اخبار داغ

«لاندا» تیم افتخارآمیز رباتیک دانشگاه پیام نور استان کردستان

«لاندا» تیم افتخارآمیز رباتیک دانشگاه پیام نور استان کردستان
"لاندا" تیم نام آشنای رباتیک دانشگاه پیام نور مرکز سنندج فعالیت خود را در سال 1389 با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر, مکانیک و الکترونیک آغاز و امروز پس از گذشت چندین سال از شکل‌گیری, موفق به کسب مقام های برتر در سطح دانشگاه, استان, کشور و ... شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُرددانش؛ جوانان این مرز و بوم همواره خلاقیت و استعدادهای خود را به رخ جهانیان می‌کشند و با نوردیدن پله‌های افتخار با اهداف والای خود برای اقتدار ایران اسلامی در جهان در حال تلاش و تکاپو هستند.

توسعه علم رباتیک در میان دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دهه اخیر با شتاب زیادی پیش رفته است و امروزه شاهد برگزاری مسابقات رباتیک در سطوح منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی هستیم.

"لاندا" تیم نام آشنای رباتیک دانشگاه پیام نور مرکز سنندج فعالیت خود را در سال 1389 با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر, مکانیک و الکترونیک آغاز و امروز  پس از گذشت چندین سال  از شکل‌گیری آن موفق به کسب مقام های برتر در سطح دانشگاه,  استان, کشور و ... شده است.

سخن از خلاقیت و نوآوری است، سخن از استعداد بی‌حد و حصر است، و سخن از کمبود امکانات و محرومیت‌ها و عدم حمایت‌ها است.

شعیب کریمی یکی از دانشجویان با استعداد رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور مرکز سنندج است که در سال 89 با همراهی و همکاری 4 نفر از دوستان و هم دانشگاهی های خود تیم رباتیک "لاندا" را در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج تشکیل داده اند و در مسابقات داخلی, استانی و کشوری مقام هام های حائز اهمیتی را کسب کرده اند.

اعضای تیم رباتیک لاندا را دانشجویان بااستعداد و جویای علم کردستانی شامل سالار حسین پور, شعیب کریمی و سجاد باقری در رشته نرم افزار, کیهان ولیه رشته الکترونیک و سامان صیفی رشته مکانیک تشکیل می‌دهند.

شعیب کریمی می گوید: با تلاش و همراهی دوستانم توانسته ایم با ساخت ربات های امدادگر, جنگجو, ربات های پرنده, مسیریاب و مین یاب در مسابقات مختلف شرکت می کنیم و تا امروز موفقیت های از جمله مقام سوم  در چهارمین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ , مقام دوم جشنواره رباتیک امیرکبیر, مقام اول المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور کشور, مقام اول مسابقات بین المللی رباتیک فیض کاپ در موسسه آموزش عالی علامه فیض کاشانی , مقام اول مسابقات رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و مقام چهارم مسابقات رباتیک ایران اوپنرا کسب کنیم.

وی یکی از ربات های افتخارآمیز تیم لاندا را ربات امدادگر واقعی عنوان کرد و گفت: در طول مدت 2 سال با هزینه نزدیک 12 میلیون موفق به طراحی, ساخت و تکمیل این ربات و آماده‌سازی آن برای مسابقات مختلف رباتیک شدیم.

می گوید: ربات امدادگری که تیم لاندا ساخته است و صاحب مقام های مختلفی شده است قابلیت عبور از موانع و سطوح ناهموار مثل مناطق آبی, مناطق شنی و سنگی , آوار ها و ... دارد همچنین قابلیت تشخیص صدا, تصویر, علائم حیاتی و نشت گاز و ارسال به اپراتور را نیز دارد که می تواند کمک شایانی به امدادگران در مواقع وقوع حادثه و بلایای طبیعی و غیر طبیعی بکند.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج یادآور می شود: در کنار ساخت ربات های مختلف دو دستگاه صنعتی نیز اختراع کرده ایم که یکی  از آنها در آزمایشگاه های تشخیص طبی کاربرد دارد و ثبت اختراع شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است و دیگری هم دستگاه صنعتی برداشت تصویر است که بیشتر در کارخانه ها کاربرد دارد و این دستگاه در شرف کسب ثبت اختراع است.

وی از حمایت های چشمگیر دانشگاه پیام نور استان کردستان از تیم لاندا تشکر می کند و می گوید: تا امروز بجز دانشگاه پیام نور مرکز سنندج هیچ ارگان و سازمانی حتی بنیاد نخبگان استان از تیم لاندا حمایت نکرده است.
 
وی از برگزاری دوره های آموزشی ساخت ربات با همکاری دانشگاه برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی خبر داد و گفت:  در طول دو سال سه دوره کارگاه آموزشی ساخت ربات را برگزار کرده ایم و دانشجویان مستعد در این دوره ها را شناسایی و اقدام به تشکیل چندین تیم رباتیک وآماده کردن انها برای شرکت در مسابقات مختلف کرده ایم.
 

شعیب کریمی جوان مخترع و مبتکر کردستانی ادامه می دهد: با توجه به اینکه تمامی دنیا به سمت الکترونیک و فن‌آوری و کامپیوتر پیش رفته است استان کردستان نیز در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ساخت ربات های مختلف کسب کرده است و جای پیشرفت بیشتر از این را هم دارد که امیدواریم با حمایت مسئولین استان جوانان کردستانی قله‌های سربلندی کشور و استان را فتح کنند.

انتهای پیام/م

 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه