اخبار داغ

برگزاری کلاس آموزشی کارآفرینی و کاریابی برای بسیجیان قهاوند

برگزاری کلاس آموزشی کارآفرینی و کاریابی برای بسیجیان قهاوند
برای اولین بار در قهاوند با همکاری بسیج و شرکت بین المللی نگار نثر کلاس مشاوره شغلی در قهاوند برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهاد پرس ، مهندس علی اصلیان  خصوصیات مشترک کارآفرینان را برخورداری از مرکز کنترل درونی ، انجام کار بیش از حد ،اعتماد به نفس ،تشخیص فرصت ،استقلال طلبی ،توفیق طلبی ،خطرپذیری ،تحمل ابهام ،خلاقیت و نوآوری برشمرده و در این میان با تأکید بر اهمیت ویژگی خطرپذیری در افراد و قبول مخاطرات یک فعالیت شغلی ، در باب مدیریت ریسک ، مشارکت اقتصادی با افراد قابل اعتماد را مؤثر دانستند . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهاد پرس,

کارشناس کار و اشتغال زایی به موضوع مشاوره وراهنمایی شغلی دراین باره خطاب به حاضرین گفت :  مشاوره شغلی عبارت است از تعیین یک حرفه که با استعدادها و امکانات و خصوصیات روانی و جسمی فرد سازگار و هماهنگ باشد یا به عبارتی در این شاخه راهنمایی و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

,

وی گفت: یک دسته اطلاعات مربوط به مشاغل و دسته دیگر اطلاعات مربوط به ویژگیها و استعدادهای فرد و در جریان مشاوره تلاش می‌شود تا هماهنگی و تناسب بین این دو دسته اطلاعات مشخص شود و تعیین گردد تا چه اندازه‌ای شرایط مربوط به یک حرفه با تواناییها و ویژگیهای فرد سازگاری دارد.

,

وی درخصوص تاریخچه مشاوره شغلی افزود :در گذشته انتخاب مشاغل توسط افراد بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بوده است.

,

وی گفت : جوانان خانواده معمولا مشاغل و حرفه خود را به صورت موروثی از پدران خود دریافت می‌کردند و در نتیجه مشاوره شغلی چندان مفهوم و اهمیتی برای آنان نداشت. اما با شروع پیچیده‌تر شدن جوامع ، گسترش یافتن حرفه‌ها و مشاغل متعدد ، تخصصی‌تر شدن حرفه‌ها و احساس نیاز به همخوانی بین توانایی فرد و نوع حرفه ، نیاز مراکز صنعتی و ... به افراد ماهر ، افزایش بی‌رویه جمعیت جوان کشورها و افزایش دانش آموزان و ... زمینه و احساس نیاز بوجود فرآیندی با عنوان راهنمایی شغلی را فراهم ساخت.

,

اصلیان به اهم موضو عات درخصوص مذاکره پرداخت وگفت :برای مذاکره تعاریف متفاوتی ذکر شده است اما از معتبرین ترین این تعاریف می توان اشاره کرد به فرهنگ مارین وبستر  که مذاکره را عمل یا فرایند گفت و گو با دیگری برای دستیابی به توافق بر سر مسئله‌ای تعریف کرده است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه