اخبار داغ

شایعه پراکنی های گیزمیز کنترل شود

شایعه پراکنی های گیزمیز کنترل شود
مدتی است که کانالهای پرمخاطب سرگرمی وارد عرصه خبر شده اند و باپخش اخبار آمیخته به شایعه افکار عمومی مردم را تحت تاثیر عملیات روانی خود قرار می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، چندی پیش شایعه بشقاب پرنده بزرگ در شمال کشور توسط کانال گیزمیز منتشر شد و بعد از مشغول کردن مردم به بازار داغ شایعات پای این اکاذیب به خبر بیست و سی باز شد و پس از روشنگری صداو سیما، مسئولین این کانال بدون عذر خواهی از تنش ایجاد شده در مردم، به تمسخر پرداختند و گفتند: شوخی کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

گیزمیز۱

, گیزمیز۱, گیزمیز۱,

 

,

گیز میز ۲ گیزمیز۳

, گیز میز ۲, گیز میز ۲, گیزمیز۳, گیزمیز۳,

 

,

اما با نزدیک شدن به انتخابات حال و هوای این کانال ها تغییر کرده و به سمت و سوی رپورتاژ  یا شایعه پراکنی های یک سویه با عناوینی مانند: شنیده می شود، برخی گفته اند، گفته شده است، به گوش می رسد، را در در دستور کار قرار داده اند.

,

گیز میز

, گیز میز, گیز میز,

وزارت ارشاد درحالی برای صدور مجوز رسانه های خبری، که با ده درصد مخاطبان کانالهایی مانند گیزمیز فعالیت می کنند، زمان طولانی و پروسه های عجیب ایجاد می کند که، کانالهای سرگرمی وارد عرصه خبر شده و هر روز با شایعه پراکنی حاشیه سازی می کنند.

,

رئیس جمهوری که خود را متخصص امنیت ملی می داند چگونه از وجود کانالهای تلگرام که با مخاطبان میلیونی و بدون ثبت، نظارت، یا هرگونه مجوزی فعالیت می کنند و با استفاده از خلاء های قانونی از حاشیه امن ارشاد و قوه قضائیه برخوردار شده اند، بی اطلاع است.

,

مسئولین بارها اعلام کرده اند که با جلوگیری از فعالیت شبکه های اجتماعی مخالفند و چاره کار را فیلترینگ هوشمند دانسته و بستن صفحات غیر اخلاقی و خلاف قانون را چاره کار اعلام کردند، و جای این سوال پیش می آید که آیا چنین کانالهایی غیر قانونی و غیر اخلاقی نیستند یا تفسیر آقایان از اخلاق و قانون عوض شده است؟

,

 

,

 

,

چگونه است که سایت بی بی سی در کشور فیلتر است اما کانال تلگرام این رسانه حامی براندازی نظام، در حال فعالیت چند صد هزار نفری است؟ آیا محتوا تغییری کرده یا سیاسیت دولت تبدیل به یک بام و دو هوا شده است؟

,

bbc

, bbc, bbc,

در حالی که  رسانه های معتبر با چالش های نیروی انسانی هزینه های انتشار و تحریریه مواجه هستند، شنیده ها حاکی از آن است که  مدیران این کانالها بدون داشتن هیچ سرمایه ای درآمدهایی حدود دویست میلیون تومان در ماه دارند و با محور قرار دادن درآمد زایی، هرگونه تبلیغ، رپورتاژ و شایعه ای را  منتشر می کنند.

,

بعید نیست که کار دنیا برعکس شود و با استفاده از سیاست رز، زور، و تزویر این شبه رسانه های بدون مجوز اقدام به شکایت از رسانه های رسمی و مجوزدار از وزارت ارشاد کنند، چون  از قدیم گفته اند شهر که شلوغ شود ….

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه