اخبار داغ

رزمنده مدافع حرم محمدتقی باقری؛

شهید افغان مدافع حرم که غیرت و جوانمردی را به وصال دفاع از حرم مشق کرد/ تصاویر

شهید افغان مدافع حرم که غیرت و جوانمردی را به وصال دفاع از حرم مشق کرد/ تصاویر
او در کودکی و نوجوانی قاری قرآن و اهل مداحی و روضه خوانی بود. استاد منشاوی و عبدالباسط را خیلی دوست داشت. سال های سال هر ۱۰ شب محرم در خانه ما روضه و هیئت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، محمدتقی باقری از دلاوران جهادگر گردان فاطمیون و بچه های افغانستانی این گروه از مردان مجاهد در سوریه بود که تابستان امسال به درجه رفیع شهادت نائل شد.
محمدتقی تنها ۲۶ سال داشت و بعد از سال ها، صاحب دختری بنام فاطمه شد اما در گردان همنام فرزندش آن هم کیلومترها دورتر از اقوام و بستگان و وطنش به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,

شهید باقری

, شهید باقری,

همسر این شهید افعانستانی می گوید: محمدتقی متولد اول مهر ۶۸ در اصفهان بود و در همین شهر بدنیا آمد.
او می گوید: ۳۵ سال است به ایران آمده اند، همین سال قبل بود که همسرم تصمیم به رفتن به سوریه داشت اما بی خبر رفت چرا که راضی کردن ما را سخت می پنداشت. او به بهانه کار به سوریه رفت، هفته ای یکبار با همراه خودش تماس می گرفت، ابتد از پادگان آموزشی تهران زنگمان می زد.

,
,

03

, 03,

او بعد از ۲۰ روز از رفتنش به سوریه در تاریخ پنجم خرداد ماه به برادر کوچکترش زنگ زده و از او خواسته بود به من و مادرش حرفی نزند تا خودش خبر دهد.
بعد از اولین تماسش روی گوشی من از مخابرات پیگیری کردیم و مشخص شد محمد تقی در کشور سوریه است.

,
,

Photo0194

, Photo0194,

می گفت: آنجا کارش در درمانگاه و بهداری است. اصفهان کارش سنگبری و کار با گیوتین بود. روحیه اش غیرتی و روی ناموس بسیار حساس بود.
خدیجه باقری مادر این شهید مدافع حرم بانوی مقاومت است می گوید: نماز اول وقت او ترک نمی شد. ۲۰ روز بعد از رفتنش زنگ زد و گفت مادر حلالم کن، بی خبر رفتم. گفتم: فدای حضرت زینب سلام الله، هر بار صدای خودش را می خواست بشنود. او بعد از هشت سال بچه دار شده بود، دخترش فاطمه را خیلی دوست داشت.

,
,

04

, 04,

او در کودکی و نوجوانی قاری قرآن و اهل مداحی و روضه خوانی بود. استاد منشاوی و عبدالباسط را خیلی دوست داشت. سال های سال هر ۱۰ شب محرم در خانه ما روضه و هیئت بود.
مادر شهید از روایت نحوه شهادت فرزندش هم چند کلامی سخن گفت و گفت: گویا تعدادی از نیروهای مدافع حرم در چادر بوده اند و شب هنگام با تروریست ها درگیری شدیدی پیدا می کنند.

,
,

یکی از دو نفری که در چادر باقی مانده بوده فرزند شهید من بوده که به همراه همرزمش هر چه مهمات داشته اند را استفاده کرده اند و در نهایت تک تیرانداز محمدتقی را از ناحیه سر هدف قرار داده و به شهادت رسانده است.
دیگر بار اما همسر شهید از مشکل قلب فاطمه بابا سخن می گوید. او از سختی زندگی و خرج و مخارج هزینه های درمان فاطمه گفت و اظهار کرد: چون تبعه ایرانی نیستیم فاطمه کارت و مدرک شناسایی ندارد و این هم بر مشکلاتمان افزوده است.
محمد تقی باقری را تابستان امسال در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپردند. گلستانی که جاودانگی وجود و ماندگاری خلوص جهادگران سبیل الله را به خوبی و سرخی هر چه تمامتر سالهاست که تصویر کرده است.

,
,
,

۲۰۱۵۰۶۱۵_۱۴۳۹۴۲

, ۲۰۱۵۰۶۱۵_۱۴۳۹۴۲,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه