اخبار داغ

دادستان بجنورد:

فعالیت شرکت های هرمی از قبیل پنبه ریز در بجنورد غیر قانونی است

فعالیت شرکت های هرمی از قبیل پنبه ریز در بجنورد غیر قانونی است
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت برای عضو گیری این شبکه ها در سطح شهرستان بجنورد، طبق قانون دستگاه قضایی با آن ها برخورد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بجنا،چند سالی است که شرکت های بازار یابی شبکه ای  از قبیل پنبه ریز بادران گستران و... با وعده های از قبیل کسب درآمدهای میلیونی به جذب اعضا برای  ورود به چرخه شرکت های خود می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وقتی افراد برای ورود به این شرکتها در جلسات توجیهی شرکت می کنند با ارائه کدهایی که مبنی بر گرفتن استعلام از وزارت خانه اطلاعات و صنعت و معدن است از آن هامی خواهند تا قانونی بودن این شرکت ها را بررسی کنند که در حقیقت این کدها واقعیت نداشته و تنها روشی برای اطمینان افراد و قانونی جلوه دادن این شرکتهای هرمی است.

,

چراکه این موضوع خود باعث ایجاد اطمینان برای ورود افراد به این شرکت ها می شود.

,

رشد قارچ گونه این شرکت ها در سطح جامعه در عضو گیری از افراد به خصوص دانشجویان در دانشگاها باعث شد تا موضوع را از نظر شرعی و قانونی بررسی کنیم تا ببینیم این شرکت ها مجوز لازم برای فعالیت در سطح استان و شهرستان بجنورد را دارا هستند یا خیر؟

,

و اینکه آیا از نظر شرعی در آمد به دست آمده از این شرکت ها برای افراد، مورد تائید کارشناسان مذهبی و مراجع تقلید است یا خیر؟

,

ابتدای امر موضوع را از دادستان بجنورد مسلم محمد یاران پیگیری کردیم وی در حاشیه نشست مفاسد اقتصادی و تاثیر آن بر امنیت ملی در دانشگاه پیام نورمرکز بجنورد در پاسخ به سوال مبنی بر این که آیا شرکت های بازاریابی شبکه ای از قبیل پنبه ریز مجوز لازم را برای فعالیت در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد دارا هستند؟ گفت: طبق استعلامی که از اداره اطلاعات گرفته ایم این شرکت ها مجوز لازم را برای فعالیت در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد را ندارند.

,

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت برای عضو گیری  این شبکه ها در سطح شهرستان بجنورد، طبق قانون دستگاه قضایی با آن ها برخورد می کند.

,

با توجه به اظهارات دادستان شهرستان بجنورد مبنی بر برخورد قانونی با این شرکت ها در شهرستان بجنورد حال باید دید این شرکت ها فعالیت خود را در سطح شهرتان بجنورد چگونه ادامه خواهند داد.

,

در ادامه با مراجعه به سایت مقام معظم رهبری در مورد در آمد به دست آمده از طریق بازاریابی شبکه ای را از نظر شرعی بررسی کردیم که سوال و پاسخ به شرح زیر است:

,

سوال:باسلام آیادرآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای وچند سطحی حلال است یا خیر؟

,

 پاسخ :در فرض سؤال درآمد بدست آمده حلال نیست واکل مال به باطل است.

,

در پایان جالب تر از این موضوع این که هیچ گونه مطلبی در سایت های بازاریابی شبکه ای در سایت"ایران هشدار" مبنی بر این که شرکت های از قبیل پنبه ریز و بادران گستران دارای شعبه تایید شده در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد هستند وجود ندارد. حال باید دید چگونه این شرکت ها در استان خراسان شمالی به صورت آزادانه در حال عضو گیری و فعالیت هستند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه