اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولان استانی:

فعالیت خانه هنرمندان استان زنجان به طور رسمی کلید خورد

فعالیت خانه هنرمندان استان زنجان به طور رسمی کلید خورد
خانه هنرمندان استان زنجان شامگاه شب گذشته با حضور مسئولان استانی، جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگسرای کوثر افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح خانه هنرمندان استان شامگاه گذشته برگزار شد، اظهارکرد: استان زنجان در حوزه هنر دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در صورت فراهم شدن زمینه و بستر بروز آن‌‌ها، شکوفایی گسترده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

وی در ادامه بیان کرد: هدف از تشکیل این خانه، گردآوری هنرمندان در یک مکان و افزایش همکاری و هم‌اندیشی میان آنان در جهت ارتقا فرهنگ اصیل زنجانی است.

,

مدیرکل ارشاد فرهنگ و اسلامی استان با اشاره به راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر استان زنجان، خاطر نشان کرد: اتحادیه تشکلات قرآنی شکل گرفته است که این اتحادیه فعالیتهای خود را تا چند روز آینده آغاز می‌کند و هدف از تشکیل این موسسه را ارتقاع سطح کیفی مجامع قرآنی دانست.

,

مقدم با اشاره به اینکه، خانه هنرمندان استان زنجان با بیش از 450 عضو از بزرگترین انجمن‌های فعال فرهنگی هنری در استان زنجان است، افزود: با آغاز رسمی فعالیتهای این خانه، شرایط و زیرساختهای لازم برای ارتقای فعالیتهای هنرمندان استان زنجان فراهم می‌شود.

,

وی در ادامه تاکید کرد: هنرمندان فعال در خانه هنرمندان استان نباید در انجام فعالیتهای خود در عرصه فعالیتهای انجمن‌های ادبی وارد شوند.

,

مدیرکل ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه امیدواریم از ظرفیتهای این خانه در عرصه توسعه و پیشرفت استان به کار گرفته شود، بیان کرد: جشنواره شکوه شکیبایی، جشنواره فیلم سه دقیقه‌ای ارزش، جشنواره شعر و قصه و جشنواره موسیقی آوای امید از جمله هایی هستند که در دهه فجر برگزار می‌شود.

,

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: همزمان با آغاز رسمی فعالیت خانه هنرمندان، مدیریت فرهنگسرای کوثر زنجان نیز به اعضای این خانه سپرده می‌شود تا فرصتی مناسب برای هنرمندان فراهم شود تا بتوانند با فروش آثار هنری خود برای رونق اقتصای فعالیتهای هنری گام بردارند.

,

*خانه هنرمندان استان زنجان بیش از 450 عضو دارد

,

محمود نظرعلیان، مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: خانه هنرمندان استان زنجان با بیش از 450 عضو دارد، که امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند و فرهنگسرای کوثر برای انجام فعالیتهای هنری در اختیار این هنرمندان قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته خانه هنرمندان استان زنجان راه اندازی شده است، گفت: بعد از شکل‌گیری این خانه به عضوگیری از هنرمندان اقدام شده است که در با تأسیس رسمی این خانه عضوگیری از هنرمندان استان ادامه دارد.

,

مدیرعامل خانه هنرمندان استان خاطر نشان کرد: 115 هنرمند در رشته‌های تجسمی، 55 هنرمند در رشته ادبیات، 75 هنرمند در رشته سینما، 65 هنرمند در رشته عکاسی، 65 هنرمند در رشته موسیقی، 33 هنرمند در رشته نمایش، 31 هنرمند در رشته خوشنویسی و 28 هنرمند در رشته هنرمعماری و هنرهای دستی عضو خانه هنرمندان استان هستند.

,

گفتنی است مراسم افتتاح و تحویل مدیریت فرهنگسرای کوثر به خانه هنرمندان استان زنجان دیشب با حضوراستاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، شهرداراستان ، معاون فرهنگی شهرداری ، مدیرعامل خانه هنرمندان استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ، فرماندار ، مدیرکل روابط عمومی استانداری ، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، معاون عمرانی استانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

,

در کنار راه‌اندازی این خانه نمایشگاه آثار هنری هنرمندان نیز در گالری هنری فرهنگسرای کوثر زنجان برای بازدید عموم آغاز به کار کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه