اخبار داغ

وضعیت بانوان سبزپوش آذربایجان‌شرقی؛

از فعال فتنه 88 تا تاجر سرمایه‌دار در بین اصلاح طلبان تبریز

از فعال فتنه 88 تا تاجر سرمایه‌دار در بین اصلاح طلبان تبریز
30 در صد لیست انتخاباتی اصلاحات استان را بانوان تشکیل داده و رایزنی های مکرری بین این نفرات و شورای مرکزی اصلاح طلبان استان انجام گرفته و احتمال این می‌رود که این جریان منتظر 28 بهمن برای معرفی نفرات خود باشد چرا که احتمال رد صلاحیت دو نفر از این بانوان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، هر یک از گروه های سیاسی استان آذربایجان شرقی از ماه ها پیش در تکاپوی آمادگی برای ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند و روز به روز که 7 اسفند نزدیک میشود، مباحث تایید صلاحیت ها و ارائه‌ی لیست‌های انتخاباتی داغ تر و حساس تر از قبل می‌شود. گروه سیاسی آناج در نظر دارد به چینش و پای کارآمدن بانوان شاخص اصلاحات استان آذربایجان شرقی را بررسی کند. اصلاحات استان که بر اساس گفته و خبرها، 30 در صد لیست انتخاباتی خود را بانوان تشکیل خواهد داد و رایزنیهای مکرری بین این نفرات و شورای مرکزی اصلاح طلبان استان انجام می‌گیرد و احتمال این می‌رود که این جریان منتظر 28 بهمن برای معرفی نفرات خود هستند چرا که احتمال رد صلاحیت دو نفر از این بانوان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فریده حقیقی ارسی

, فریده حقیقی ارسی,

عضو حزب کارگزاران استان، دبیر ستاد دوم خرداد تهران، مشاور سازمان میراث فرهنگی تهران، مجری طرح مجتمع های آموزشی تربیتی در تبریز بمدت ۴ سال ۱۰ مدرسه به عنوان رییس مجتمع، عضو فعال در عرصه ی انقلاب در زمینه ی سازماندهی شبکه های زنان، عضو انجمن اسلامی معلمان ایران و ار سال ۷۸ تا ۸۸ عضو شورای مرکزی استان، عضو افتخاری کمسیون زنان استانداری از سال ۷۴ تا ۸۲، عضو شورای زنان استان حامی دکتر خاتمی از سال ۷۶، مسوول ستاد زنان استان دوم خرداد ۸۰، عضو ستاد مرکزی ستاد زنان حامی مهندس موسوی سال ۸۸ و عضو ستاداستقبال استان آ.ش، عضو شورای زنان اصلاح طلب استان، عضوجمعیت زنان مسلمان نو اندیش، عضو بنیاد تدبیر و امید ایرانیان، موسس و هیت مدیره مرکز نگهداری کودکان ساقی کوثر از ۷۸ تا سال ۹۰ داوطلبانه، عضو شورای هماهنگی نهاد های غیر دولتی فعال از حوزه سلامت استان داوطلبانه، عضو مؤسسهی خیریهی رفاه کودک (بیاد کودک)، عضو جمعیت نیک اندیش، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی پژواک طاهر و عضو شورای پژوهشی آموزش و پرورش.

,

فریده حقیقی یکی از گزینه های ستاد دکتر روحانی برای تصدی مدیر کل امورخانواده و بانوان استانداری آذربایجانشرقی بود که بنا به دلایلی این انتصاب صورت نگرفت، وی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عضو کمیته بانوان ستاد دکتر روحانی در آذربایجانشرقی را برعهده داشت. اگرچه وی در حاشیه ثبت نام خود را جز مستقلین معرفی کرده بود، احتمالا چشم انتظار 28 بهمن و اعلام اسامی نهایی کاندیداهای تائید صلاحیت شده می ماند تا ببیند آیا می تواند از حمایت اصلاحاتی ها و اعتدالیون در غیاب ردصلاحیت شده ها بهره مند شود یا نه.

,

منیژه موسوی

, منیژه موسوی,

بانوی اصلاح طلب 45 ساله، قائم مقام حزب کارگزاران استان و مشاور شهردار تبریز، به نوعی نفر اصلی گروه خانم های اصلاح طلبه، کارمند هلال احمر، رئیس علمی کاربردی هلال احمر،  عضو انجمن سینمای جوانان تبریز، مدیر واحد تحقیقات و فناوری تبریز، کارشناسی ارشد در رشته تاریخ جهان شد. وی که از ماه ها پیش جلسات دانششجویی در تبریز حضور میافت؛ شهریور ماه امسال در اقدامی محرمانه فائزه هاشمی، بانوی جنجالی و از حامیان فتنه ی 88 را به تبریز آورد.

,

گفته میشود موسوی که رابطه نزدیکی با فائزه هاشمی دارد؛ در این جلسه توسط وی به عنوان گزینه دارای شانس پیروزی معرفی شده و فائزه هاشمی خواستار حمایت از منیژه موسوی در انتخابات شده است. این در حالی است که موسوی علی رغم ارتباط نزدیک با برخی عناصر جریان افراطی تلاش کرده است خود را چهره های معتدل نشان دهد. پس گرفتن امضا از نامه به رئیس جمهور در محکومیت روحانی معترض به طرح موضوع رفع حصر سران فتنه و ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات از جمله اقدامات وی در این راستا بوده است.

,

نازیلا آصفی

, نازیلا آصفی,

وی که از زنان با سابقه و کهنه کار تبریزی در عرصهی سیاست میباشد به خاز برخی اقدانمات و موضع گیری ها، دفعه گذشته رد صلاحیت شده بود و احتمال رد صلاحیت وی بسیار بالا میباشد. او از فعالان ستادهای مردمی هاشمی و روحانی در بخش بانوان آذربایجان شرقی، عضو دوره های اول و دوم شورای شهر تبریز، اکنون هم با حکم نجفی مشاور اجتماعی و شورای شهر شده، معاون فرماندار تبریز، مشاور عالی سابق شرکت پتروشیمی تبریز بوده است. نازیلا آصفی بعنوان نماینده از جمهوری اسلامی ایران به دعوت شهردار وقت شهر بارسلونا که در سال 1382 انجام گرفت با عنوان کارگاه زنان و دولت های محلی سازماندهی شده از سوی انستیتو بین المللی متروپلیس و با همکاری دبیرخانه عمومی مترو پلیس و کلان شهر ناحیهای بارسلونا حضور یافت؛ آصفی ماه پیش به عنوان مدیر امور کارآفرینان موسسه بین المللی سفیران صلح شده است. او عضو شورای مرکزی جبهه حماسه تدبیر و توسعه ایران اسلامی بوده و  اولین بانوی معاون فرماندار بعد از انقلاب اسلامی به شمار می آید.

,

زهرا ساعی

, زهرا ساعی,

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران که یکی از چهره‌های طرفدار دولت و اصلاحات بوده و جز معدود اصلاح طلبانی است که با چالش های زیادی در فرآیند بررسی صلاحیت ها روبرو نیست. مهمترین مشکل ساعی در انتخابات مجلس دهم تبریز را میتوان شناخته شده نبودن وی در محافل سیاسی و فضای عمومی این حوزه انتخابیه دانست. احتمالا وی روی قرار گرفتن در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان و البته اعتدالیون یا همان دولتی ها به عنوان برگ برنده خود حساب کرده است.

,

سونیا اندیش

, سونیا اندیش,

عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن صنفی خدمات مهندسی صنعتی استان آذربایجانشرقی، کارشناسی ارشد مدیریت صنایع، مدیر عامل شرکت فناوران پویش پروژه، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز، مشاور کمسیون اقتصادی مجلس،  دبیر اتاق بازرگانی تبریز وکار آفرین برتر استان. احتمال جذب آرا از سوی اهالی اقتصادی و صنعتی زیاده بوده و اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت برخی بانوان جنجالی، از وی به عنوان کاندیدای قوی برای گزینه جایگزین استفاده خواهند کرد.

,

لیلا سید حاتمی

, لیلا سید حاتمی,

از اعضای شورای استانی حزب ندای ایرانیان منتصب به عارف وی جزو جوانترین نامزد های این دوره بود و طبق شنیده‌ها عضو هیات رییسه مجمع زنان اصلاح طلب استان است ، سید حاتمی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و مدرس دانشگاه بوده و در یکسال اخیر فعالیتهایی را آغاز کرده که حضورش در صحنه انتخابات را محتمل میکرد.

,

لکن وی دیروز با صدور بیانیهای، انصراف خود را از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه