اخبار داغ

نکته های جنگ عراق و سوریه:

علت حضور نیروهای ایران در عراق و سوریه چیست

علت حضور نیروهای ایران در عراق و سوریه چیست
چرا به این شهدا؛شهدای مدافع حرم گفته میشود؟.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم    بحران سوریه وارد پنجمین سال خود میشود یعنی از ماه های ابتدایی سال ۱۳۹۰ درسال ابتدایی بحران سوریه عده ای از مردم سوریه که از وضع کشور خود ناراضی بودند دست به تظاهرات زدند بعد از مدتی این تظاهرات در صلح با تحریک غرب و کشورهای عربی به درگیریهای مسلحانه کشانده شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم    ,

بعد از این درگیریهای داخلی و آشفتگی کشور سوریه کم کم گروه های تروریستی داعش و النصره و.... که اکثرا تابعیت عربستانی.قطری اردنی و چچنی دارند از این موقعیت به دست آمده استفاده کردند و از طریق مرز ترکیه و عربستان به سوریه نفوذ کردند.

,

   در ماه های ابتدایی سال ۱۳۹۲ اوضاع کشور سوریه به بدترین شکل خود رسید.

,

گروه های تکفیری با پخش فیلم های سر بریدن نیروهای سوری ترس مثال زدنی را در دل ارتش سوریه انداخته بودند طوری که یک به یک شهرها توسط گروهای مختلف تکفیری به اشغال در میامد.

,

تمامی گروهای تکفیری در سوریه و عراق عقیده سلفی وهابی دارند یعنی در تضاد کامل با تشیع هستند.

,

   اولین جرقه شکل گیری نهضت جهانی مدافعان حرم بعد از تخریب بارگاه و نبش قبر حجربن عدی از یاران پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) شکل گرفت.

,

پس از این موضوع گروهای تکفیری نزدیک به دمشق که فاصله چندانی تا فتح دمشق در جلوی راهشان نبود اعلام کردند که دیر یا زود حرم حضرت زینب (س) را تخریب و نبش قبر میکنند و اسم شهرک زینبیه را به یزیدیه تغییر میدهند.

,

پس از اعلام این موضوع شیعیان سراسر جهان آفریقا. عراق. لبنان. افغانستان و.... خود را به دمشق رساندند و نیروهای ایرانی هم که تا آن زمان فقط کمک تسلیحاتی و راهبردی ارائه میدادند حضورشان پر رنگ تر شد و به همین علت این شهدا شهدای مدافع حرم نامیده شدند.

,

چرا سوریه؟!

,

سوریه به عنوان پشتوانه اصلی نیروهای مقاومت به شمار میرود به طوری که اگر سوریه به دست تکفیریون سقوط کند عملا حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی فلج میشود.

,

ایران از بعد از انقلاب با هدف نابودی رژیم اشغالگر قدس برنامه های مهمی را در منطقه اجرا کرد که میتوان به تجهیز کردن گروهای مقاوت لبنانی و فلسطینی اشاره کردطوری که دور تا دور اسراییل تحت محاصره نیروهای مقاومت در آمد و عملا مرز اسراییل نا امن شد.

,

رژیم استعمار دقیقا همین روش ایران را با استفاده از جهل وهابیت بر علیه ایران به کار برد تا بتواند دور ایران را محاصره و ناامن کند

,

اول با استفاده از عقیده وهابیت سوریه را نا امن کرد.

,

طبق برنامه ریزیشان پس از سقوط کامل سوریه نوبت به عراق میرسید اما پس از پا فشاری ایران در سوریه و تشکیل بسیج مردمی سوریه (توسط سردار شهید حاج حسین همدانی)که موفق به سقوط سوریه نشدندبه ناچار زودتر مرحله ی دوم برنامه شان را که حمله به عراق بود در خرداد ۱۳۹۳ با استفاده از عقیده وهابیت و خیانت بعثی های طرفدار صدام در عراق اجرایی کردند.

,

در ابتدای حمله داعش به عراق به دلیل خیانت بزرگی که در ارتش عراق شکل گرفته بود یکی پس از دیگری شهرهای عراق در چند روز سقوط میکردند.پس از فتح موصل ابوبکر البغدادی دستور حمله به سامرا را داد طوری که در برنامه ی گروه تروریستی داعش قرار بود سامرا به عنوان پایتخت داعش در عراق انتخاب شود.

,

 

,

💥پس از حمله ی داعش به سامرا و احتمال سقوط سامرا و بی احترامی به حرمین عسکریین (ع) به یکباره نیروهای بسیاری از سپاه قدس ایران به سامرا اعزام شدند و با همکاری گسترده یگان طلایی ارتش عراق(فرقه الذهبیه) مانع از سقوط سامرا شدند پس از شکست داعش در سامرا گروه تروریستی داعش به ناچار موصل را پایتخت خود در عراق اعلام کرد.

, 💥,

هنگامی که خطر از سامرا دفع شد نیروهای ایرانی حاضر در عراق از حالت عملیاتی به حالت مستشاری تبدیل وضعیت کردند و برای جلوگیری از خطر سقوط بغداد مشغول به تشکیل بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی)و آموزش نیروهای عراقی شدند.از موسسان بسیج مردمی عراق میتوان به سردار شهید حاج حمید تقوی فر اشاره کرد.

,

پس از تشکیل بسیج مردمی عراق نیروهای عراقی از حالت تدافعی به حالت تهاجمی در آمدند و عملیاتهای باز پسگیری شهرها از چنگال داعش شروع شد که در این عملیات ها وظیفه هدایت و فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق بر عهده نیروهای ایرانی و خود بسیجیان عراقی بود.(در بسیج مردمی عراق ارتش عراق هیچگونه دخل و تصرفی ندارد.)

,

    پس از سوریه و عراق نوبت افغانستان وپاکستان بود که سپاه در اقدامی باتقویت برخی از گروهها در انجا وتقویت سپاه افغانستان(محرمانه)داعش را در ان منطقه درنطفه خفه کرده ومانع باز شدن جبهه وتحدید دیگری در شرق ایران شدنددر غی این صورت پس از تکمیل شدن حلقه محاصره ایران، به قول سران وهابیت وغرب نوبت مرحله اخرعملیات یعنی کوبیدن سر افعی ( در هم کوبیدن ایران وتجزبه کامل ان ) می رسیدکه باتدبیر رهبری انقلاب وسپاه پاسداران این فاجعه انسانی که می توانست فاجعه قرن باشد از سر ایران رفع شد و پروژه کشتار وسیع ونسل کشی شیعیان ونابودی سرزمین ایران که ارزوی دشمنان دین وملت ایران بوده وهست باحضور سپاه در کشورهای منطقه ومدیریت جنگ رفع گردید این موضوع بر زبان یک جنگجوی ساده گروهای تکفیری هست تا بهترین تحلیلگران سیاسی و نظامی.

,

 

,

💥ایران میتوانست از اول چشم به عقاید خود ببندد و برای تامین امنیت خود نیروهای دفاعیش را تقویت کند و منتظر بشیند تا گروهای تکفیری به مرزش برسند تا درگیری را آغاز کند اما این تفکر چند ایراد اساسی دارد:اول از همه با این تفکر دور تا دور ایران نا امن شده بود و ۱۴۰۰ کیلومتر مرز با عراق که در اختیار گروه تروریستی داعش بود به معنای واقع کل

, 💥,

مرز غیر قابل کنترل میشد.

,

دوم این که وقتی ایران برای تامین امنیت خود جنگ رو به بیرون مرزها میکشه و منتظر دشمنش نمیشه در این صورت تلفات حاصل از جنگ فقط بر دوش نیروی نظامی عمل کننده(سپاه پاسداران در بعضی مواقع بسیج) هست در صورتی که اگر جنگ در مرز ایران رخ دهد تمام ارگان های نظامی باید درگیر شوند مردم شهرهای مرزی به هر حال آسیب جبران ناپذیر میبینند و عملا کشور وارد جنگ میشود و کشور جنگ زده از تمام پیشرفت های ممکن باز میماند.

,

 

,

💥در حقیقت اگر منتظر رسیدن نیروهای تکفیری به مرزهای کشور بشیم با توجه به وسعت مرز مشترک عملا کل ۷۸ میلیون جمعیت ایران از این جنگ آسیب میبینند اما در جنگ بیرون از مرز فقط نیروی نظامی عمل کننده تلفات را متحمل میشود و مردم عادی با خیالی آسوده و در امنیت کامل به زندگی کردن میپردازند.

, 💥,

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(مده ظله العالی):

,

شهیدی که در عراق و سوریه شهید میشود همانند این است که جلوی درحرم امام حسین(علیه الس لام) شهید شده است؛ چرا که اگر این شهیدان نبودند اثری از حرم اهل بیت نبود.

,

شادی ارواح مطهر شهدا صلوات

,

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه