اخبار داغ

یادداشت:

معرفی کتاب «شب‌های قدر کربلای ۵»

معرفی کتاب «شب‌های قدر کربلای ۵»
در این یادداشت به‌ مناسبت سالروز آغاز عملیات کربلای ۵، کتاب «شب‌های قدر کربلای ۵» معرفی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان به بحث کتابخوانی اشاره کرده‌اند و از فقر تیراژ کتاب و رواج نداشتن فرهنگ مطالعه در کشور گلایه کرده‌اند، ایشان بارها فرموده‌اند «کتاب آنقدر که شأن جامعه‌مان اقتضا می‌کند، رواج ندارد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرمه,

ایشان همچنین تریبون نماز جمعه را با توجه به حضور مردم، محل مناسبی برای معرفی کتاب یا ترویج کتابخوانی دانسته و در همین راستا نیز هر هفته کتابی در نماز جمعه گرمه معرفی می‌شود.

,

پایگاه خبری گرمه نیز ازاین‌پس خلاصه‌ای از کتاب‌های معرفی‌شده در نماز جمعه را برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان منتشر خواهد کرد.

,

شب‌های قدر کربلای 5

,

 کتاب «شب‌های قدر کربلای 5» خاطراتی ناب از سنگرسازان بی‌سنگری است که بدون هیچ سپری با شجاعتی کم‌نظیر به جنگ دشمن رفتند و زمینه‌ساز پیروزی مجاهدان جبهۀ حق در میدان نبرد علیه باطل شدند. نصرت‌الله محمودزاده، نویسندۀ کتاب، از جمله نویسندگانی است که در مدت هشت سال دفاع مقدس، در جبهه‌ها حضور داشته و این‌بار خاطرات حضور 75 روزۀ خود در عملیات کربلای پنج را بازگو می‌کند. نویسنده، حماسه‌آفرینی‌های هم‌رزمانش را در همان صحنۀ نبرد ثبت کرده و بسیاری از صفحات کتابش را زیر آتش جنگ نوشته است.

,

کتاب «شب‌های قدر کربلای 5» با نگاهی کوتاه بر سرگذشت جنگ و مقاومت مردم ایران در برابر حملۀ ناجوانمردانۀ نیروهای بعثی عراق به مناطق غیرنظامی این سرزمین، به پشت خاکریزهای خط مقدم جنگ سفر می‌کند و از زحمات بی‌دریغ سنگرسازان جهاد‌ سازندگی در عملیات کربلای پنج و فداکاری‌های مجاهدانی روایت می‌کند که به حق، از مؤثرترین افراد حاضر در جنگ تحمیلی بودند.

,

کتاب «شب‌های قدر کربلای 5»، از انتشارات عماد فردا، برندۀ جایزۀ بهترین گزارش جنگی و همچنین اثر برگزیدۀ جشنوارۀ انتخاب ربع قرن کتاب دفاع مقدس است.

,

خاطرنشان می‌گردد عملیات کربلای ۵ نام عملیاتی نظامی در جریان جنگ ایران و عراق بود که توسط نیروهای ایرانی با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه - کانال ماهی به‌صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه و جهت فتح بصره شروع شد.

,

هدف نهایی این عملیات تسخیر شهر بصره بود. این عملیات پرهزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ بود. حدود ۱۵۰ کیلومتر از منطقه اشغالی شلمچه و قسمتی از خاک عراق در تصرف ایران قرار گرفت و باعث شد که خطوط پدافندی ایران در نزدیکی پتروشیمی عراق ایجاد گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه