اخبار داغ

جوان فعال اقتصادی:

پرورش بلدرچین روزانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد برایم دارد/اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال +تصاویر

پرورش بلدرچین روزانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد برایم دارد/اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال +تصاویر
پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال قرار گرفته است، دو جوان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی توانسته اند یک واحد پرورش بلدرچین را در شهرستان خنداب راه اندازی کرده و از این طریق درآمد زایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم خنداب، امید یادگاری و امین اکبری جوانان خندابی در روستای آقداش بخش قره چای شهرستان خنداب مکانی را اجاره کرده و برای فرار از بیکاری و ایجاد شغل دست به پرورش بلدرچین زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم خنداب, نسیم خنداب,
یادگاری در این خصوص اظهار کرد: برای اولین بار است که این کار را تجربه می کنیم، در اولین دوره ۳ هزار بلدرچین جوجه خریداری کرده و حدود ۴۰ روز از آنها نگهداری کردیم.
,
وی افزود: ما هر جوجه بلدرچین را دانه ای ۴۰۰ تومان و هر کیلو خوراک بلدرچین را ۱۷۰۰ تومان خریداری کردیم که با توجه به این که تجریه کافی در این کار را نداشتیم برایمان کمی گرانتر از حد معمول تمام شد، این هزینه ها نزدیک به ۴ میلیون تومان شده است.
,

, ,
این فعال اقتصادی جوان گفت: با توجه به این که بسیج سازندگی برای این طرح ها وام پرداخت می کند، آسان تر می شود این کار را شروع کرد، بسیج برای پرورش بلدرچین و طرح های مشابه ۱۵ میلیون تومان وام می دهد که ما نیز از آن استفاده کردیم.
,


یادگاری متذکر شد: سالنی که اجاره کرده ایم به مساحت ۴۰۰ متر است که برای آن ۲ میلیون پول پیش و ماهی ۳۰۰ هزار تومان اجازه می دهیم.

وی افزود: اگر کسی می خواهد این کار را به روش مکانیزه انجام دهد نزدیک به ۳۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

,
,
,
,

 

,
این جوان خندابی گفت: کسانی که می خواهند دست به این کار بزنند بایستی از تجریه کافی برخوردار باشند و پرورش بلدرچین را از تعداد کم شروع کنند تا تلفات و ضرر و زیان کمتری را متحمل شوند، این جوجه ها ۳۸ تا ۴۰ روزه به کشتار می روند، ما در این دوره ۳۸ روزه بلدرچین ها را بفروش رساندیم و از آنجایی که کشتارگاه هر کیلو بلدرچین را نزدیک ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان از بیرون کمتر می خرید، ما بلدرچین را به کسی که جوجه ها را از وی تهیه کرده بودیم کیلویی ۸۵۰۰ تومان فروختیم.

وی متذکر شد: پرورش بلدرچین گوشتی نسبت به بلدرچین تخمی سود کمتری دارد، اگر کسی می خواهد این کار را ادامه دهد، بهتر است یک دستگاه جوجه کشی داشته باشد و جوجه های مورد نیاز را خود تهیه کند، نگهداری بلدرچین تخمی سود بهتری دارد، با نگه داشتن ۳ هزار بلدرچین روزانه ۲۰۰ هزار تومان تخم خواهد فروخت.
,
,
,

, ,
یادگاری تصریح کرد: بلدرچین در موقع فروش ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم وزن دارد که دانه ای ۳ هزار تومان و حداقل کیلویی  ۷هزار تومان به روش می رسد، انتظار ما برای اولین بار این بود تا حداقل هزینه هایی که تا به حال کرده ایم را به ما بدهد،که بحمدالله توانستیم برداشت نسبتا خوبی از این دوره داشته باشیم و تجربیات خوبی بدست بیاوریم.
,
وی گفت: بیماری بلدرچین مانند مرغ واگیر دار نیست و تنها بلدرچین بیمار آسیب می بیند و به بقیه سرایت نخواهد کرد، در این کار ما ۲ نفر هستیم، اگر بخواهیم افراد بیشتری در این کار اشتغال یابند بایستی تعداد طیور بیشتری پرورش دهیم.
,

یادگاری خاطر نشان کرد: تنها توصیه من به افرادی که می خواهند این کار را شروع کنند این است که جوجه و خوراک آن را از شرکت های معتبر تهیه کنند تا تلفات کمتری ببینند، ما در این دوره خوراک را کیلویی ۱۷۰۰ خریدیم در صورتی که در شرکت ها نزدیک ۴۰۰ تومان ارزان تر عرضه می شود.
,
,

, ,

 

,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه