اخبار داغ

این روزها را به سادگی از دست ندهیم:

روزهای پایانی اسفند ایام دوست داشتنی سال/اسفندماه رونق‌بخش کار، تلاش و فعالیت

روزهای پایانی اسفند ایام دوست داشتنی سال/اسفندماه رونق‌بخش کار، تلاش و فعالیت
واپسین روزهای سال که از راه می رسد همراه با خود زیبایی های بسیاری را به ارمغان می آورد از خانه تکانی گرفته تا جمع های خانوادگی و دوستان و ... این روزها فرصتی مناسب است برای پرداختن به علاقمندی ها و آنچه دوستش داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار ایام پایان سال یکی از زیباترین ایام است که مردم از پیر و جوان و زن و مرد فرصت می‌یابند بدور از هرگونه دلبستگی با فراغ بال و خاطری آسوده به خود، به زندگی خود، به گذشته، به دلبستگی‌ها، به علاقمندی‌ها، به آنچه که در طول سال بدست آورده‌اند و به آنچه در طول سال از دست داده‌اند بیاندیشند.

روزهای پایان سال یکی از خاطره‌انگیزترین ایام سال است؛ این روزها را هر کس به طریقی می‌گذراند. این روزها برای زنان خانه‌دار یکی از پرکارترین روزهای سال است که از سویی نظافت و خانه‌تکانی خانه را باید انجام دهند و از سوی دیگر باید خود و خانواده را برای آغاز سال نو آماده کنند.

خانم‌های کارمند هم در این ایام با انبوهی از کار مواجه می‌شوند و علاوه‌بر کارهای خانه‌داری با حجمی انبوه از کارها و فعالیت‌های محل کارشان نیز مواجه‌اند.

روزهای پایان سال اگرچه برای بسیاری روزهای پایانی کار و فعالیت است اما برای برخی نوید فعالیت و کار مضاعف است. در این روزها به برکت فرارسیدن بهار و آغازی دوباره بسیاری از کارها رونق می‌یابند. در این ایام کسب و کار صنوف مختلف سکه می‌شود، لباس‌فروشان، میوه‌فروشان، فعالان در حرفه قنادی و شیرینی‌پزی، قالی‌شویی‌ها، کارگران ساختمانی با مهارت‌های مختلف و فعالیت رانندگان و... رونق می‌گیرد تا آغاز سال نو برکت را به خانه همه مردم بیاورد.

واپسین روزهای سال را برخی از مردم به سفر اختصاص می‌دهند تا با دور شدن از روزمرگی‌ها و رفتن به نقاطی از کشور عزیزمان ایران فرصتی برای آرامش بیابند اما هستند بیاری از ایرانیان که خود را برای پهن شدن سفره زیبایی هفت سین در خانه‌شان آماده می‌کنند و در خانه و کاشانه‌شان می‌مانند و پذیرای دوستان و آشنایان و خویشان و میهمانان‌شان در سرای پر از عطر بهاری‌شان هستند.

در این روزها و در دو هفته آغازین سال برخی نیز هستند که برای آسایش و رفاه دیگر هموطنان لازم است از تعطیلات خود بگذرند و در خدمت مردم باشند که شایسته است زحمات این عزیزان توسط همه مردم مورد تقدیر واقع شود.

کارکنان محترم نیروهای نظامی و انتظامی، رانندگان، کارکنان محترم وزارت بهداشت و درمان اعم از کارکنان در بخش‌های مختلف اورژانس، بیمارستان، داروخانه‌ها و...، کارکنان عزیز سازمان‌های امدادی همچون هلال احمر، آتش‌نشانی و... کارکنان محترم صدا و سیما و... ازجمله کسانی‌اند که در طول تعطیلات قبل و بعد از سال نو در محل کار خود حاضر می‌شوند تا مردم ایران اسلامی برای خارج کردن خستگی یکسال کار از تن و انرژی گرفتن برای فعالیت در طول سال آینده بتوانند به آسودگی، آرامش و آسایش یابند.

در این روزها علی‌رغم جنب و جوش مضاعف مردم اما آرامشی عمیق و دوست‌داشتنی در بین مردم و در حال و هوای عید احساس می‌شود. این روزها همه همدیگر را دوست دارند و در این ایام همه برای همدیگر آرزوهایی خوب و البته از صمیم قلب‌شان دارند.

در این روزها دل‌ها به هم نزدیک می‌گردد و در آستانه سال نو و فرارسیدن فصل بهار مردم خسته از یکسال کار و تلاش متاثر از آغاز بهار همچون شکوفه‌های بهاری می‌شکفند تا همه با هم شاد باشند و همه با هم سال نو را آغاز کنند.

روزهای پاین سال روزهایی است که علی‌رغم کارهای عقب مانده بسیار اما خیلی‌ها دوست دارند هرچه زودتر کارها را پایان دهند تا بتوانند با فراغ خاطر از هر گونه کار و فعالیت یک دل سیر بازی و تفریح و گردش کنند تا با انرژی کافی سال نو را آغاز کنند.

در این روزها دانش‌آموزان با وجود اینکه درس‌های‌شان مانده است و معمولا در برخی دروس عقب‌ماندگی دارند اما دیگر رغبتی برای مدرسه رفتن ندارند و به قول خودشان "از بیستم دیگه نیستم" یعنی اینکه معمولا یکی دو هفته آخر را با وجود اینکه دبیران و معلمان تا واپسین روهای سال بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند به مدرسه نمی‌روند.

این روزها روزهای قشنگی است که در طول سال فقط یکبار رخ می‌دهند و سال به سال که بزرگ‌تر می‌شویم و سن‌مان افزایش می‌یابد تازه می‌فهمیم که ای دل غافل چه فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم.

از این روزها به سادگی گذر نکنیم

مهدی بهزادی تشنیزی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه