اخبار داغ

چوب حراج مسئولان بر سلامت مردم پارسیان؛

غفلت دولت از آلودگی هوا زیر سایه سهم نیم درصدی هرمزگان از آلایندگی‌ عسلویه

غفلت دولت از آلودگی هوا زیر سایه سهم نیم درصدی هرمزگان از آلایندگی‌ عسلویه
آلودگی و موضوعات مرتبط با آن در حالی نقل محافل و گروه‌های اجتماعی و وعده و وعید مسئولان شده است که تجربه نشان می‌دهد عزمی برای اصلاح آن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز، هر از گاهی در گروه‌های اجتماعی و فضای مجازی تصاویری از تجمعات و اعتراضات مردمی در مخالفت با صنایع احتمالی آلاینده و برداشت از برخی معادن دیده می‌شود که این چشم‌ها آلایندگی‌های بیخ گوش خود را نمی‌بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز،,
 
,
صنعت علی رغم برکاتی که در منطقه به جای می‌گذارد اما آلودگی‌هایی نیز دارد که می‌توان با مدیریتی اصولی آن را به حد اقل رساند تا مردم تاوان تبعات موضوعات زیست محیطی آن در آینده پرداخت نکنند و به بهای کسب درآمد برخی شرکت‌ها برخی دیگر هزینه تحمل آن را با مراجعه مکرر به واحدهای بهداشتی و درمانی و صرف هزینه‌های گزاف پرداخت نکنند.
,
 
,
دنیا این روزها با توسعه تکنولوژی از صنایع آلاینده صنعتی ساخته که هیچگونه آلودگی ندارد و به راحتی خدماتی را بدون هزینه‌های بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می‌کند.
,
 
,
وقت آن رسیده که شهرستان پارسیان نیز از تکنولوژی روز دنیا عقب نماند و لااقل استانداردهای ملی را جهت آرامش بخشی به مردم بکار بگیرد.
,
 
,
وجود کارگاه ساخت آسفالت در مجاورت دو روستای عمانی و برکه دوکا یکی از این قبیل صنایع است که روزانه آلودگی‌های زیادی را در هوا منتشر می‌کند و موجب سلب آرامش از هزاران نفر همسایه خود شده است.
,
 
,
اگر مسئولان شهرستان بویژه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شواری بهداشت شهرستان حقوق بحق مردم در برخورداری از هوای پاک را مد نظر قرار می‌داد و با صدور دستوری صاحبان این نوع صنایع را به نصب فیلتر و تجهیزات استاندارد دعوت می‌کرد امروزه شاهد اینگونه بی تفاوتی‌ها نبودیم و حقوق مردم ضایع نمی‌شد.
,
 
,
گویا این روزها دغدغه فرماندار پارسیان و مسئولان استانی نیم درصد سهم آلایندگی‌ها از عسلویه است، وعده‌ای که تا کنون محقق نشده و آلودگی‌هایی که با چشم غیر مسلح دیده می‌شود در انتظار نصب دستگاه وعده داده شده توسط استاندار است تا میزان آن را سنجش کند.
,
 
,
هزینه نصب فیلتر و دستگاه خنثی سازی آلودگی‌های کارگاه‌های آسفالت سازی پارسیان در مقابل سودی که این نوع کارخانجات می‌کنند بسیار ناچیز است اما دودی که از بی تدبیری مسئولان یه چشم مردم می‌رود بهای گزافی دارد.
,
 
,
در پایان به این نکته اشاره می‌شود که شهرستان پارسیان از اداره‌ای به نام حفاظت محیط زیست برخوردار است
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه