشرفت ورزش و ورزشکاران ارجح می دانند و مانع پیشرفت ورزشکاران شده و به آینده آن ها ضربه می زنند.

    ,

    وی در پایان ابراز کرد: بحمدالله در سبک کیوکوشین اویاما اصفهان جمعی دور هم گرد آمده اند که هدفشان بازگرداندن عدالت به ورزش و ایجاد محیطی امن و سالم و به دور از هرگونه جنجال و اختلاف برای پیشبرد اهداف ورزشی است نه منافع شخصی. بنده از اینجا از تمام علاقه مندان به راه راستین هنرهای رزمی دعوت می کنم تا دست به دست هم بدهیم و پلکان ترقی و پیشرفت را با همکاری هم طی کنیم.

    ,

    انتهای پیام/

    ,

     

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه