اخبار داغ

گزارش توصیفی و تصویری؛

مشکلات شهرستان بهارستان را بیشتر بدانیم/ پرتراکم ترین شهر ایران کجاست

مشکلات شهرستان بهارستان را بیشتر بدانیم/ پرتراکم ترین شهر ایران کجاست
شهرستان بهارستان دارای جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر در مساحت ۶۴ کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب استان تهران و یکی از متراکم ترین شهرستانهای کشور ایران است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، بهارستان شهرستانی در جنوبغرب استان تهران است که در ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ با ترکیب بخش‌های گلستان و بوستان شهرستان رباط‌کریم به شهرستان بهارستان تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه,

800px-IranTehran

, 800px-IranTehran,

به همین دلیل به نوعی یک شهرستان تازه تاسیس به حساب می آید و این شهرستان دارای سه شهر پرجمعیت است که جمعیتی بالغ به 650 هزار نفر را در مساحت ۶۴ کیلومتر مربع جا داده و جمعیت این شهرستان که از مناطق مهاجرپذیر کشور است هر روز در حال افزایش است.

,
امام زاده باقر (ع)
امام زاده باقر (ع)
,
امام زاده باقر (ع)
امام زاده باقر (ع)
,
امام زاده باقر (ع)
, امام زاده باقر (ع),
امام زاده باقر (ع)
,

شهر گلستان با جمعیت غریب به 300 هزار نفر پر جمعیت ترین و پر تراکم ترین شهر این شهرستان کوچک ولی پر جمعیت به حساب می آید و گفته می شود که این شهر پر تراکم ترین شهر ایران هم هست.

,
امام زاده حسن (ع)
امام زاده حسن (ع)
,
امام زاده حسن (ع)
امام زاده حسن (ع)
,
امام زاده حسن (ع)
, امام زاده حسن (ع),
امام زاده حسن (ع)
,

جالب توجه است که این شهرستان معروف به شهرستان عاشوراییان و ولایت مداران است آن هم به دلیل وجود مردمی  عاشق اهل بیت (ع) و ولایت دوست و همچنین وجود بیشترین هیئات مذهبی کشور در این شهرستان که گویای این حقیقت است.

,

2

, 2,

این شهرستان  با توجه به عدم ایجاد زیر ساخت ها و امکانات متناسب همراه با افزایش جمعیت، ساخت و ساز غیر اصولی و کمبود پارکینگ، شکل گیری سکونت گاه های غیر رسمی در مناطق شهری و روستایی باعث ایجاد کارکرد های نامناسب فضای شهری، وضعیت نا مناسب معابر، ایجاد سد معبر و ترافیک سنگین در برخی معابر اصلی و فرعی شده است.

,

 

,

Baharestan26

, Baharestan26,

البته نبود زیر ساخت ها مشکلات بسیاری را برای مردم این شهرستان بوجود آورده است حتی نبود برخی ادارات که یا به تازگی این مشکل رفع شده است یا هنوز هم این مشکل پابرجاست.

,

تنها بیمارستان این شهرستان نیز قرار است بعد از چند سال در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد یعنی اینکه در پرتراکم ترین منطقه ایران حتی یک بیمارستان هم وجود نداشته است.

,

در حوزه آموزش و پرورش هم دانش آموزان این شهرستان شرایط مساعدی ندارند و مدارس این شهرستان در خطر سه شیفته شدن هستند و به گفته رئیس آموزش و پرورش ناحیه 1 مدارس ما سه شیفته کاذب است.

,

جالب اینجاست که سرانه ورزشی این شهرستان به ازای هر نفر کمتر از یک موزائیک است و در زمینه ورزشی این یک فاجعه به حساب می آید.

,

Baharestan35

, Baharestan35,

در حوزه فرهنگی هم نبود حتی یک فرهنگ سرا واقعا محسوس است و تمام بار فرهنگی این شهرستان بر دوش هیئات مذهبی و مساجد آن است.

,

در حوزه بهداشتی نیز شهرستان بهارستان ۵۷ مرکز بهداشت مصوب دارد ولی در حال حاضر ۳۱ مرکز بهداشت فعال است این یعنی این که 26 مرکز بهداشتی درمنی در این شهرستان کمتر از مصوب آن است.

,

این شهرستان برای رفع مشکلات نیاز به توجه خاص مدیران استانی و کشوری دارد...

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه