اخبار داغ

گزارش ویژه: تقویم ورزش ایران در سال 95/ والیبال المپیکی می شود

گزارش ویژه: تقویم ورزش ایران در سال 95/ والیبال المپیکی می شود
آیا والیبال ایران جواز حضور در المپیک 2016 را به دست خواهد آورد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ورزش ایران سال آینده باید در مهم‌ترین رویداد جهانی ورزش یعنی بازی‌‌های المپیک2016 حضور پیدا کند. در المپیک ورزشکاران ایرانی در بیش از 10رشته ورزشی با رقیبان قدرتمند خود مبارزه می‌کنند. علاوه بر این رویداد، ورزشکاران ایران در رویدادهای دیگری نیز در عرصه بین‌المللی حضور خواهند یافت که تعدادی از آنها را در ادامه می‌بینید. تقویم ورزشی سال 95 را به نقل از همشهری ورزشی بخوانید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

کشتی

,

کشتی‌گیران فرنگی ایران اردیبهشت‌ماه در رقابت‌های جام‌جهانی به میزبانی شیراز شرکت می‌کنند. آزادکاران ایران نیز برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی خردادماه راهی آمریکا می‌شوند. همچنین رقابت‌های جوانان جهان در فرانسه که شهریورماه سال95 برگزار خواهد شد، دیگر رویدادی است که کشتی‌گیران ایران در آن حضور پیدا می‌کنند. بر اساس اعلام این فدراسیون، نوجوانان ایران نیز مهرماه راهی گرجستان خواهند شد تا در مسابقاتی با میزبانی این کشور حضور یابند.

,

 

,

 

,

والیبال

,

والیبال ایران سال آینده رویدادهای مهمی را در پیش دارد. بلندقامتان ایران سال آینده از هشتم خردادماه در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور پیدا می‌کنند و در صورت رسیدن به المپیک امید زیادی به موفقیت دارند. همچنین لیگ جهانی والیبال در ماه‌های تیر و مرداد سال آینده برگزار خواهد شد. تقریبا همه مسابقات والیبال در سال95 مهم است و به عبارتی تابستان داغ سال آینده والیبال می‌تواند بازهم ورزش ایران را به هیجان بیاورد.

,

 

,

وزنه‌برداری

,

پولادمردان ایران از ششم اردیبهشت‌ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا می‌کنند که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. وزنه‌برداری ایران همچنین خردادماه میزبان رقابت‌های جام فجر که رقابت‌های گزینشی المپیک نیز به شمار می‌رود، خواهد بود و حضور بهداد سلیمی‌ در این مسابقات، نکته مهمی‌ برای وزنه‌برداری ایران است. تیرماه جوانان وزنه‌بردار ایران برای رقابت‌های جوانان جهان راهی گرجستان می‌شوند و نوجوانان نیز مهرماه در رقابت‌های نوجوانان جهان حضور پیدا خواهند کرد.

,

 

,

دوومیدانی

,

دوومیدانی به‌تنهایی دارای رشته‌های ورزشی جذاب و متعدد بسیاری است. دوومیدانی‌کاران ایران سال آینده باید در رقابت‌های جایزه بزرگ تایلند و جام کازانف قزاقستان حضور پیدا کنند. سال95 حضور در بازی‌های المپیک مهم‌ترین برنامه برای ورزشکاران این رشته ورزشی محسوب می‌شود و فدراسیون، امیدوار به تکرار شگفتی دوره قبل المپیک توسط احسان حدادی است. جوانان دوومیدانی‌کار ایران خردادماه راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان می‌شوند.

,

 

,

 

,

اسکی

,

سال آینده برای اسکی ایران سال بسیار مهمی به‌شمار می‌رود. سالی که هم قهرمانانش باید در مسابقات قاره‌ای از عناوین خود دفاع کنند و هم باید سهمیه لازم برای المپیک را کسب کنند. بر این اساس در پیش بودن بازی‌های آسیایی زمستانی2017 و همچنین کسب امتیاز برای رسیدن به المپیک2018، دو برنامه مهم اسکی‌بازان ایران در سال95 خواهد بود. اسکی ایران پس از یک سال توقف در سال94 حالا امید زیادی دارد تا در سال95 به موفقیت دست پیدا کند.

,

 

,

 

,

جودو

,

جودوکاران ایران ابتدای سال95 همه مسابقات مهم خود به غیر از المپیک را تجربه خواهند کرد. بر اساس برنامه فدراسیون جهانی این رشته، جودوکاران کشورمان فروردین‌ماه راهی رقابت‌های گزینشی المپیک در گرجستان خواهند شد. درست یکی دو هفته بعد از این مسابقات هم شرایط رقابت‌های مهم دیگری برای جودو مهیا می‌شود؛ جودوی ایران باید خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، آماده کند.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

بوکس

,

سال95 سال کسب سهمیه المپیک برای بوکس ایران است. مشتزنان ایران سال آینده رقابت‌های مهمی را در پیش دارند. از ابتدای سال95 بوکسورهای ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور چین حضور پیدا می‌کنند. همچنین اواخر فروردین‌ماه در کشور آذربایجان شانس خود را برای رسیدن به المپیک امتحان می‌کنند. اردیبهشت‌ماه نیز یک رقابت‌ بین‌ بوکسورهای حرفه‌ای و آماتور برای رسیدن به المپیک برگزار خواهد شد.

,

 

,

کاراته

,

کاراته‌کاهای ایران در سال95 باید در چند مرحله از رقابت‌‌های لیگ جهانی حضور پیدا کنند. البته هنوز مشخص نیست ایران سال آینده در چه تعداد از رقابت‌های لیگ جهانی حضور پیدا خواهد کرد. مهم‌ترین رویداد سال آینده کاراته ایران نیز رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور اتریش است که کشورمان قهرمان دوره قبل آن است و حالا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود آبان‌ماه راهی این رقابت‌ها می‌شود.

,

 

,

بسکتبال

,

در میان رشته‌های تیمی، به‌جز والیبال، بسکتبالیست‌ها هم شانس محدودی برای حضور در المپیک دارند که البته با دشواری‌های بسیاری در این زمینه روبه‌رو هستند. بسکتبالیست‌های ایران در ایتالیا برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش می‌کنند. 15 تا 21تیر زمان این رقابت‌هاست و آخرین فرصت حضور آسمانخراش‌های ایران برای رسیدن به بازی‌های المپیک2016. این مسابقات با حضور تیم‌های بزرگ دنیا برگزار می‌شود.

,

 

,

 

,

تکواندو

,

تکواندوکاران ایران سال آینده در چند رویداد مهم حضور پیدا می‌کنند که مهم‌ترین آنها مسابقات المپیک است. بر این اساس رقابت‌های قهرمانی آسیا یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که تکواندوی ایران در آن خواهد بود. این رویداد فروردین‌ماه سال95 در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود. این رشته ورزشی از جمله امیدداران کسب نتیجه در المپیک ریو هم هست و در سه وزن قرار است تکواندوی ایران راهی المپیک شود.

,

 

,

 

,

تنیس روی میز

,

تنیس روی میز جزو رشته‌هایی است که امیدواریم بتواند در مسابقات المپیک ریو ورزشکاری از کشورمان را بپذیرد. بر همین اساس برنامه‌های این فدراسیون در سال95، حضور ورزشکارانش در مسابقات کسب سهمیه این رشته است. پینگ‌پنگ ایران سال آینده شرایط بسیار دشواری را در پیش دارد. ملی‌پوشان کشورمان فروردین‌ماه راهی هنگ‌کنگ می‌شوند تا شانس رسیدن به المپیک را امتحان کنند.

,

 

,

 

,

تیراندازی

,

تیراندازان ایران سال آینده در رقابت‌های متعددی حضور پیدا می‌کنند. رقابت‌های قهرمانی اهداف پروازی آسیا در تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال آینده ورزش ایران است. همچنین ورزشکاران ایران برای رقابت‌های آزمایشی المپیک پیش از بازی‌های اصلی، راهی برزیل خواهند شد. رقابت‌‌های جام‌جهانی در کشورهای تایلند، برزیل، آلمان، آذربایجان، ایتالیا، قبرس و سن‌مارینو، جزو مهم‌ترین رویدادهای سال آینده است که هنوز مشخص نیست تیراندازان ایران به چه تعداد از این رقابت‌ها عازم خواهند شد.

,

HKJنتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه