اخبار داغ

در سوگ ماتم پیامبر رحمت و کریم اهل بیت؛

استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد

استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد
همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام(ص)و سبط اکبرشان،کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مردم در سراسر استان مرکزی با شرکت در مراسم عزاداری به سوگ نشستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب،مردم استان مرکزی شب گذشته و امروز با حضور در مساجد،تکایا،حسینه ها و شرکت در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی و برگزاری آیین های عزاداری ایام رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام(ص)و سبط اکبرشان،کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را به سوگ نشستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, دیار آفتاب,

همچنین در این آیین ها وعاظ و علما به بیان فضایل و مناقب پیامبراسلام(ص)و کریم اهل بیت(ع) پرداختند و سوگواران با قرائت زیارت نبی اکرم(ص)،مرثیه سرایی،نوحه خوانی و سینه زنی کردند.

,

کاروان غم هیئت های عزاداری نیروهای مسلح استان مرکزی نیز امروز در قالب دسه های سینه زنی از میدان شهدای اراک به سمت مصلی بیت المقدس شهر حرکت و با پیوستن دیگر عزاداران در این مصلی تجمع و عزاداری کردند.

,

تجمع بزرگ عزاداران نبوی با سخنرانی "آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و نوحه سرایی از ساعت ۱۰ در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد و پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان یافت.

,

در بقاع متبرکه استان مرکزی نیز مراسم قرائت زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور برگزار شد.

,

برگزاری مراسم تعزیه خوانی در شب گذشته و امروز در اراک و دیگر شهرستانهای استان مرکزی و نخل گردانی  از دیگر آیین های عزاداری ۲۸ صفر در این استان بود.

,

در ادامه تصاویر برگزاری عزاداری در برخی شهرستانهای استان مرکزی را مشاهده می کنید.

,

خمین:

, خمین:, خمین:,

به گزارش دیارآفتاب به نقل از اخبار خمین مردم شهرستان خمین در دستجات سینه زنی به سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پرداختند.

, دیارآفتاب, اخبار خمین ,

, ,

, ,

کمیجان:

, کمیجان:, کمیجان:,

به گزارش دیار آفتاب به نقل از سلام کمیجان امروز مردم و مسئولین کمیجان گرد هم آمدند، تا در روزهای باقی مانده از ماه صفر عاشقی و ارادت خود را به پیامبر رحمت(ص)و اهل بیت (ع)نشان دهند.

, دیار آفتاب, دیار آفتاب, سلام کمیجان , سلام کمیجان , سلام کمیجان,



,
, ,
, ,

, ,

, ,

تفرش:
به گزارش دیار آفتاب به نقل از ندای تفرش، یکی از آیین های سنتی تفرش در روز ۲۸ صفر، نخل گردانی است که با اجتماع پرشور مردم انجام می شود.در این روز دسته های عزاداری پیشاپیش نخل به سمت امامزاده محمد(ع) حرکت می کنند.

, تفرش:, تفرش:,
, دیار آفتاب, دیار آفتاب, ندای تفرش, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

, ,

, ,

, ,

 خنداب:

, خنداب:, خنداب:,

به گزارش دیار آفتاب به نقل از  پایگاه خبری نسیم خنداب، در بیست و هشتمین روز از ماه صفر شهرستان خنداب غرق در عزا و ماتم رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع)شد و هیات ها با به راه انداختن کاروان غم به عزاداری پرداختند.

, پایگاه خبری نسیم خنداب, پایگاه خبری نسیم خنداب,


این مراسم صبح امروز ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسین (ع) آغاز شد و عزاداران با زنجیرزنی در خیابانها و ادای احترام به مقام شهدا به امام زاده محمد مسعود (ع) خنداب رفتند و ادامه عزاداری را در آستان مبارک انجام دادند، مداحی و روضه خوانی از دیگر برنامه های عزاداری مردم شهر بود.

,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

اراک-شهر داود آباد

, اراک-شهر داود آباد, اراک-شهر داود آباد,

آیین عزاداری مردم داودآباد درسوگو رحلت پیامبر(ص) وامام حسن(ع) روز پنجشنبه همزمان با بیست و هشتم ماه صفر و سالروز رحلت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با وجود هوای سرد و لغزند بودن معابر برگزار شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

فراهان:

, فراهان:, فراهان:,

 به گزارش دیار آفتاب به نقل از فراهان خبر، همزمان با ۲۸ صفررحلت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، مراسم عزاداری و حرکت کاروان غم در شهرستان فراهان برپا شد.

, دیار آفتاب , دیار آفتاب , فراهان خبر, فراهان خبر,

 

,

 

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه