اخبار داغ

حاج نریمان پناهی:

شیعه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند

شیعه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند
مداح اهل بیت عصمت و طهارت گفت: ائمه اطهار(ع)حاملانی دارند، وجود عمه سادات(ع)، امام نبوده است اما امامزاده و حامل امام و حمل‌کننده رسالت امام بوده است و شیعه هیچگاه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نریمان پناهی، مداح اهل بیت علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان گفت: زبان بندگان در وصف حضرات معصومین الکن است؛ باید برای وصف ائمه از خود خدا و بیانات خودشان کمک گرفت که البته امامان راه آن را به ما یاد داده‌اند. یکی از راه‌های شناخت و حرف زدن از معصومین زیارت جامعه کبیره است. امامان و معصومین انسان معمولی نبودند، چون معصوم و تالی تلو و آئینه تمام‌نما آیات الهی بودند به راحتی نمی‌توان از آنان حرف زد. حدیث است که می‌فرماید آیات الهی ما هستیم، نحنُ صفات الله، نحنُ ذکر الله.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: در بحث امام باید از کلام امام کمک گرفت. هر چقدر از خودمان بگویم شأن و مقام امام را نزول داده‌ایم. ما هم مخلوق خدا هستیم اما هر چقدر بگویم حق مطلب را به جا نیاورده‌ایم. تمام مخلوقات را خداوند به وسیله اهل بیت علیه‌السلام خلق کرده است. می‌فرماید ما امامان از رحم‌های پاک به دنیا آمده‌ایم، خداوند کسانی را قرار داد تا بتوانند امامان را حمل کنند.

,

عمه سادات(س) امام نبود؛ اما امامزاده و حامل امام و حمل‌کننده رسالت امام بود

, عمه سادات(س) امام نبود؛ اما امامزاده و حامل امام و حمل‌کننده رسالت امام بود,

مداح اهل بیت علیه‌السلام افزود: حضرت زهرا(س) کسی است که می‌تواند امام را به دنیا بیاورد، ایشان نیز از همان نور که نور خداست خلق شده است. اینها را خدا تعیین کرده است. ائمه اطهار علیه‌السلام حاملانی دارند، وجود عمه سادات علیه السلام، امام نبوده است اما امامزاده و حامل امام و حمل‌کننده رسالت امام بوده است. به جایی رسید که امام سجاد علیه‌السلام تمام دستورات را از حضرت زینب(س) می‌گرفت چون تمام اینها از جانب خداوند تعیین و مشخص شده بودند.

,

پناهی با بیان اینکه ائمه علیه‌السلام متعلق دنیا نبودند، گفت: همه ائمه خلق شده مخصوص کربلا بودند. فرمودند حسین جان در کربلا نمان. چون خدواند می‌خواهد تو را شهید ببیند؛ این امر الهی است. وقتی خداوند این مسیر، راه و نهضت را تعیین کرده است و آن را به دست سیدالشهدا داده است؛ حامل و حمل‌کننده‌ای می‌خواهد تا این مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها را حمل و انتقال بدهد. تعیین شده است که حضرت زینب (س) حامل و حمل‌کننده نهضت باشد.

,

, ,

حضرت زینب(س) تالی تلو تمام نمای حضرت زهرا(س) است

, حضرت زینب(س) تالی تلو تمام نمای حضرت زهرا(س) است,

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) امام نیست اما کمتر از امام هم نیست چرا که امام در دامن حضرت زینب(س) پرورش می‌یابد. هر سؤالی که از امام سجاد علیه‌السلام پرسیده شد، فرمودند هر چه عمه‌ام زینب بفرماید. همان طور که اسامی ائمه از جانب خداوند متعال تعیین می‌شد؛ پیامبر فرمودند اسم زینب، حسین، حسین، زهرا و همه معصومین علیه السلام از جانب خدا تعیین شده که به زبان پیامبر (ص) آمده است. القاب ائمه را هم خدا تعیین کرده است و اسامی آنها نیز اسامی و القاب خداوند است.

,

مداح اهل بیت با اشاره به صفت حضرت زینب(س) تصریح کرد: «عالمه غیر معلمه»؛ امام رضا فرمودند: تک تک ما ائمه نشانه‌هایی داریم؛ امام وقتی به دنیا می‌آید مطهر است و شهادتین می‌گوید. امام وقتی راه می‌رود سایه ندارد چون فاعل است و به امر اوست که خورشید نور می‌دهد. عین همه ویژگی‌هایی را که امام دارد حضرت زینب(س) نیز از آن بهره‌مند است. تمام علوم نزد ائمه است، امام رضا علیه السلام فرمودند: بین ما و ذات احدیت نوری است و ما از آن نور تمام علوم اولین و آخرین را می‌بینیم؛ حضرت زینب(س) نیز از این علوم بهره می‌برد. این بهره از حضرت زهرا(س) و حضرت امیرالمؤمنین است. حضرت زینب(س) تالی تلو و تمام نمای حضرت زهرا(س) است.

,

هر چه امام حسین علیه‌السلام داشت حضرت زینب(س) هم داشت

, هر چه امام حسین علیه‌السلام داشت حضرت زینب(س) هم داشت,

پناهی افزود: روایت است حضرت زینب(س) در کربلا هفت حجاب نور داشتند. این دختر امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) است. در جایی حضرت زینب(س) می خواهند خطبه بخوانند و دور ایشان را شلوغ می کنند، ایشان امر می کنند همه ساکت می شوند حتی زنگوله های شتر از کار می افتند. می فرماید: اشاره کنم همه سنگ می شوید، اکنون ما مامور به سکوت هستیم. قدرت داریم اما مامور هستیم این راه را تا پایان ببریم.

,

وی ادامه داد: امام سجاد فرمودند مامور بودیم مصیبت‌هایی مقرر شده را تحمل کنیم. برگ هیچ درختی بدون اذن امام بر روی زمین نمی‌افتد. همه این خصائل را حضرت زینب(س) داشت، همه چیز برای اینها آشکار بود. هر چه امام حسین علیه السلام داشت حضرت زینب(س) هم داشت، فقط امام نبود در صورتی که حامل و حمل‌کننده امام بوده است.

,

, ,

بزرگترین رسالت کربلا بر دوش زینب بود

, بزرگترین رسالت کربلا بر دوش زینب بود,

مداح اهل بیت خاطرنشان کرد: حضور حضرت زینب در کربلا بدون دلیل نبود. هیچ کار امام حسین علیه السلام بدون حساب و کتاب نبود. بزرگترین رسالت کربلا بر دوش زینب بود. بعد از روز عاشورا کار تبلیغی حضرت زینب شروع شد. امام حسین علیه‌السلام به طریق جنگ و شهادت، حضرت سجاد با گریه و حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین تبلیغ کردند. اگر حضرت زینب(س) نبود دین به جایی نمی‌رسید، تبلیغ حادثه کربلا تعیین شده بر دوش حضرت زینب(س) بود.

,

پناهی تأکید کرد: تک تک یاران امام حسین علیه‌السلام خطبه و رجزخواندن تا نهضت عاشورا زمین نماند، عاشورا مانند آفتابی که می‌رخشد این قدر روشن است. امام حسین علیه‌السلام جای هیچ سؤالی را در عاشورا باقی نگذاشت.

,

هیئت‌ها نتوانسته‌اند حضرت زینب(س) را به خوبی به مستمعین بشناسانند/ باید در حجاب و نماز و محرم و نامحرم توجه کنیم

, هیئت‌ها نتوانسته‌اند حضرت زینب(س) را به خوبی به مستمعین بشناسانند/ باید در حجاب و نماز و محرم و نامحرم توجه کنیم,

وی گفت: هیئت‌ها نتوانسته‌اند حضرت زینب(س) را به خوبی به مستمعین بشناسانند. نباید تنها به سینه زدن اکتفا کرد؛ گریه و سینه زنی باید باشد اما دستورات و سیره عملی ائمه باید اجرایی شود. بچه هایی هستند که هیئت می‌روند اما در نمازشان کاهل‌اند. امام حسین علیه‌السلام زیر تیرباران نیزه نماز اقامه کردند، باید این درس‌ها گفته شوند. امام حسین علیه السلام در میدان قرآن خواند، حضرت زینب(س) پای نیزه‌ها نشسته نماز شب خواند. نباید ساده از این درس‌ها گذشت. باید در روضه‌ها، خطبه‌های اهل بیت علیه‌السلام را خواند و در زندگی به دیگران یاد دهیم. باید در حجاب و نماز و محرم و نامحرم توجه کنیم.

,

مداح اهل‌بیت بیان کرد: اهل بیت علیه‌السلام با خون عزیزانشان دین را زنده کردند؛ دین خون و زحمت می‌خواهد. باید در این راه جان بدهیم تا نمازمان اقامه شود. باید درباره حجاب زنانمان تذکر بدهیم؛ همان طور که اهل بیت در زندگیشان خون دادند ما هم باید تذکر و امر به معرف کنیم. جلسات روضه امروز با شور و حرارت است اما نباید تذکر ترک شود، تنها سینه زدن نیست، حلال و حرام، گناه، تقوا و حجاب باید رعایت شود.

,

, ,

شیعه هیچگاه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند

, شیعه هیچگاه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند,

پناهی با اشاره به اهمیت دفاع از حرم حضرت زینب(س) عنوان کرد: شیعه هیچگاه دفاع از حرم حضرت زینب(س) را رها نمی‌کند. اینهایی که برای دفاع از حرم می روند عین امامانی که از سوی خدا تعیین شده بودند، شهدا هم تعیین شده هستند. مدافعان حرم مانند زهیرمی باشند. امام حسین علیه السلام چیزی دم گوش او گفت، زهیر کربلایی شد. امام حسین علیه السلام به مدافعین حرم چیزی می گوید و راهی حرم می‌شوند، امام اذن می‌دهد. شهدا انتخاب می‌شوند. کسی حق ندارد درباره شهدا بی‌احترامی کند، آنها انتخاب شده الهی هستند.

,

مداح اهل بیت گفت: «کلنا عباسک یا زینب» به لحاظ معرفتی اشتباه است، هیچ بشری در عالم جایگزین حضرت عباس علیه السلام نمی‌شود، باید بگویم کلنا حبک یازینب(س)؛ ما دوستدارو سرباز زینبیم. شهدا اول انتخاب و سپس شهید می شوند. شهید شدن به این راحتی ها نیست، حضرت اشخاص را خودش انتخاب و می‌طلبد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که محبت اهل بیت علیه‌السلام را ندارند، ندای امام حسین علیه‌السلام را نمی‌شنوند. شهدا روز و ساعت و ثانیه شهادتشان را می‌دانند. کسانی که محبت اهل بیت علیه‌السلام را ندارند ندای امام حسین علیه السلام را هم نمی‌شوند. شهدا روز و ساعت و ثانیه شهادتشان را می‌دانند. شهدا سنخیت با امام پیدا می‌کنند و وقتی تیر به بدنشان می‌خورد حس نمی‌کنند چون در امام محو می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه