اخبار داغ

یادداشت؛

تهاجم دشمن و انفعال جبهه خودی...

تهاجم دشمن و انفعال جبهه خودی...
از سوی دیگر، خود سردمداران استکبار، که مالکان و طراحان این محصولات، از آنها دستور می گیرند، در گفتگوهای مکرر به نقش عمده این نرم افزارها در حمایت از خود، اذعان دارند. برای مثال در شرایطی که در جهان موج تحریم کالای صهیونیستی به راه می افتد، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام می کند ما خلاقیت را به مبارزه گذاشته ایم. وایبر به عنوان یک برند برتر، توانسته خطر نابودی اسراییل را دور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصور کنید، برای خرید یک نرم افزار به شکل دی وی دی با بسته بندی شکیل چقدر هزینه می کنیم؟ حالا نرم افزاری قدرتمند را در نظر  بگیریم که بیشتر افراد دور و نزدیکمان را دور هم جمع کرده  و بسیاری از مشکلات ما را برای ارتباط تلفنی یا پیامکی رایگان، خرید و سفارش، یافتن دوستان و آشنایان و باخبر شدن از حال آنها، به اشتراک گذاشتن مطالب سرگرم کننده و علمی و سریع تر کردن استفاده از آنها، حل کرده است. لحظه ای درنگ کنیم... برای ساخت چنین نرم افزاری چقدر هزینه لازم است؟ محصولی که با گزارش های روز افزون کاربران، روز به روز، نقص ها و کمبودهای خود را برطرف می نماید. همه آن ها که دستی در برنامه نویسی و امور رایانه ای دارند متوجه هستند که کار برنامه نویسی و تولید یک نرم افزار با ویژگی ها و امکانات خاص، بسیار پر هزینه و زمان بر است. اگر ذره ای در مساله دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که پشت پرده ارائه آسان و بی هزینه اینگونه برنامه ها قطعا چیزی جز خیرخواهی و انگیزه های بشردوستانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تاکنون با خود اندیشیده اید، در این سال های متمادی که از لحاظ خدمات دارویی و فنی،فشار زیادی را زیر سایه تحریم متحمل شدیم و مسئولان نیز همه کمبودها را به آن گره زدند، آیا در محصولات فرهنگی هم تحریم شدیم؟ اگر شبکه های ماهواره ای، شبکه های ارتباطی فراگیر مجازی، محصولات صوتی و تصویری اینترنتی سودی برای ما دارد، چرا در این مسائل تحریم نشده ایم؟ آیا نظام های استکباری که امور حیاتی ما را دچار اختلال  می کنند، در ارائه تسهیلات الکترونیکی به یکباره دلسوز و خیرخواه ما شده اند؟

,

متاسفانه گویی مسئولان نیز، متوجه نقشه ها و حیله های دشمن نمی شوند و در راستای تسهیل اهداف دشمنان، در اوج تحریم ها، پهنای باند را چند برابر می کنند و قیمت اینترنت را 35 درصد کاهش می دهند! آیا باید خوشحال بود؟ این افزایش پهنای باند در پس پرده خود خبر از پر شدن جیب دلالانی دارد که شاید دارای یک یا چند پست حساس مملکتی هم باشند! و باز در اوج تحریم های اقتصادی، تلفن های دارای سیستم عامل اندروید و به دنبال آن، نرم افزارهای شبکه ای مجازی به عنوان محرکی برای افزایش تمایل به خرید آن دستگاه ها، به سرعت توسط برخی از مسئولین وزارت ارتباطات، بی دردسر و حتی بدون پرداخت مالیات، وارد کشور می شود. ساده انگاری است اگر تصور کنیم تکنولوژی جدید را به راحتی و همزمان با سراسر دنیا در اختیارمان قرار می دهند، بی آنکه به طور مستقیم هزینه ای بپردازیم یا زحمت چندانی در جهت دسترسی به آنها متحمل شویم.

,

 

,

به گونه ای شد که گوشی های تلفن همراه نو و سالم خود را کنار گذاشتیم و برای اینکه بتوانیم بهتر از اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده کنیم، چندین برابر هزینه کرده و به سراغ سیستم عامل اندروید رفتیم. می توان این مبالغ را در تعداد کاربران این سیستم ها ضرب کرد و به حساب همان هایی که پشت این کار نیت های شومی در سر می پرورانند، ریخت؛ یعنی همان اشخاصی که به راحتی راه ورود این ابزارها به داخل کشور را باز گذاشته اند( و بدون هیچ گونه نظارتی بازار ها را از انواع و اقسام گوشی های دارای سیستم عامل اندروید که طبق آمار 90 درصد آن ها به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، پر کرده اند) تا طراحان و سازندگان و سرانجام ارائه کنندگان این شبکه ها. و در نهایت همچون بسیاری از اعمال موذیانه دیگری که با اهداف خاص در دنیا انجام می شوند، به راحتی می توان سر این طناب را در دستان نجس صهیونیسم جهانی یافت.

,

گذشته از تسهیلاتی که نرم افزارهای صهیونیستی به ظاهر اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر، تلگرام، اینستاگرام و ... برای هر کاربر فراهم می کند، باید دید استفاده روزانه یک فرد عادی از این محصولات، چه تاثیری از لحاظ سود اقتصادی بر ارائه دهندگان و شرکت های مالک آن می گذارد؟

,

 

,

زمانی که یک محصول اینترنتی بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص دهد، برای ارائه دهنده آن، حکم سرمایه را دارد. ارزش محصول او وابسته به تک تک کاربرانی است که در آن عضو و در حال فعالیت هستند. هر قدر میزان عضو گیری یا استفاده کاربران از یک نرم افزار بیشتر باشد، ارزش سهام آن بالاتر می رود. بنابراین حتی نصب بودن و استفاده نکردن از آن نیز به سود مالک است.

,

آنچه موجب برتری شرکت های اینترنتی و سرمایه داران و مالکان صفحات وب می شود در واقع افزایش تعداد کاربر و تعدد کلیک ها در این برنامه ها و صفحات  می باشد. به عنوان نمونه فیس‌بوک به واسطه 1/3 میلیارد مشترکی که در خود جا داده است، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان و گوگل به خاطر آمار بالای کاربران ، بزرگترین جستجوگر اینترنتی جهان خوانده می‌شودو بنابراین افزایش تعداد کاربران برای شرکت‌های بزرگ اهمیت فراوانی دارد. حال باید پرسید، هر کاربر تا چه اندازه می‌تواند برای این شرکت‌ها ارزش داشته باشد؟

,

 

,

این شبکه های تحقیقاً ضداجتماعی تحت وب و پیام رسان های تلفن همراه، برای ذخیره حجم بالای اطلاعات کاربران و در نتیجه اشغال مقدار زیادی پهنای باند، متحمل هزینه هایی می شوند. این هزینه ها چگونه تامین می گردد؟ اولین راه، کسب درآمد از طریق فروش برچسب های تبلیغاتی ایست که به صورت پنجره های بازشو، یا تبلیغاتی در گوشه و کنار صفحه خود نمایی می کنند. راه دوم که مهترین و اصلی ترین راه تامین هزینه های این نرم افزارها و شبکه های به اصطلاح اجتماعی است، دسته بندی، بایگانی و فروش اطلاعات می باشد.

,

در جریان انتشار اسناد اسنودن، دادگاهی نمایشی در امریکا تشکیل می دهند و طی محاکمه مدیر سایت گوگل، وکیل این سایت می‌گوید: «ما سرمایه‌گذاری کردیم، اطلاعات افراد را به دست آوردیم. پس این اطلاعات، اطلاعات کاربران سایت، جزو سرمایه من است و می‌توانم با آن هر معامله‌ای بکنم و به هر جا پول بیشتری دادند، بفروشم. بخشی از اطلاعات فرد را که دوست دارم به او نمایش بدهم، نشان می‌دهم؛ ولی مالک اصل اطلاعات من هستم، یعنی حتی خود فرد هم نمی‌تواند ادعایی داشته باشد.»

, .,

 

,

اطلاعاتی که بین کاربران و در سطح اینترنت در حال رد و بدل شدن هستند، در سرور یا محل ذخیره سازی آنها ثبت می شوند، به این صورت که از مبدا (فرستنده) به محل قرارگیری سرور خود رفته و سپس به مقصد (گیرنده) می رسد و در بازگشت پیام یا تماس، مجددا این مسیر طی می شود. سرور بیشتر نرم افزارهای ضد اجتماعی رایج، جایی در خارج از کشوربوده  و به آسانی برای دشمنان قابل دسترسی است.

,

تا زمانی که این سرور ها در خارج از مرز کشور و بیرون از محدوده قوانین داخلی است، امکان دسترسی به اطلاعات یا محدودسازی و حذف موارد غیرقانونی بسیار کم یا محال می شود، بنابراین شبکه های گفتگو و ارتباط جمعی، همچون تلگرام، فیسبوک و... اطلاعات ذخیره شده کاربران بر روی سرورهای خود را در  زمان مناسب به ارگان‌های مختلف به ویژه سازمان های جاسوسی-تروریستی وابسته به دولت های صهیونیستی می فروشند؛ پس می توان نتیجه گرفت این روش، اصلی ترین راه درآمد این نرم‌افزارها و حتی انگیزه ساخت آنها می باشد.

,

 

,

گفتگوی هر دو نفر در نجس افزارهای وایبر یا تلگرام، هزینه‌‌ای های بالایی برای شرکت سازنده خود به همراه دارد و این در حالی است که این شرکت ها از کاربر، هیچ هزینه‌ای بابت بارگزاری، نصب و به دنبال آن گفتگوهای صوتی یا نوشتاری، اخذ نمی‌نماید. مالکان صهیونیستی این شیطان افزارها، به خود اجازه داده اند که از عکس و فیلم خصوصی کاربران برای تبلیغات تجاری استفاده کنند. برای مثال اگر یک شرکت تولید کننده تصویر شخصی یک کاربر را برای تبلیغ محصول مورد نظر خود بپسندد، یا حتی اگر بخواهد بداند که در کدام شهر یا کشور و در میان کدام قشر از افراد، محصول تولیدی اش بیشترین طرفدار را دارد، می تواند آن را برای انجام امور تبلیغاتی از مالکین نرم افزاری هم چون فیس بوک خریداری کند. یکی از شواهد واضح مبنی بر صحت موضوع رصد اطلاعاتی کاربران این نجس افزارها، حذف و غیر فعال شدن حساب کاربری برخی کاربران ارزشی و موثر انقلابی در آنها می باشد.

,

 

,

از سوی دیگر، خود سردمداران استکبار، که مالکان و طراحان این محصولات، از آنها دستور می گیرند، در گفتگوهای مکرر به نقش عمده این نرم افزارها در حمایت از  خود، اذعان دارند. برای مثال در شرایطی که در جهان موج تحریم کالای صهیونیستی به راه می افتد، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام می کند ما خلاقیت را به مبارزه گذاشته ایم. وایبر به عنوان یک برند برتر، توانسته خطر نابودی اسراییل را دور کند.

,

با توجه به تمامی مسائل ذکر شده و حضور آزادانه نرم افزارهای صهیونیستی در فضای مجازی کشور، این سوال مطرح می شود که به راستی چرا شورای عالی فضای مجازی که متشکل از مسئولین عالیرتبه نظام است، از انفعال خارج نشده و همچنان در سکوت و رخوتی مشکوک به سر می برد؟  آیا با وجود این همه کم کاری و بهانه تراشی، خود را عضوی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانند؟

,

چرا با وجود اطلاع رسانی های فراوان در رسانه های گوناگون مبنی بر سودآور بودن این شبکه های ضداجتماعی برای دشمنان اسلام و مسلمین، صداو سیما به عنوان فراگیرترین رسانه ملی، همچنان به تبلیغ این شبکه های مخرب می پردازد؟

,

آیا مسئولینی که در شرایط حساس مملکتی، کمبود بودجه کشور را بهانه کم کاری های خود می دانند، فکری هم برای دلالی های خود و خروج نامتعارف ارز از کشور از طریق خرید پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی- صهیونیستی، نموده اند؟ آن ها که هنگام تحویل گرفتن پست های حساس کشور، سوگند وفاداری می خورند، به فکر کفاره هایشان هستند؟

,

مسئولین نهادهای مختلف کشور، به راستی علت توجیه منافقانه شما، برای حضور فعالانه در شبکه های ضداجتماعی متعلق به سرویس های جاسوسی- تروریستی، چه می تواند باشد؟

,

 

,

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) - مبنی بر حساسیت امر مدیریت فضای مجازی و اثبات خروج اطلاعات کاربران ایرانی و پایمال شدن حقوق شهروندی توسط این نرم افزارها از طریق دام تار عنکبوتی اینترنت-   انتظار می رود مسئولین هر چه سریع تر به موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات رسیدگی نمایند و بودجه لازم را برای ساخت نرم افزارهای سالم ملی اختصاص دهند.

,

«ما با تکیه بر تعالیم اسلام که کرامت انسانی یکی از سرلوحه‌های آن است و کشتن یک انسان بی‌گناه در آن به مثابه‌ی قتل همه‌ی انسان‌ها به شمار می‌رود... مبارزه با پدیده شیطانی تروریسم را تکلیفی تخلف‌ناپذیر برای خود می‌دانیم و تلاش در راه این مبارزه‌ی بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد بحول الله و قوته». امام خامنه ای

,

 

,

سیده مریم حسینی راد کارشناس فضای مجازی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه