اخبار داغ

استراتژی نفوذ فرهنگی و ارکان مقابله با آن

استراتژی نفوذ فرهنگی و ارکان مقابله با آن
هر یک نفوذی در جای خود نمونه‌ای از واقعیت غیرقابل انکار تلاش دشمن به منظور اجرای سناریوهای شوم خود در جهت تغییر ذائقه ایرانی- اسلامی و در نهایت براندازی نظام می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبلاگ یاوران آفتاب نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,


جمهوری اسلامی که کودک نو پای انقلاب اسلامی در ایران می باشد قصد ندارد خود را در مرز هایش محدود کند و با جهان در تعامل نباشد. خودِ این جمهوری اهداف جهانی دارد و به دنبال معرفی تمدنی است که در آن از سلطه و استکبار خبری نباشد,این نظام مقتدر با قاعده نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر عرصه بسیار پیچیده‌ای را برای نفوذ و آسیب‌رسانی بیگانگان فراهم آورده است که در سال‌های اولیه تشکیل خود توانست به خوبی آن‌ها را مدیریت و دفع کند وبدون تردید مسأله نفود و اختلال پدیده ایست که از ابتدای این انقلاب شکوهمند مکررا از طرف استکبار آیستن ان بوده است.

جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند.هشدار های مکرر مقام معظم رهبری در مورد نفوذ استکبار جهانی، بسیاری از دسوزان انقلاب را نگران کرده است.برای درک نفوذ پسابرجام باید با انگاره‌های ذهنی پیشین قدری فاصله گرفت و واقعیت صحنه را طور دیگری دید و مختصات جدید آن را شناخت.

سطح، حیطه، عمق، ابعاد، جهت‌گیری و اولویت‌های نفوذ اگر به درستی تبیین نشود، ممکن است توسط عوامل نفوذ به ضد خودش تبدیل شود یا توسط مفسران کم‌درک به انحراف و فراموشی سپرده شود یا به مسئله‌ای سیاسی ـ جناحی تقلیل و به ابزاری برای متهم‌سازی تبدیل شود.دشمن امروز در عرصه های مختلف در تقابل با نظام اسلامی است,عرصه فرهنگی در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره با هجمه‌های فراوانی مواجه بوده است که عدم برنامه‌ریزی بلندمدت و نگاه کارشناسانه به آن موجب تضعیف تدریجی آن شده است.

ضعفی که نمود بیرونی آن در عدم بازتولید مفاهیم جهانی در قالب فرهنگ ایرانی-اسلامی جامعه جوان ایرانی را با چالش‌های فراوانی از جمله بحران هویت، فردگرایی، بی‌توجهی و عدم حساسیت نسبت به پیرامون خود دچار کرده است.لذا مهم‌ترین برنامه نفوذ دشمنان برای انقلاب عرصه فرهنگی است، توطئه جنگ نرم دشمن تبدیل به پروژه نفوذ در انقلاب شده است. اکنون میدان جهاد در عرصه فرهنگی و سلاح این جهاد فکر و قلم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است،دشمنان نظام به دنبال تغییر در اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی ملت ایران هستند، چنانکه از سال‌ها پیش به دنبال گرایش مردم به سبک زندگی غربی بوده اند.

در این میان عده‌ای با اعتقاداتی نه چندان محکم، تنها به ایران باستان توجه دارند، در حالی که بسیاری از مسائل رایج در کشور متأثر از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است، اگر سبک زندگی غربی در کشور ترویج یابد، حاصل آن جز تباهی برای آحاد جامعه نخواهد بود.امروزه شبکه های ماهواره ای بزرگترین نقش را در افزایش نرخ طلاق و ایجاد فاصله بین اعضای خانواده دارند، چرا که اکثر فیلم های این شبکه ها بر محوریت خیانت زوجین به یکدیگر و عادی سازی روابط محرم و نامحرم بنا شده و با نگاه به پرونده های دادگاه ها در خواهیم یافت که عمده ترین علت طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها همین دو عامل است  ترفند دیگر دشمن در عرصه رسانه ایجاد و راه اندازی شبکه های به اصطلاح شیعه و سنی مذهب و ترغیب این شبکه ها به توهین علیه  عقاید یکدیگر است تا بنوعی موجب تفرقه و دشمنی بین اهل سنت و شیعه گردد.

جلوگیری از نفوذ تنها با انسداد  میسر نخواهد بود چرا که نفوذگران ایستا نیستند لذامسئولان ابتدا باید منافذ نفوذ را شناسایی کنند، که بعضا این منافذ در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود، سپس در جهت مسدود سازی آن اقداماتی را انجام دهند. این موضوع باید جزء اولویت‌های کاری مسئولین قرار گیرد و مقابله با آن قطعا کار بسیار سختی است.

در این بین بدنه ای از افراد وجود دارند که در ظاهر به نوعی مذاکره را با آمریکا را ادامه می‌دهند، اما در باطن نوعی گرایش درونی به ارزش‌های آمریکایی در این افراد وجود دارد که این موضوع خطری زیادی دارد و ما نگران این نوع گرایش‌ها هستیم.نفوذ در انتخابات آینده نیز بدین معنی نیست که عده‌ای خائن، وابسته، حقوق بگیر و ضد انقلاب وارد مجلس می‌شوند، مطلوب امریکایی ورود افرادی است که علاقه ای به مرگ براستکبار گفتن هاو و برگزاری راهپیمائی های ایام الله خاص در کشور نداشته باشند و ارتباط با امریکا را تنها راه نجات اقتصاد کشور بدانند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

حرف آخر:
شکی نیست که دشمنان ما در صدر خواسته های خود می خواهند با اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی مبارزه کنند. که امروز ه این نوع مبارزه در قالب نفوذ نمود بیشتری پیدا کرده است؛خط امروز و مهم دشمن که خطرناک هم می باشد، نفوذ فرهنگی است.چرا که .نفوذ و رخنه فرهنگی حساسیت‌ها را نسبت به دشمن کم کرده و راه را برای نفوذ و ورود باز می‌کند.

مقوله نفوذ فرهنگی در کشوراز ابتدای پیروزی انقلاب و پیش از آن در قالب‌های مختلف وجود داشته است اما طی سال‌های اخیر با هدف براندازی، تضعیف و تخریب نظام اسلامی بازطراحی و به شیوه‌های مدرن در حال اجراست. که اولویت آن نیز «براندازی نرم»  و ترویج فرهنگ استکباری میباشد بدین معنی که بدون بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نظامی، انقلاب اسلامی را آنچنان تضعیف نماید که در نهایت فاقد توان فرهنگی لازم برای پایداری باشد.متاسفانه برخی مسئولین بحث نفوذ را امری عادی و طبیعی تلقی کرده و اعتقادی به تهاجم، شبیخون یا نفوذ ندارند، به گونه‌ای که نحوه تدوین یا اجرای برخی قوانین نیز گویای این حقیقت تلخ است.

بنابراین، رکن مقابله با «نفوذ فرهنگی»، باور آن است. تمامی نهادهای انقلابی با همکاری همگانی مردم موظفند به مقابله و جلوگیری از مجموعه عناصری که عامل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن هستند،در این بیناز اساسی ترین راه های مقابله با نفوذ فرهنگی، شناخت دقیق و همه جانبه ی تهاجم فرهنگی است؛ زیرا زمانی می توان با یک پدیده به درستی مقابله کرد که اطلاع کافی و همه جانبه از آن داشته باشیم لذا در این زمینه رسالت و مأموریت مسئولین و مردم این است که ضمن مراقب ؛ حسّاسیت و هوشیار بودن ؛یکی از مهم ترین استراتژی های دشمن در تهدید نرم که همان نفوذ فرهنگی میباشد  را به خوبی شناسایی کرده و برای مقابله با آن تدبیر و چاره اندشی نمایند.

در مقابله با نفوذ فرهنگی، متفکرین فرهنگی باید پدافندهای فرهنگی را فعال کنند و هنگامی که با یک تفکر غلط رو به رو می شوند به نقد آن تفکر بپردازند و با تولید آثار ارزشمند با آن مقابله کنند.رمز موفقیت در برابر نفوذ دشمن وحدت و همدلی است، اگر وحدت و همدلی خدشه دار شود امکان نفوذ بیشتر خواهد شد، امروز همه فعالان فرهنگی باید در عرصه حفظ و دفاع از فرهنگ ملی، دینی و بومی ایران جهاد کنند؛ چراکه توطئه نفوذ دشمنان در انقلاب سلامی ایران جدی است. بی شک اگر امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب نبود، قطعاً وضعیت کشور بهتر از کشورهای منطقه نبود .

یک جوان مسلمان ایرانی باید بداند که وارث چه نوع فرهنگی است. می توان با تقویت نیروی ایمان و با تأکید بر فرهنگ و سنت های خودی و نشان دادن و پر رنگ کردن نقاط قوت آنها، تمام آحاد جامعه، به ویژه نوجوانان و جوانان کشور را در برابر چنین تهاجمی مقاوم کرد؛ همچنین از این طریق، می توان احساس حقارت و خود کم بینی را در این گروه از بین برد و روحیه عزت، سازندگی و امید را نیز در آنان تقویت کرد.برای مقابله با نفوذ فرهنگی باید مبارزه با تهاجم فرهنگی در سطح جامعه به صورت یک سیاست دائمی و مدون درآید و تنها راهپیروزی در این مبارزه این است که از نیروی بی پایان ملت برای مقابله با نفوذ دشمن بهره ببریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه