اخبار داغ

یادداشت/

چشم طمع برای نفوذ/موریانه ‌ای که از داخل، پایه‌های نظام را می‌جود!

چشم طمع برای نفوذ/موریانه ‌ای که از داخل، پایه‌های نظام را می‌جود!
با بررسی و دقت در بیانات رهبر فرزانه انقلاب در طول چند ماه اخیر در دیدارهای مختلف خود، به واژه ای تکراری، مهم و قابل تامل برمی خوریم که معظم له به کرات در بیانات خود از آن استفاده کرده و مسئولین نظام، جریانات سیاسی داخل کشور و افکار عمومی را نسبت به اهمیت آن مورد خطاب قرار داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از انعکاس بناب امیر خطائی بناب در این یادداشت ابتدا با تشریح "واژه نفوذ"، نوشت: واژه ای که مدتی است هم در محافل عمومی و هم بین خواص نسبت آن واکنش هایی هرچند متفاوت و تحلیل و تفسیر های گوناگونی انجام شده است. اما نکته قابل توجه این است که در این مدت برخی جریان ها از تکرار "پروژه نفوذ" استقبال زیادی نمی کنند و به عبارت ساده تر به اعتقاد آنها اهمیت این مسئله آنچنانی که هست، نیست. عده ای که اشاره به این پروژه برایشان ناخوشایند و به مثابه کابوسی سخت می ماند که ذکر دلایل آن در مجال این نوشتار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب, انعکاس بناب,

نگارنده در مطالعه یک پژوهش پیرامون نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل محتوای سخنان رهبری درباره کلمه "نفوذ" به نتایج جالب توجه و مهمی برمی خورد که نشان دهنده اهمیت بسیار بالای پروژه نفوذ پیرامون مسائل آینده کشوری است خالی از لطف نیست بدانیم، معظم‌له در شش‌ماهه نخست امسال، ۶۸ بار از واژه «نفوذ» استفاده کرده‌اند. آماری که نشان می دهد توجه، تفسیر، تحلیل و بررسی مسائل پیرامون این موضوع بیش از پیش باید مورد توجه افکار عمومی، محافل سیاسی و امنیتی کشور قرار گیرد.

,

 

,

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اساسا پروژه نفوذ از چه زمانی مطرح شد؟ توافق هسته‌ای و فضای پسابرجام، تصوراتی را در مقامات غربی به‌وجود آورد که طبق آن به نظر می رسید می‌توانند پروژه‌ی تغییر نظام را از طریق دیگری پیش ببرند. آن‌چنان‌که توماس فریدمن، تحلیلگر مطرح روزنامه‌ نیویورک تایمز، اسفندماه سال گذشته اذعان می کند: "به نظر من با توافقی که اوباما با ایران بر سر مسئله‌ی هسته‌ای انجام می‌دهد امکان این تغییر در داخل ایران فراهم می‌شود. " نشانه این تغییر تاکتیک آمریکایی‌ها نیز، همان است که رهبر انقلاب در ماه‌های اخیر از آن به "پروژه‌ی نفوذ"  تعبیر کردند. هدف از پروژه‌ی نفوذ، «استحاله‌ی جمهوری اسلامی» و «تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر» آن است.

,

 

,

اما چطور می شود باطن را تغییر و صورت را حفظ کرد؟

, اما چطور می شود باطن را تغییر و صورت را حفظ کرد؟,

مطمئنا برای چنین اقدامی غرب به بازیگرانی داخلی نیازمند است تا بخشی از پروژه خود، که باید از داخل هدایت شود را به دست مهره های دست نشانده یا متمایل به خود به پیش ببرد و این سناریو جزء با تقویت "جریان‌های طرفدار غرب" کارساز نخواهد بود.

,

انتهای پیام/ش

,

 

,

موریانه ‌ای که از داخل، پایه‌های نظام را می‌جود!

, موریانه ‌ای که از داخل، پایه‌های نظام را می‌جود! ,

بدیهی است که غرب به دنبال مهره چینی مهره های خود و برخی جریان غرب گرای داخلی در بدنه قدرت و همچنین در مراکز تصمیم گیری و تصمیم ساز بوده است اما در این بین برای پیشبرد هدف، با فرصت هایی رو به رو بوده است که همواره سعی بر آن داشته تا نهایت استفاده از آن ها را داشته باشد. فضای انتخابات همواره بهترین فضا برای اجرایی کردن پروژه‌های سیاسی و اجتماعی است. کما اینکه تجربه نشان داده است که آمریکا همیشه از این ایام برای عملیاتی کردن طرح‌ها و نقشه‌های خود نهایت استفاده را برده است. انتخابات اسفند ۹۴ نیز همین ویژگی را دارد و روشن است که ((آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند.)) چشم طمعی که اگر به بار نشیند به تعبیر مقام معظم رهبری، مثل موریانه از داخل، پایه‌های نظام را می جود و برای تضعیف آن اقدام می کند. چشم طمعی که اظهارات مختلف مقامات آمریکایی در فضای پسابرجام مهر تاییدی بر آن است.

,

 

,

انتخابات پیش‌رو فرصتی جدید

, انتخابات پیش‌رو فرصتی جدید,

انتخابات پیش‌رو فرصتی جدید برای آمریکاست تا با تقویت جریان‌های طرفدار غرب در کشور درصدد نفوذ به مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام برآید و تغییر و استحاله نظام و انقلاب اسلامی را با سرعتی بیش از پیش ادامه دهد. در برابر این طرح و نقشه دشمن، نقش مردم و مسئولان در این برهه نقش اساسی و بسیار مهمی را در بر می گیرد. نقشی که قلمی شیواتر از بیانات رهبر انقلاب نمی تواند آن را بنگارد، که در ذیل بخشی از آن در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور آورده می شود.

, فرصتی جدید,

 

,

ایشان در این دیدار در مورد نقش مسئولان می فرمایند:

,

"نهادهای مسئول وظیفه دارند که اگر نامزد انتخابات آدم صالحی است، ما او را رد نکنیم، میدان بدهیم به اینکه او بیاید. نقطه‌ی مقابلش هم همین‌جور است؛ اگرچنانچه آدم ناصالحی است، راهش ندهیم؛ اگرچنانچه در این مجلس… آدمی باشد که صلاحیّت قانونی ورود در اینجا را نداشته باشد و ما از این اغماض کنیم، صرف‌نظر کنیم، رعایت نکنیم، دقّت نکنیم و او وارد بشود، این هم باطل کردن حقّ مردم است، خراب کردن حقّ مردم است؛ این هم ضدّ حقّ‌النّاس است."

,

لازم است نهادهای مسئول در این زمینه بیشترین دقت لازم را داشته باشند و گزینش های خود را بدون هیچ تعارفی و برمبنای خطوط قرمز نظام انجام دهند.

,

معظم له همچنین در مورد نقش مردم تصریح می کنند:

,

"نقش مردم نیز به‌طور طبیعی مشخص می‌شود که اولا مانند همیشه حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت. ثانیا به لیست‌های انتخاباتی توجه کنند و فقط به آن‌ها که قابل اعتمادند رأی دهند. ثالثا اینکه حرکت خود را -چه در این انتخابات و چه در هر مسئله‌ی مهمّ دیگر اجتماعی- درست ضدّ خواست دشمن انجام بدهد. و نهایتا اینکه مراقب ورود عنصر نفوذی به مجلس باشند که اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل می‌جَود و پایه‌ها را سست می‌کند و فرو می‌ریزد." ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

, عنصر نفوذی, مجلس شورای اسلامی, مجلس خبرگان,

 

,

انتخاب های ۷ اسفند ۹۴ انتخاب هایی سرنوشت سازند که باید از روی آگاهی و بینش کامل و بدور از احساسات انجام گیرند، انتخاب هایی که اهمیت بسیار دارند و مناسبات آینده نظام بی تاثیر از آن ها نخواهند بود.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه