اخبار داغ

یادداشت/

گسترش اعتیاد به فضاهای مجازی/بررسی سود و زیان های شبکه های اجتماعی

گسترش اعتیاد به فضاهای مجازی/بررسی سود و زیان های شبکه های اجتماعی
یکی از مضرات شبکه های اجتماعی را می توان منتشر شدن عکس ها و یا کلیپ های شخصی افراد نام برد که به سرعت در نقاط مختلف پخش می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای هیرمند؛شبکه های اجتماعی امروزه در بین افراد جهان علاقه و محبوبیت خاصی پیدا کرده است به گونه ای که اکثریت افراد بیشتر وقت خود را با این فضا پر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند,

اما شبکه های مجازی در بین افراد چه فواید و ضرر هایی می توان داشته باشد، استکبار جهانی و دشمنان اسلام چرا سعی در گسترش این فناوری در بین جوامع اسلامی دارند.

,

همانطور که مشخص است استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا و اسرائیل قرار دارند به هر نحو و شیوه ای که امکان داشته باشد برای تخریب اسلام و ترویج اسلام هراسی تلاش خواهند کرد تا به اهداف شوم خود برسند.

,

در این میان فضاهای مجازی که از آزادی خاصی برخوردار هستند بستر مناسبی برای ایجاد اهداف شوم دشمنان می باشد که به مرور زمان نتایج مخرب آن در جوامع مشخص می شود، همانند فتنه سال 88 که عده ای فریب خورده به دست شیطان بزرگ دست به اعمال نامناسبی زدند.

,

یکی دیگر از مضرات شبکه های اجتماعی را می توان منتشر شدن عکس ها و یا کلیپ های شخصی افراد نام برد که به سوژه های مجازی تبدیل می شوند، منتشر شدن سریع حریم شخصی افراد به وسیله هک شدن و یا بی توجهی افراد در اداره ی تلفن همراه خویش و یا دزدیدن آن عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

,

مثال واضحی که می توان در این زمینه زده شود انتشار عکس های شخصی پسری که سوژه چندین هفته کاربران فضاهای مجازی بود که پس از دستگیری، وی عنوان کرد که خود شخص او با بی توجهی عکس ها را پخش کرده است، تنها دستاوردی که این کار برای او و بسیاری از کاربران فضاهای مجازی داشت سوژه شدن وی و بازی گرفتن آبروی چندین دختر بوده است.

,

این مسئله را می توان یکی از هزاران اهداف استکبار جهانی نام برد که بی آبرو کردن و ترویج بی حجابی در بین دختران ایرانی را امری ساده و راحت جلوه دهند.

,

در اکثر شبکه های مجازی به وضوح پیج های مستهجن و غیر اخلاقی دیده می شود که سردمداران در این زمینه را می توان برنامه ارتباطی «تلگرام »نام برد که تبلیغات گسترده ای برای ترویج کانال های غیر اخلاقی خود دارد و با وجود استیکرهای خلاقانه اما غیر اخلاقی مخاطبان فراوانی را جذب کرده است.

,

این مسئله نه تنها اثرات مخرب برای جوانان و نوجوان دارد بلکه باعث می شود که جوان ایرانی از فرهنگ اسلامی دور بماند و زمینه گناه برای وی محیا شود.

,

اما شبکه های اجتماعی همواره زیان آور برای افراد نخواهد بود و می توان در زمینه های مناسب از آنها استفاده کرد.

,

بی شک، شبکه های اجتماعی اینترنتی نقش بسیار موثری در توسعه آموزش های تخصصی و عمومی دارند، گرچه به علت عدم امکان نظارت علمی، بسیاری از محتواهای اینترنتی هنوز به مرتبه قابل قبولی از اعتبار نرسیده اند.

,

تشکیل گروه های مذهبی، تاریخی، آشنایی با دلاوران دفاع مقدس، انتشار خاطرات جانبازان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس و گسترش فرهنگ عاشورایی مکان های مناسبی برای گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خواهد بود.

,

اگر استفاده های مناسب در فضاهای مجازی ترویج پیدا کند بی شک دشمن از اهداف شوم خود دور مانده و این فضاها علاوه بر ادامه دادن راه شهدا و قرار گرفتن در نهضت امام حسین (ع) ابزار ساخته دست خود دشمنان علیه خودشان استفاده خواهد شد.

,

یادداشت:وحید شهرکی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه