اخبار داغ

می‌خواهم سختی‌ها و کمبودهای دوران جنگ را به تصویر بکشم

لیلا اوتادی فیلم دفاع مقدس می‌سازد

لیلا اوتادی فیلم دفاع مقدس می‌سازد
بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلمنامه ای با موضوع دفاع مقدس به نگارش درآمده است، از عملکرد سینما در حوزه ایثار و شهادت انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا اوتادی در گفتگو با کوله بار به ضعف سینما در پرداختن به واقعیت های دفاع مقدس پرداخت و گفت: مسئله ای که من شخصا عدم حضور آن را حس می کنم کمبود فیلم های مرتبط با دفاع مقدس است؛ من در رابطه با دفاع مقدس فیلم نامه ای نوشتم که خودم کار خواهم کرد.

 

وی ادامه داد: این فیلمنامه را با موضوع دفاع مقدس نگارش کرده ام تا هم ادای دینی کرده باشیم به شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس، چرا که همه این ها به گردن ما حق دارند و هم اینکه نیاز جامعه امروز ماست که دوران و شرایط سخت و کمبودهای جامعه را در زمان دفاع مقدس به تصویر بکشیم تا نسل های آینده نسبت به گذشته خود بیگانه نباشند.

 

اوتادی با تاکید به اینکه وقایع و شرایط دوران جنگ باعث وحدت مردم شده بود، گفت: مردم در آن زمان دست به دست هم دادند و انواع مشکلات از جمله کمبود مواد غذایی و قطعی برق و هزاران مسئله دیگر را تحمل کرده و پشت سر گذاشتند ولی نسل جدید و بچه های متولد دهه 70 و 80 اینها را ندیده اند و ما روز به روز آنها را از این اوضاع دور می کنیم.

 

بازیگر سریال "آخرین گناه" در ادامه ضمن انتقاد از جشنواره فجر گفت: جشنواره ما باید پر محتواتر باشد؛ در حال حاضر حمایت لازم از فیلم های انگشت شماری که به ارزش ها پرداخته و محتوای بالایی دارند نیز نمی شود تا جوانهایی که در این عرصه تمایل به فعالیت دارند تشویق شوند.

 

وی افزود: مسئله دیگر این است که وقتی مردم بعضا به موضوعی علاقه نشان می دهند فیلم سازان آنقدر آن سوژه را تکرار می کنند که جذابیت آن از دست می رود به عنوان مثال وقتی مردم از یک فیلم طنز استقبال می کنند آنقدر طنز های سخیف ساخته می شود که تبدیل به شانه تخم مرغی های سوپر مارکتی می شود یعنی اصالت فیلم ها که باید طنز موقعیت باشد و درسی هم در پس آن وجود داشته باشد دیگر دیده نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه