اخبار داغ

چه کسانی موسس مجلس جوانان هستند؟ / حمایت ویژه سران اصلاح طلب از موسسین مجلس جوانان

چه کسانی موسس مجلس جوانان هستند؟ / حمایت ویژه سران اصلاح طلب از موسسین مجلس جوانان
ایده تثبیتی مجلس جوانان زمانی شکل گرفت که این هیئت موسس با گلزاری معاون وزارت ورزش و جوانان نشست هایی برگزار نموده و روند خود را از این طریق ادامه دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، دیروز مسئله ی مهمی در شبکه های مجازی و رسانه های کشور مبنی بر تشکیل مجلسی غیر قانونی تحت عنوان مجلس جوانان منتشر شد که نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در گفت و گویی با تسنیم تشکیل این مجلس را غیر قانونی خوانده و به شدت از آن انتقاد کرده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این نماینده مجلس همچنین در گفت و گوی خود  از تشکیل جلسات موسسان مجلس جوانان در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

,

 

,

, , ,

 

,

شروع مطرح شدن فاز جدید مجلس جوانان از اواخر پنجمین دوره مجلس دانش آموزی توسط جمعی از دانش آموزان که برخی از آنان اعضای همان مجلس بودند آغاز گشت. ارائه دهنده طرح یکی از مشاوران جوان کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس  مرکز پژوهش های مجلس است. نخستین اخبار وزمزمه هایی که از تحرکات پیگیران این گروه به گوش میرسید سلسله نشست های آنان در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تحت عنوان جلسات هم اندیشی جهت تشکیل ادوار مجلس دانش آموزی برگزار می شد، که بعد ها تغییر فاز داده و به مجلس جوانان تغییر نام پیدا کرد.

,

با جست و جویی کوتاه در رسانه ها می توان مشاهده کرد که طرح مذکور ، الحاقی به قوه مقننه بوده و این مجلس درصدد است در کنار مجلس شورای اسلامی فعالیت نماید اما نکته ای در این میان مبهم است ؛ آنهم سازوکار قانونی و روند تشکیل مجلس جوانان که چطور آغاز به کار کرده و چگونه می خواهد به اهداف خود برسد؟ و آیا حرکت موسسان مجلس جوانان در سکوت خبری و بدور از اطلاع نمایندگان مجلس مثبت خواهد بود؟ چرا که الحاق چنین طرح بزرگی به قوه مقننه، نیازمند رای گیری در صحن علنی مجلس می باشد.

,

اما ایده تثبیتی مجلس جوانان زمانی شکل گرفت که این هیئت موسس با دکتر گلزاری معاون وزارت ورزش و جوانان نشست هایی برگزار نموده و روند خود را از این طریق ادامه دادند.

,

در همین حین نشست های مشورتی این تیم  با رجال سیاسی و مهره های اثرگذار جریان اصلاحات آغاز شد و این افراد دیدار های مختلفی را با سران اصلاح طلب کشور منعقد کردند . برگزاری نشست های متعدد با سران اصلاح طلب این نکته را در اذهان عمومی به وجود می آورد ؛ مجلسی که قرار است دایه دار مسائل و سخنان جوانان باشد چرا خود را منتسب به یک جناح خاص و سران اصلاح طلب کرده است.

,

از جمله این نشست ها ، برگزاری جلسه با اکبر هاشمی رفسنجانی است که وی از روند تشکیل مجلس جوانان و نشست های هیئت موسس آن به شدت حمایت کرده است.

,

از اقدامات عملیاتی این تیم برگزاری سلسله همایش هایی در مقاطع زمانی گوناگون بوده است، نشست جوانان وقانونگذاری که در تاریخ 3/8/1393 در ساختمان مشروطه، تالار شهید مدرس وبا حضور دکتر علی لاریجانی وحمایت جدی دکتر کاظم جلالی برگزار شد وهمایش روز بین المللی جوان (تحت عنوان مشارکت مدنی جوانان) که در تاریخ 21/5/1394  و با همکاری موزه ی صلح تهران،سازمان ملل متحد و همین مجلس جوانان برگزار می شود.

,

مسئله دیگر حضور برخی از افراد این هیئت موسس به عنوان نمیاندگان جوانان جمهوری اسلامی ایران در نشست های خارجی است !

,

جالب تر آنکه نشست هیئت موسسان مجلس جوانان -که باید به پاکدستی و ... مشهور شود- با این عناصر شناخته شده اصلاح طلب تندرو مساله ای عجیب ، در سال حساس انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و  اما مسئله ای بسیار مهم اینکه اکثر اعضای تشکیل دهنده این هیئت موسسان در صفحات اجتماعی خود به صراحت از سران فتنه حمایت کرده اند . حال سوال اینجاست که آیا حامیان سران فتنه درصددند تا برای جوانان این مرز و بوم برنامه ریزی و قانون گذاری نمایند؟

,

نکته مهم تر آن است که به چه طریقی قرار است این موسسان مجلس جوانان انتخاب گردند  از طریق رای همه جوانان جمهوری اسلامی ایران یا نیروهای تحت حمایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  و وزارت ورزش و جوانان و یا جناح اصلاح طلب ایران؟؟

,

گفتنی است برخی از تصاویر و اسناد مربوط به نشست اعضای هیئت موسسان مجلس جوانان با سران اصلاح طلب و حمایت از فتنه گران در ذیل آمده است:

,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه