اخبار داغ

یادداشت های شخصی یک طلبه دانشجو؛

عکس پروفایلتان ظلم به حق الناس نیست؟

عکس پروفایلتان ظلم به حق الناس نیست؟
از مصادیق حق الناس فقط این نیست که مال یتیم بخوریم از مصادیق ظلم فقط این نیست که به کسی بزنیم و فرار کنیم. عکس پروفایل برخی ظلم است و حق الناس. و همین ظلم و حق الناس باعث می شود امام زمان(عج) در گودال قتلگاه پرپر بزند و این حماقت کوفی است که می شود گفت حماقت امام زمان کش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  وبلاگ یادداشت‌های شخصی یک طلبه دانشجو نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یادداشت‌های شخصی یک طلبه دانشجو,

تلگرام
جواب سوال کسانی است که این روزها نگاه های تعجب برانگیز و همراه با حسرت به افراد دور و برشان دارند و از خود میپرسند چی داخل گوشی این مردم است که تماما سرشان پایین و انگشتانشان در حال فشردن دکمه هاست .

,
,

آری !!!
پیرمردی که در وسط محیطی مثل متروی تهران ایستاده و به جوانهایی که روی صندلی نشستند بدون اینکه متوجه شوند بزرگتری ایستاده و آنها نشسته اند نگاه می کند و آه حسرت داری می کشد و اگر فرد بغل دستی اش کمی همدردی کند پیرمرد زبان گشوده و شروع به درد دل می کند که کی زمان قدیم جوونا اینقد بی هنر بودن!؟ کی زمان قدیم اینقد بی احترامی زیاد بود!؟ اصلا همه چیز عوض شده !؟

,
,


فراگیری این قصه ی پر غصه وقتی مشخص می شود که از طرف مراکز رسمی اعلام میشود استفاده مردم ایران از شبکه های اجتماعی 75 درصد است!!!!

تا کی قرار است دستگاه های مربوط به این جریان ها در خواب بمانند تا موج خراب کننده ی فضای مجازی آخرین خاکریز های ما را خراب کند.

,
,
,
,


ما کم آسیب ندیدیم از فضای مجازی آمار طلاق، ازدواج سفید، فرار از منزل. چرا الان مسولین ما باید به فکر فیلترینگ تلگرام بیافتند؟

,
,


یکی از نحوه برخوردهای با تهاجم فرهنگی اینست که قبلا از اینکه ابزار تهاجم بیاید و رواج یابد باید مسئول و دستگاهای مرتبط آنرا شناسایی کند و نحوه برخورد با آن کارشناسی شود گاهی نیاز است با هجمه فرهنگی تعامل شود ولی یک وقت نیاز است ویرایش شود اما یک وقت باید مانع ایجاد کرد تا این هجمه به کشور نرسد متاسفانه بعد از این همه استقبال از تلگرام الان به فکر فیلترینگ آن افتادند.

,
,

خب تلگرام فیلتر شود تکلیف بقیه شبکه ها چی ؟ مگر کم هستند که بخواهیم اقبال مردم را با فیلترینگ کم کنیم. شورای عالی فضای مجازی همینقدر توان تفکر و حل مسائل را دارد؟

محرم و نامحرم!!!
الان در هر مجموعه ای و اداره یا شرکتی گروهی تشکیل شده و تمام اعضا بدون در نظر گرفتن رابطه های شرعی هر حرفی یامطلبی را برای هم می فرستند و می خندند وگعده مجازی میگیرند.

بعد آنوقت خانم وقت مشاوره می گیرد که همسرش با خانمی دیگر دوست شده و معاشقه دارد و آقایان به دادسراها مراجعه می کنند که خانم هایشان را که با مردانی دوست شدند را طلاق دهند !

,
,
,
,
,
,

مگر شیطان با ما مردم عقد اخوت خوانده که در این گروهای مجازی و شبکه های مجازی اینقدر راحت باهم به بگو بخند می پردازیم. چقدر از خانم های تلگرام دار و عضو شبکه های اجتماعی دیگر عکس های بی حجابی و تحریک کننده شان برای پروفایلشون انتخاب کردند؟

,

خانمی که نماز میخواند خانمی که روضه می رود خانمی که کربلا و مشهد میرود عکس بی حجابش در صفحه پروفایلش چه میخواهد؟ پس حد و مرزها چه می شود؟

,

یکی از ویژگی هایی که اهل کوفه داشتند همان هایی که در کربلا مقابل سیدالشهدا ایستاده بودند و موقع صحبت امام که خود را معرفی می کرد و آنها کف می زدند و هلهله می کردند این بود که اهل ظلم و حق الناس بودند.

,

از مصادیق حق الناس فقط این نیست که مال یتیم بخوریم از مصادیق ظلم فقط این نیست که به کسی بزنیم و فرار کنیم. خانمی که یک مطلبش، عکس پروفایلش باعث تحریک و اذیت شدن جوانی بشود این ظلم است و حق الناس. و همین ظلم و حق الناس باعث می شود امام زمان(عج) در گودال قتلگاه پرپر بزند و این حماقت کوفی است که می شود گفت حماقت امام زمان کش.

نابودی صله رحم!!!
تو گروه خانوادگی جدای از اینکه آسیب های ذکر شده در بالا را دارد ما به فامیل پیام می فرستیم و احوال پرسی می کنیم پس صله رحم چه می شود؟ مثلا وقتی عموی من می گوید چرا سری به ما نمیزنی همه ی ما بدون استثنا می گوییم سرمان شلوغ است نمیرسیم !!!

,
,
,
,

آره سرمان شلوغ است شلوغ به چی؟ به تلگرام به تلویزیون به ماهواره به گعده به چرت و پرت گویی در مجازی یا حقیقی. اگر غیر اینهاست و واقعا سرمان شلوغ است پس کو مقالات علمی دانشجویان؟ پس کو تخصص حرفه ای مهندسان؟ رتبه علمی کشور چرا رکود کرد؟ ساعات مفید کار در شرکت ها و دستگاهای دولتی چقدر است؟ چقدر تفکر و اتاق فکر برای کارآفرینی و پیشرفت و تبیین اقتصاد مقاومتی تشکیل شده؟ همه ما درگیر این نامه بازی های اداری بوده ایم اگر سرمان شلوغ است و درگیر فعالیت علمی واقتصادی هستیم پس کو بازخورد اینها.

,

مشکل اینجاست که تلگرام ما را به احوال پرسی مجازی قانع کرده و میگوید همین بس است. دیگر مزاحمشان نشویم اما ما در اسلام این را نداریم دین مبین به ما اجازه می دهد برای تفقد و دلجویی باید صله رحم کرد حتی فامیلی که با تو قهر هست را اسلام می گوید ما برویم.

بی احترامی به بزرگترها!!!
این سر فصل که دیگر جای خود دارد در این روزهای شبکه های مجازی تا توانستند ادب را از ما گرفتند بدون دقت در سوالات جواب می گوییم و اینکه ساعت ها در شبکه بودن خسته مان نمی کند ولی یک دستور مادر یا نصیحت پدر فورا ما را پرخاشگر می کند. یا همین مترو که اول عرائض گفتم انقدر سرمان در گوشیست که نمی فهمیم فرد ناتوانی جلوی ما ایستاده و ما نشسته ایم و یا اینکه مثل اون بنده خدایی که می خواست ادرس بپرسد ولی به هرکه نگاه کرد سرش در گوشی بود تا اخرش هم بدون اطلاع در فلان ایستگاه پیدا شد.

,
,
,
,

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

,

انتهای پیام/رض

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه