اخبار داغ

توهین عجیب روزنامه "قانون" به پیاده روی اربعین حسینی+عکس

توهین عجیب روزنامه "قانون" به پیاده روی اربعین حسینی+عکس
در حالی که در دولت یازدهم بسیاری از روزنامه ها به خاطر نقدر برجام و اقدامات هسته ای دولت توبیخ و بسته شده اند، روزنامه های موافق برجام و دولت! در آزادی کامل تمام مقدسات را زیر سوال برده و تا کنون شاهد برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با آنها نبوده‌ایم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه هتاک قانون که سابقه چندین بار توقیف را در کارنامه خود دارد، در راستای هتاکی های گذشته خود این بار پیاده روی اربعین را زیر سوال برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روزنامه در ستون یادداشت خود به قلم زیباکلا نوشته است: «نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست ... مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صداوسیمای‌ماهم اصرارو تبلیغات زیادی برای آن به‌راه انداخته‌اند وتلاش می‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.»

, «نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست ... مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صداوسیمای‌ماهم اصرارو تبلیغات زیادی برای آن به‌راه انداخته‌اند وتلاش می‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.»,

نویسنده‌ی این روزنامه همصدا با وهابیون تکفیری تلاش دارد با وصل کردن شور حسینی مردم ایران به «حکومت صفوی»؛ اعتبار این شور و شعور عاشورایی را به زیر سوال برده و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین را کاری بیهوده معرفی کند آنجا که می‌نویسد: «محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.» از طرفی این روزنامه با مغالطه‌ای کثیف، سعی می‌کند تا مراسم پرشکوه عاشورا و اربعین حسینی را اقدامی علیه اهل سنت تعریف کند تا بهانه‌ای برای ابراز بغض و کینه‌ نسبت به این مانور قدرت عظیم بیابد. در حالی که وصل کردن اهل سنت مخصوصا سنی‌های ایران به جنایتکاران خونخواری مانند یزد ملعون و معاویه بی‌شک بزرگترین ظلمی است که می‌تواند درحق آنان صورت گیرد چراکه تاریخ نشان می‌دهد اهل سنت حقیقی که تقریبا قریب به اتفاق بدنه‌ی مذاهب چهارگانه‌ی ایشان را در برمی‌گیرد، اگر بیش از شیعیان به اهل بیت پیامبر مخصوصا سید و سرور جوانان بهشت امام حسین (علیه‌السلام)؛ عشق نورزند، قطعا عشقشان کمتر از شیعیان نیست.

, نویسنده‌ی این روزنامه همصدا با وهابیون تکفیری تلاش دارد با وصل کردن شور حسینی مردم ایران به «حکومت صفوی»؛ اعتبار این شور و شعور عاشورایی را به زیر سوال برده و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین را کاری بیهوده معرفی کند آنجا که می‌نویسد: «محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.» از طرفی این روزنامه با مغالطه‌ای کثیف، سعی می‌کند تا مراسم پرشکوه عاشورا و اربعین حسینی را اقدامی علیه اهل سنت تعریف کند تا بهانه‌ای برای ابراز بغض و کینه‌ نسبت به این مانور قدرت عظیم بیابد. در حالی که وصل کردن اهل سنت مخصوصا سنی‌های ایران به جنایتکاران خونخواری مانند یزد ملعون و معاویه بی‌شک بزرگترین ظلمی است که می‌تواند درحق آنان صورت گیرد چراکه تاریخ نشان می‌دهد اهل سنت حقیقی که تقریبا قریب به اتفاق بدنه‌ی مذاهب چهارگانه‌ی ایشان را در برمی‌گیرد، اگر بیش از شیعیان به اهل بیت پیامبر مخصوصا سید و سرور جوانان بهشت امام حسین (علیه‌السلام)؛ عشق نورزند، قطعا عشقشان کمتر از شیعیان نیست.,

در جایی دیگر از این یادداشت نوشته شده است:

, در جایی دیگر از این یادداشت نوشته شده است: ,

«دراینکه بسیاری از ایرانیان قرن‌ها پیش شیعه بوده‌اند بحثی نیست اما محرم و عاشورا اززمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.  صد البته که قبل از روی کارآمدن صفویه هم شیعیان محرم و عاشورا را یادآوری کرده و عزاداری می‌کردند.»

, «دراینکه بسیاری از ایرانیان قرن‌ها پیش شیعه بوده‌اند بحثی نیست اما محرم و عاشورا اززمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.  صد البته که قبل از روی کارآمدن صفویه هم شیعیان محرم و عاشورا را یادآوری کرده و عزاداری می‌کردند.», «دراینکه بسیاری از ایرانیان قرن‌ها پیش شیعه بوده‌اند بحثی نیست اما محرم و عاشورا اززمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.  صد البته که قبل از روی کارآمدن صفویه هم شیعیان محرم و عاشورا را یادآوری کرده و عزاداری می‌کردند.»,

در این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین را یک اقدام ایرانی در مقابل عربی قرار دهد، این در حالی است که قسمت اعظم راهپیمایان در اربعین را اعراب تشکیل می دهند و در این راهپیمایی هیچگاه بر جامعه ایرانی تأکید نشده است و ایران هم مانند سایر کشور ها زمینه و مقدمات حضور زائران خود را در کربلا فراهم می کند.

, در این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین را یک اقدام ایرانی در مقابل عربی قرار دهد، این در حالی است که قسمت اعظم راهپیمایان در اربعین را اعراب تشکیل می دهند و در این راهپیمایی هیچگاه بر جامعه ایرانی تأکید نشده است و ایران هم مانند سایر کشور ها زمینه و مقدمات حضور زائران خود را در کربلا فراهم می کند., در این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین را یک اقدام ایرانی در مقابل عربی قرار دهد، این در حالی است که قسمت اعظم راهپیمایان در اربعین را اعراب تشکیل می دهند و در این راهپیمایی هیچگاه بر جامعه ایرانی تأکید نشده است و ایران هم مانند سایر کشور ها زمینه و مقدمات حضور زائران خود را در کربلا فراهم می کند.,

در جایی دیگری از این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین یک قدرت نمایی در برابر آل سعود نمایش داده شود که در اربعین حتی کوچکترین اتفاقی برای کسی نخواهد افتاد که این برداشت نیز بسیار شخصی بوده و زائیده فکر متوهم! نویسنده است.

, در جایی دیگری از این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین یک قدرت نمایی در برابر آل سعود نمایش داده شود که در اربعین حتی کوچکترین اتفاقی برای کسی نخواهد افتاد که این برداشت نیز بسیار شخصی بوده و زائیده فکر متوهم! نویسنده است., در جایی دیگری از این یادداشت سعی شده است راهپیمایی اربعین یک قدرت نمایی در برابر آل سعود نمایش داده شود که در اربعین حتی کوچکترین اتفاقی برای کسی نخواهد افتاد که این برداشت نیز بسیار شخصی بوده و زائیده فکر متوهم! نویسنده است.,

می توان در رد این ادعا گفت که سال گذشته نیز که شاید حادثه وحشتناکی مانند حادثه منا در ایام حج رخ نداد، تلاش همه بر ایجاد یک پیاده روی در امنیت کامل برگزار شده و خوشبختانه هیچ اتفاقی در راستای خدشه دار کردن امنیت عراق رخ نداد.

, می توان در رد این ادعا گفت که سال گذشته نیز که شاید حادثه وحشتناکی مانند حادثه منا در ایام حج رخ نداد، تلاش همه بر ایجاد یک پیاده روی در امنیت کامل برگزار شده و خوشبختانه هیچ اتفاقی در راستای خدشه دار کردن امنیت عراق رخ نداد., می توان در رد این ادعا گفت که سال گذشته نیز که شاید حادثه وحشتناکی مانند حادثه منا در ایام حج رخ نداد، تلاش همه بر ایجاد یک پیاده روی در امنیت کامل برگزار شده و خوشبختانه هیچ اتفاقی در راستای خدشه دار کردن امنیت عراق رخ نداد.,

http://www.hamandishi.ir/images/docs/000312/n00312677-s.jpg

, http://www.hamandishi.ir/images/docs/000312/n00312677-s.jpg,

از این دست اظهارات سخیفانه پیش از این نیز در روزنامه قانون و در کلام زیباکلام دیده شده بود که همه آنها نشانگر ریشه های ذهنی نویسندگان و صاحبان این روزنامه است.

,

در حالی که در دولت یازدهم بسیاری از روزنامه ها به خاطر نقدر برجام و اقدامات هسته ای دولت توبیخ و بسته شده اند، روزنامه های موافق برجام و دولت! در آزادی کامل تمام مقدسات را زیر سوال برده و تا کنون شاهد برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با آنها نبوده‌ایم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه