اخبار داغ

نظارت بر آرایشگاه های زنانه آری یا نه؟/قیمتهای نجومی در سایه عدم نظارت

نظارت بر آرایشگاه های زنانه آری یا نه؟/قیمتهای نجومی در سایه عدم نظارت
گویا عید بر قیمتهای آرایشگاه های زنانه نیز تأثیر فوق العاده ای گذاشته است و فعالان زیبایی نیز متأثر از افزایش قیمتها نبودند ولی اینکه آیا نظارت بر آرایشگاههای زنانه صورت می گیرد یا نه سوالی است که در ذهنها متبادر شده است و قیمتهای نجومی که آرایشگران از مردم اخذ می کنند دلیل بر صحت عدم نظارتهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار، به ایام عید که نزدیک می‌شویم یکی از بازارهایی که علاوه بر بازار پوشاک و ... به بهانه فرارسیدن عید داغ داغ می شود آرایشگاههای زنانه است داغ از این جهت که این فعالان زیبایی بر اساس نرخ های مصوب اتحادیه فعالیت نمی کنند و آنچه که از مردم بر سر صندوق اخذ می کنند با نرخ های مصوب اتحادیه قابل مقایسه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

 وقتی در رابطه با قیمتهای نجومی که آرایشگران برای اصلاح و کوتاهی مو و رنگ و ... از مشتری اخذ می کنند گلایه و اعتراضی می شنوند زیاد بودن هزینه ها، افزایش قیمت لوازم مورد مصرف و اجاره آرایشگاه را بهانه می کنند و پا را از گلیم شان درازتر کرده و جیب مشتریان خود را پیرایش می کنند!

,

این سوال که آیا آرایشگران در سطح شهر ارومیه بر اساس نرخ های مصوبی که از طرف کمیسیون نظارت بر خدمات آرایشگاههای زنانه و اتحادیه آرایشگران ارومیه ابلاغ شده فعالیت می کنند یا نه ذهن مشتریان را به خود مشغول کرده است.

,

مقایسه سرانگشتی از نرخ اتحادیه آرایشگران با قیمت های هنگفتی که توسط این صنف از مردم اخذ می شود، نشان از واقعیتی دارد که به مذاق مردم خوش نمی آید و به مذاق برخی مسئولان بی توجه شاید.

,

رشد قارچ گونه آرایشگاههای زنانه و عدم نظارتها

,

خانم رحیمی که از رشدقارچ گونه آرایشگاههای زنانه گلایه مند است می گوید: با توجه به نزدیکی ایام عید و بازار بسیار داغ آرایشگاههای زنانه و قابل مقایسه نبودن نرخ های مصوب اتحادیه آرایشگران با آنچه که آرایشگران از مردم اخذ می کنند،حکایت از چیزی نیست غیر از اینکه آرایشگران همچون قارچ خودرو فعالیت می کنند، بی آنکه نظارتی بر عملکرد آن ها باشد.

,

وی ادامه می دهد: امروزه هر شخص در سر درب پارکینگ خانه خود تابلویی نصب کرده و به کار آرایشگری مشغول است بی آنکه نظارتی بر فعالیتش شود یا مجوز فعالیت داشته باشد مهم اینست که در سایه عدم نظارت هر فعالیتی که بخواهد در این مکان انجام می دهد.

,

خانم اصغری نیز که از بازار داغ و قیمتهای داغ آرایشگران معترض است می گوید: چرا باید چوب ندانم کاری های مسئولان و عدم نظارتهایشان را مردم پرداخت کنند؟

,

خانم کنگری نیز می گوید: در روزهای پایانی سال که بازار کسب و کار آرایشگران رونق خوبی دارد و کوتاهی مسئولین زمینه را برای تاخت و تاز قیمتها در آرایشگاهها مهیا کرده است، مشتریان مبهوت مانده از پرداختی هایشان، دسترسی به هیچ فرد، مسئول و یا ارگانی که ناظربر قانون شکنی های آرایشگران باشد را ندارند.

,

 تفاوت قیمت قابل توجه

,

با وجود اینکه مسئول اتحادیه آرایشگاههای زنانه از تصویب سه نرج متفاوت برای آرایشگاههای درجه یک، دو و سه بر اساس خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند سخن می گوید اما آنچه که وی می گوید با آنچه که در آرایشگاههای زنانه از مشتریان اخذ می شود تفاوت از زمین تا مریخ دارد.

,

تفاوت معنادار نرخ خدمات آرایش و پیرایش و عروس در آرایشگاه‌ها در مناطق مختلف شهر دلیلی دیگری بر این ادعاست چرا که برای اصلاح که پایه کار است قیمتهای متفاوتی از 7 تا 30 هزار تومان اخذ می شود در حالی که این سطح اختلاف قابل توجیه نیست، ضمن اینکه متأسفانه برخی آرایشگاه‌ها بویژه واحدهایی که در نقاط مرفه و برخوردار شهر مستقرند برای اصلاح ابرو یک نرخ و برای صورت یک قیمت جداگانه اعلام می کنند، در حالیکه اصلاح شامل تمام صورت است.

,

جالب‌تر اینکه برخی از این آرایشگرها وقتی با سوال نرخ قیمت اصلاح از سوی مراجعان  مواجه می شوند می گویند بستگی دارد اگر پر مو هستید فلان قیمت، اگر هم کم مو نرخ دیگری را باید بپردازید غافل از اینکه طبق نرخنامه اتحادیه چنین تفکیکی تخلف است اما این تخلف آن قدر طبیعی شده است که بیم آن می رود کم کم سایر آرایشگاه‌ها هم به اصطلاح برای خود کلاس گذاشته و این رویه غلط را ادامه دهند.

,

 نرخنامه ای که دیده نمی شود

,

درجه بندی آرایشگاه‌های زنانه با توجه به مکان استقرار آرایشگاه  از سوی اتحادیه نشان می دهد که بیشتر آرایشگاه‌ها نرخنامه که در آن قیمت خدمات حوزه آرایشگری مشخص شده است را قبول ندارند و هر کس هر طور که دلش می خواهد نرخ تعیین می کند دیگر اینکه آرایشگاه‌هایی که درجه یک نیستند هم خدمات خود را با قیمت درجه یک و بالا ارایه می دهند.

,

تکلیف چیست؟

,

با توجه به بازار داغ و چپاولگری هایی که آرایشگاههای زنانه از جیب مشتریان خود انجام می دهند باید پرسید که بالاخره تکلیف چیست؟شاید اگر مسئولین کمی در انجام وظایفشان کوتاهی نکنند و بر فعالیت آرایشگاههای زنانه نظارت مستمر داشته باشند وضعیت نابسامانی که اکنون شاهد آن هستیم بر آرایشگاههای زنانه سایه نمی افکند و نارضایتی ها در جامعه بیشتر نمی شود چرا که واقعا ناعدالتی در قیمتهای برخی آرایشگاههای زنانه سر به فلک گذاشته است.

,


انتهای پیام/م

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه