اخبار داغ

چرا باشگاه نفت بازیکن به تیم امید نداد؟

چرا باشگاه نفت بازیکن به تیم امید نداد؟
باشگاه نفت تهران در شرایطی امروز از سفر بازیکنانش با تیم ملی فوتبال امید ایران به ترکیه جلوگیری کرد که تیم امید در مقطع بسیار حساسی قرار دارد و هر حاشیه می‌تواند این تیم را دچار مشکل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  کمتر از 40 روز تا شروع رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک زمان باقی‌ مانده و تیم ملی امید ایران برای کسب موفقیت در این مسابقات آخرین تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا اعضای تیم ملی امید بامداد امروز برای برگزاری آخرین‌ اردوهای خود راهی ترکیه شدند تا با برگزاری تمرینات مناسب میزان آمادگی خود را برای رسیدن به شرایط آرمانی افزایش دهند.

,

تیم  امید حسرتی 40 ساله در رسیدن به المپیک دارد. حضور تیم ملی فوتبال در بزرگترین رویداد ورزشی جهان سالهاست به آرزویی  نزد اهالی فوتبال تبدیل شده است. دلیل بازماندن این تیم از رسیدن به المپیک طی سال‌های گذشته بیش از اینکه فنی باشد، به دلیل مسائل حاشیه و نبودن نگاه ملی به دومین تیم ملی پر اهمیت فوتبال ایران است. در بسیازی از موارد حریفان داخلی و مشکلاتی که به دلیل اختلافات بین مسئولان فوتبال به وجود آمده، جوانان با استعداد فوتبال ایران از رسیدن به المپیک بازماندند.

,

در دوره اخیر با حضور حبیب کاشانی به عنوان مدیر و محمد خاکپور به عنوان سرمربی، تیم  امید شکل و شخصیت ویژه‌ای گرفته است. این تیم توانسته در سایه اتحاد و تلاش فراوان به قدرت قابل قبولی دست پیدا کند و این موج را در جامعه بوجود آؤرد که رسیدن به المپیک دور از دسترس نیست.

,

در همین راستا نگاه‌ها از قبل ویژه‌تر شده و به نظر می‌‌رسید این‌بار وضعیت بسیار بهتر است و دیگر اختلافات و لج و لجبازی‌ها مانع موفقیت جوانان ایرانی نخواهد شد.

,

,

, ,

 

,

در شرایطی که همه چیز خوب به نظر می‌رسید، امروز اتفاقی افتاد که بسیار غیر منتظره بود. باشگاه نفت به ارسلان مطهری، رضا علیاری و محمد دانشگر اجازه حضور در اردوی ترکیه را به دلایل نا مشخص نداد و در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک این تیم را با چالشی جدید روبرو کرد. بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که در این مقطع هر حاشیه‌ای برای تیم  امید حکم زهری را دارد که می‌تواند اسب زین شده این تیم را در راستای رسیدن به المپیک از پا در بیاورد.

,

این مخالفت از سوی باشگاهی صورت گرفت که هدایت آن بر عهده سرمربی سابق تیم ملی امید است که سابق بر این خودش طعم تلخ این عدم همکاری‌ها را به بدترین شکل چشیده است. منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت هم سابق بر این عضو هیأت رئیسه فدراسیون بود و خودش به خوبی از حساسیت این مسئله آگاه است.

,

تیم ملی امید از مسیر خود باز نماند و بازیکنان این تیم بدون حضور ملی‌پوشان تیم نفت راهی ترکیه شدند.  این تصمیم اما علاوه بر ایجاد اختلال در نظم تیم ملی امید باعث فروپاشی روحیه بازیکنان نفت تهران هم شده که در 2 سال اخیر حضور مستمری در اردوهای تیم ملی امید داشتند و ثمره تلاش‌های خود را بر باد می‌بینند.

,

در این راستا باشگاه‌ نفت در بیانیه‌ای دلایل عدم اجازه به این بازیکنان برای حضور در اردوی تیم ملی امید را بیان کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است‌ « نفت تهران برای بازی با فولاد خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر 6 بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد. با توجه به اینکه ملی‌پوشان امید نیز 48 ساعت قبل از بازی با فولاد در اختیار تیم نفت قرار می‌گیرند و باید بلافاصله به اهواز پرواز کنند، در عمل استفاده از آنها در بازی حساس با فولاد که 3 امتیاز آن برای تیم نفت اهمیت زیادی دارد، وجود ندارد.

, این بیانیه آمده است‌,

از طرفی دیگر در خط دفاع تیم نفت مدافعین اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در صورت مصدومیت احتمالی یکی دیگر از ارکان دفاعی نفت در دیدارهای تدارکاتی اردوی ترکیه، تیم نفت با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.»

,

علاوه بر این از گوشه کنار شنیده می‌شود که یکی از دلایل باشگاه نفت برای بازیکن ندادن به تیم ملی امید، نا آماده بودن این 3 نفر است که آنها اعتقاد داشتند علیاری، دانشگر و مطهری در بازگشت از اردوی تیم امید آمادگی لازم را نداشتند به همین خاطر منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت اجازه حضور این بازیکنان در اردوی تیم ملی امید را نداده است.

,

شنیده‌ها حاکی از این است که این 3 بازیکن تلاش زیادی کردند تا مسئولان باشگاه خود را متقاعد به رفتن کنند چرا که ممکن است تلاش‌شان در 2 سال اخیر به خاطر عدم حضور در اردو از بین برود، اما مسئولان باشگاه با قاطعیت اعلام کردند اجازه رفتن ندارند و اگر می‌خواهند در اردو حاضر شوند باید قراردادشان را فسخ کنند!

,

با توجه به رابطه صمیمی محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید با علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران و اینکه این 2 نفر پسر عمو خوانده هستند، بعید بود که نفت با تیم امید همکاری نکند. از سوی دیگر منصوریان همواره به همکاری با تیم ملی تأکید داشته و خودش سالیان سال بازیکن تیم ملی امید بوده است. او حتی زمانیکه سرمربی تیم ملی امید در اعتراض به باشگاه‌ها و اینکه بازیکنان در اختیار این تیم قرار نگرفتند از سمت خود استعفا کرد. حتی منصوریان اخیرا و قبل از دیدار با استقلال در نشست خبری اعلام کرد که مسئله‌ای به جز منافع ملی برایش در اولویت نیست. این صحبت حکایت از این دارد که منصوریان خودش حساسیت بحث ملی را درک می‌کند. حالا چه شده که منصوریان بازیکنانش را در اختیار تیم ملی امید قرار نداده یا این تصمیم از سوی باشگاه اتخاذ شده معمایی است که هنوز جوابی برایش پیدا نشده است.

,

باشگاه نفت در بدترین زمان ممکن و در آستانه مسابقات با تیم ملی امید همکاری لازم را نکرده و حاشیه‌ای جدید برای این تیم به وجود آورد. راز این مخالفت هنوز فاش نشده و معلوم نیست منصوریان مخالف حضور بازیکنان بوده یا قنبرزاده. تنها چیزی که در این بین کاملا مشخص است ضربه‌ای است که این 3 بازیکن و تیم ملی امید از تصمیم باشگاه نفت دریافت کردند.

,

باشگاه نفت که سابقه زیادی دارد و مدیرانش همه از افراد شناخته شده هستند نباید یک طرفه به قاضی می‌رفتند. موضوع مطرح شده از سوی باشگاه نفت غیر قابل حل نبوده است. باشگاه نفت با تنظیم نامه‌ای می‌توانست موضوع را به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام  و شرایط را بیان کند. در این صورت ممکن بود بازی نفت مقابل فولاد یکی دو روز به تعویق بیفتد یا اینکه شرایط بازگشت زودتر این 3 بازیکن فراهم شود. اگر باشگاه نفت این مسئله را اعلام می‌کرد و هیچ توجهی به شرایط آنها نمی‌شد، اقدام فعلی آنها کمی قابل قبول بود. اما اینکه به یکباره به بازیکنان اجازه حضور در اردو داده نمی‌شود و تا چند ساعت بعد از این اتفاق توضیحی حول این تصمیم بیان نمی‌شود، موضوعی است که کار را کمی پیچیده می‌کند. تصمیم غیر منتظره باشگاه نفت، صحبت‌های منصوریان در مورد همکاری با تیم‌های ملی و ... این ذهنیت را به وجود آورده که شاید پشت پرده تصمیم باشگاه نفت مسئله دیگری است که هنوز به شکل دقیق بیان نشده است.

,

اقدام باشگاه نفت تهران نشان داد نگرانی حبیب کاشانی هم بی دلیل نبوده است. کاشانی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود که فضای کشور هنوز المپیکی نیست و اتحاد همه جانبه برای حمایت از این تیم در راستای حضور در المپیک به وجود نیامده است. اتفاق اخیر نشان داده که 40 روز مانده تا شروع مسابقات هنوز فضای فوتبال ایران المپیکی نشده است.

,

 

,

این عدم همکاری در مقطعی صورت گرفته که لیگ فقط برای آمادگی تیم ملی امید تعطیل شده است .به همین خاطر کمیته انضباطی هم برخوردی قاطع در این ارتباط داشته است. اسماعیل حسن زاده در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری فارس با قاطعیت از جریمه باشگاه‌هایی که با تیم‌های ملی همکاری نمی‌کنند صحبت کرده است. حسن‌زاده اعلام کرده  بازیکنانی که در اردو حاضر نمی‌شود 3 تا 7 جلسه از همراهی تیم‌شان محروم هستند و دیدارهای پیش رو این باشگاه‌ها با نتیجه 3 بر صفر به سود حریف به پایان می‌رسد.

,  اسماعیل حسن زاده در مصاحبه امروز خود با , خبرگزاری فارس,

به هر حال باید دید این اتفاق به چه شکلی مدیریت خواهد شد و مسئولان فوتبال ایران و باشگاه نفت در قبال معضل جدیدی که به وجود آمده چه تصمیمی خواهند گرفت.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه