اخبار داغ

آموزش و پرورش ناحیه دو کرج برگزار کرد:

کارگاه آموزشی پیشگیری از خطرات چهارشنبه سوری در شهرستان فردیس+ عکس

کارگاه آموزشی پیشگیری از خطرات چهارشنبه سوری در شهرستان فردیس+ عکس
کارگاه آموزشی طرح پیشگیری از خطرات آتش سوزی در چهارشنبه سوری به منظور آگاه سازی و جلوگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری برای دانش آموزان شهرستان فردیس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

به نقل از فردیسان، کارگاه آموزشی طرح پیشگیری از خطرات آتش سوزی در چهارشنبه سوری برای دانش آموزان در شهرستان فردیس روز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور دکتر دلشاد قائم مقام رئیس دانشگاه ایران و مهرانی سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ، فریدون مشاور مدیر کل آموزش و پرورش وفرشته فهمیده مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج  دیگر مسئولین برگزار شد. در ناحیه ۲ کرج  برگزار شد.

, فردیسان,

, ,

 

,

دکتر دلشاد قائم مقام رئیس دانشگاه ایران درامور مشارکت های اجتماعی و خیرین اظهار داشت: بآتش سوزی و به دنیال ان سوختگی یمی از معضلات جامعه است وعلاوه بر طولانی و سخت پودن درمان در برخی موارد معلولیت حاصل از آن تا مدت ها باقی می ماند و با هیج عمل جراحی هم به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

,

دکتر دلشاد قائم مقام رئیس دانشگاه ایران درامور مشارکت های اجتماعی و خیرین اظهار داشت: آتش سوزی و به دنبال آن سوختگی یکی از معضلات جامعه است که علاوه بر طولانی و سخت بودن درمان در برخی موارد معلولیت حاصل از آن تا مدت ها باقی می ماند وشخص آسیب دیده با هیچ عمل جراحی  به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

,

وی در ادامه  گفت:پدیده ی سوختگی علاوه بر معلولیت جسمی باعث لطمه های شدید روحی و روانی در فرد شده و او را از حضور در اجتماع باز می دارد و این انزوا و گوشه گیری در مواردی منجر به خودکشی نیز شده است و به همین دلیل دانشگاه ایرانیان اقدام به تاسیس ستاد حمایت از بیماران سوختگی و پیشگیری از سوختگی نموده است.

,

دلشاد خاطر نشان کرد: چهارشنبه سوری یکی از پرخطر ترین روزها در به وجود آمدن سانحه ی سوختگی می باشد که متاسفانه به شب و غم و اندوه برای بعضی از خانواده ها مبدل می شود و بسیاری از این سوختگی ها عملا درمان قطعی نمی شوند و تنها آثار زخم از بین خواهد رفت.

,

قائم مقام رئیس دانشگاه ایران درامور مشارکت های اجتماعی و خیرین افزود:برگزاری چنین جلساتی در پیشگیری از حوادث روز چهارشنبه سوری بسیار مفید بوده وبالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان در این زمینه از بروز چنین حوادثی بسیار موثر واقع شده است.

,

وی در ادامه مبحث سوختگی به اتفاقات ناگوار چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش سوانح شد، وی به طرح مسابقه برای مدارس در سطوح مختلف اشاره کرد و خواست عواقب و ضرر و زیان مواد محترقه توسط دانش آموزان به صور مختلف نقاشی و شعر در مرحله مسابقه و رقابت قرار گیرد و نفرات اول در صداوسیما عواقب این کار را به همسالان گوشزد کنند. این رقابت زمینه‌ای برای آموزش و پیشگیری محیا می‌کند. وی از واحدهای استانی خواست تا این طرح را قبل از چهارشنبه‌سوری یک‌بار در استان خود به اجرا درآورند.

,

, ,

 

,

فرشته فهمیده مدیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تشکر تبریک سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت ایام فاطمیه گفت:چهارشنبه‌سوری یکی از مراسم ایرانیان باستان است که متأسفانه به‌دلیل باورهای نادرست تنها آتش‌بازی و عواقب ناگوار آن برای ما به‌جا مانده است.

,

وی افزود:چهارشنبه‌سوری آخرین شب چهارشنبه سال با مراسماتی مانند پریدن از آتش از دیرباز در ایران رایج بوده است؛ متأسفانه هر سال شاهد شروع زودهنگام آتش‌بازی‌ها هستیم به‌طوری‌که امسال از روزهای نخست ماه جاری آغاز شد.

,

وی بیان کرد: آگاهی‌بخشی در این راستا در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تا از ورود کودکان به این بازی خطرناک جلوگیری شود  و  این جلسه به منظور بالا بردن فرهنگ چهارشنبه سوری و کاهش حوادث در این روز، آموزش پیشگیری از حوادث احتمالی در روز چهارشنبه سوری توسط اداره ی آموزش و پرورش تدارک دیده شده است.

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه