اخبار داغ

مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

یک برنامه استراتژیکی مؤثر در حوزه برندسازی وجود ندارد

یک برنامه استراتژیکی مؤثر در حوزه برندسازی وجود ندارد
مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برندسازی حلقه مفقوده‌ صنایع تبدیلی کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است و هم‌اکنون یک نگاه حاکمیتی مؤثر در حوزه برندسازی دراقتصاد کشور وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بام ایران خبر، طهمورث فتاحی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه در دنیای امروز برندسازی با افزایش حجم عرضه بر تقاضا در جایگاه مهمی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این شرایط مصرف‌کنندگان کالاهایی را خریداری می‌کنند که نسبت به آن اعتماد بیشتری دارند.

فتاحی اضافه کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصادی در حوزه صنایع کشاورزی باید بگویم نقش برند در بخش صنایع غذایی بسیار پررنگ‌تر است. البته در اهداف اقتصاد مقاومتی هم افزایش تولید ناخالص ملی تأکید شده که در این میان صنعت کشاورزی می‌تواند برای تحقق این هدف مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز از پتانسیل کشور در ارائه برندهای مختلف استفاده نکرده‌ایم، گفت: هم‌اکنون برخی از تولیدکنندگان ارتباط مستقیمی با مصرف‌کنندگان ندارند و از طریق واسطه‌ها که تقاضای کالاهای درجه دو یا سه دارند به فعالیت می‌پردازند.

مدیرصنایع کشاورزی استان تصریح کرد: ایران یک کشور اسلامی است و در بازار کشورهای منطقه و مسلمان می‌تواند با برندسازی اقدامات مؤثری را انجام دهد.زیرا که، تجارت حلال در دنیا رقمی حدود ۲.۳ میلیارد دلار و بخش غذا رقم ۷۰۰ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است اما ما هنوز نتوانسته‌ایم در این بازارها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برندسازی از جمله موضوعات حوزه دانش‌بنیان است که وقتی با علم و خلاقیت تلفیق شود ارزش افزوده بالایی داشته و در مقاوم‌سازی کشور بسیار مؤثر است و برندسازی تأثیر عمده‌ای در تغییر اقتصاد دارد.

فتاحی تصریح کرد: برای برندسازی در استان و کشور علاوه‌بر حمایت دولت و مدیران نیازمند تغییر نگرش مردم به تولید ملی نیز هستیم، نقش و نگاه مردم در برند‌ها موجب می‌شود تا نگاه توسعه‌ برندینگ در کشور ایجاد شود، به صورت کلی برندسازی باید در سه وجه مدیریت خصوصی، دولت و نگاه اجتماعی و تعامل مردم مورد توجه کشورها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر نگاه مردم و تمایل به برندسازی در کشور مسئولان باید به کارآفرینان کمک کنند، گفت: برند ملی باید بخشی از منافع ملی باشد حتی بنده اعتقاد دارم که فروش صحیح محصول در داخل کشور خود صادارت‌زا است و تراز اقتصادی را مثبت می‌کند.

فتاحی افزود: در حال حاضر نگاه ارگان‌ها به برند داخلی نامناسب و حتی قوانین زائدی وجود دارد که برای رفع آنها باید از اقتصاد دستوری فاصله گرفته و اقدامات لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رقابتی در کشور انجام دهیم.

وی تصریح کرد: محبوبیت یک کالا نه تنها هویت اقتصادی کشورها را بالا می‌برد بلکه رشد و شعور فعالیت مردم را هم بیشتر می‌کند در همین زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید از یکی از ابزارها همانند تولید برندهای مطرح و با کیفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه