اخبار داغ

مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل:

هشت نوع مهر ضد جعل در ایران برای اولین بار تولید شد

هشت نوع مهر ضد جعل در ایران برای اولین بار تولید شد
مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل گفت: 8 نوع مهر امنیتی را تولید کرده‌ایم که مشابه خارجی ندارد و احتمال جعل آن زیر 10 رصد است و کارشناسان جعل اداره آگاهی نیز بر این پروژه نظارت داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا جودی وند آذر مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل که از شرکت‌های سازمان علمی و پژوهشی ایران است در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پرستوها اظهار داشت: با توجه به آمار در حال افزایش جعل اسناد در کشور مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل با اختراعی نوین به کمک دستگاه‌های نظارتی آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها ,

وی بابیان اینکه برای اولین بار در جهان مُهری با چنین کیفیت تولیدشده است، افزود: در حال حاضر این مرکز نوپا است و مُهرهای نهادهای بزرگ کشوری را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

,

جودی وند ابراز داشت: مُهرهای معمولی با هزینه‌های کم می‌تواند جعل شود و آموزش ساخت مُهر نیز در اینترنت موجود است همچنین شرکت‌های خارجی در این زمینه برای جعل خدمات می‌دهند اما با ورود این مهرهای ضد جعل امکان تخلفات به حداقل خواهد رسید.

,

مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل عنوان داشت: 8 نوع مهر امنیتی را تولید کرده‌ایم که مشابه خارجی ندارد و احتمال جعل آن زیر 10 رصد است و کارشناسان جعل اداره آگاهی نیز بر این پروژه نظارت داشته‌اند.

,

وی ادامه داد: ساخت این نوع مُهرها دو سال زمان برده تا به مرحله ثبت جهانی برسد و نمونه تجاری این پروژه 200 میلیون تومان هزینه داشته است.

,

جودی وند تأکید کرد: از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مُهرهای امنیتی این است که قابلیت کپی، اسکن ندارد و با پرینترهای موجود آن‌ها را نمی‌توان چاپ کرد.

,

مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل گفت: مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل برای هر یک از مهرهای امنیتی خود شناسنامه‌ای را به صاحب مُهر اعطا می‌کند تا به‌راحتی در مواردی که احتمال جعل می‌رود، بازرسی صورت پذیرد و احتیاجی به مراحل اطاله دادرسی، استکتاب و خط‌شناسی نیست.

,

جودی وند بیان داشت: تاکنون پنج مرکز نظارتی و دولتی از مُهرهای امنیتی مرکز جامع مهرهای امنیتی و ضد جعل استفاده می‌کنند و حتی از چندین کشور غیر ایرانی سفارش ساخت داشته‌ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: امروزه با پیشرفت فنّاوری هنوز هم از مُهر برای اسناد مهم استفاده می‌شود که نیاز است توجه ویژه‌ای به جعل ناپذیری آن انجام شود.

,

مدیر مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل در انتها گفت: هم‌اکنون تنها در مرکز جامع مُهرهای امنیتی و ضد جعل محصولات تهیه و ارائه می‌شود اما در آینده برنامه‌ریزی جهت اعطای نمایندگی به استان‌های کشور راداریم.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه