اخبار داغ

چشمه آب گرم یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر اهرم است+ تصاویر

چشمه آب گرم یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر اهرم است+ تصاویر
چشمه آب گرم اهرم به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و همه ساله مسافران بسیاری از اقسی نقاط کشور به دیدن این جاذبه تفریحی می‌آیند. گفتنی است که در سال ۱۳۸۶، چشمه آبگرم اهرم بوشهر به‌عنوان دهکده نمونه آب درمانی در ایران انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، چشمه آب گرم اهرم به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و همه ساله مسافران بسیاری از اقسا نقاط کشور به دیدن این جاذبه تفریحی می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما،,

گفتنی است که در سال ۱۳۸۶، چشمه آبگرم اهرم بوشهر به‌عنوان دهکده نمونه آب درمانی در ایران انتخاب شد.

,

چشمه آب گرم یاچشمه گرمایی مکانی است که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین خارج می‌شود  و به خاطر درصد بالای مواد حل شده معدنی آب بعضی از این چشمه‌ها عده‌ای از آن‌ها استفاده درمانی می‌کنند.

,

, ,

حال باتوجه به این مهم می توان چشمه های آب معدنی را از دید منابع در آمد تلقی کرد شهر اهرم در کوه پایه های گچ ترش قرار دارد که در واقع ادامه کوه های زاگرس در استان ماست.

,

, ,

فراوانی چشمه های آبگرم از مشخصه های طبیعی این شهر است آب هایی که بر اثر شکست ویا لغزش زمین ومعمولا در کنار کوه های آتشفشان از اعماق زمین بیرون می دهد به سبب داشتن اجزائ رادیو اکتیو ,گوگرد و املاح معدنی گوناگون جنبه درمانی دارند از این مردم را از زمان های دور مردم استان را به این شهر جذب کرده است.

,

, ,

ابگرم  معدنی اهرم به دلیل خاصیت درمانی فوق العاده ای که دارد یکی از مهمترین و مشهورترین آبگرم های معدنی کشور است آبگرم اهرم در بین چهارصد چشمه معدنی کشوریکی از 5چشمه آب معدنی نمونه برگزیده شده است که دررشته کوه زاگرس قراردارد ساختمان جدید آبگرم در سال 1380توسط شهرداری در محل کنونی  احداث شد  و دارای  دو استخر  و 10حمام  می باشد و استخرهای آن هر24ساعت  بطورکامل تخلیه می گردد و اب تخلیه شده توسط جدول هایی به سمت نخیلات در پایین ابگرم هدایت می شوند.

,

, ,

این چشمه اب معدنی از سالیان دور مورد توجه و استفاده مراجعین بوده است و هر ساله در ایام نوروز مورد بازدید واستفاده افراد ازاقسانقاط کشور قرار می گیرد و در دیگر ایام سال پذیرای مردم بومی و غیر بومی  می باشد که می توان از آن بعنوان یک قطب گردشگری خوب برای شهراهرم یاد کرد.

,

, ,

داشتن طبیعت بکر و دید به کوه از جمله پتانسیل هایی است که زیبایی دو چندانی به این مکان داده است همجواری با امام زاده (امام زاده جعفر) بازار هفتگی(5شنبه بازار) از دیگر امکانات بالقوه سایت مذکور می باشد مسیر منتهی به ابگرم بدلیل چشم انداز بسیار زیبایی که دارد بعنوان مسیر عابرمحور (پیاده راه ) مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد وجود کاربری های فعال در شب همچون بیمارستان و همچنین  روشنایی مناسب از مهمترین دلایلی ست که باعث سر زندگی و خوانایی بیشتر این مسیر با مقصد ابگرم شده است.

,

, ,

خوشبختانه طی چند سال اخیر توجه ویژه ای به ابگرم و فضا سازی اطراف آن شده است و باعث جذب هر چه بیشتر مردم به این منطقه شده است از جمله مهمترین ویژگی های آبمعدنی شهر اهرم شامل موارد ذیل می باشد.

,

 

,

1-برای درمان بیماری های پوستی وخارشی

,

2-درمان زخم های سطحی

,

3-درمان دیسک کمر

,

4-درمان درد کلیه

,

5-درمان خشکی وسفتی عضلات

,

6-درمان نقرس و بادهای مضمن

,

7-درمان دمل ها وجوش ها

,

8-درمان پیسی وجزام

,

9-درمان قولنج

,

10-درمان سیاتیک

,

11-درمان کوفتگی ماهیچه

,

12-درمان زخم های گرب وگری

,

13-درمان بیماری های عفونی

,

14-درمان آرتروز مفاصل

,

عکاس: عاطفه جعفری

, عکاس: عاطفه جعفری,

, , , , , , ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه