اخبار داغ

دور دوم انتخابات از تکلیف تا نتیجه/ همه می آییم

دور دوم انتخابات از تکلیف تا نتیجه/ همه می آییم
باید بر خواست و انتخاب خود در دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجس شورای اسلامی برای تأیید و تثبیت وطنمان ایران و ارومیه پافشاری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، در قاموس سیاسی اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، فرایند انتخابات جایگاه روشن و مشخصی دارد. اینکه از ابتدای خواست و تشکیل مردمی این نظام که به تعبیر مقام عظمایی ولایت« این نظام مردمی تریم نظام دنیا است»، نظر ملت ایران در تعین  نوع نظام که نظام اسلامی بر پایه جمهوریت باشد، تأیید و تثبت قانون اساسی آن و تعین ریاست دولت بر پایه جمهوری و نیز تشکیل مجلس شورای خبرگان رهبری، تشکیل مجلس شورای اسلامی و بعدها شوراهای اسلامی شهر و روستا و این (چهار مورد آخر در ادوار مختلف) مد نظر بوده وهمیشه حرف اول و آخر را زده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,


نظر ملت و مردم ایران نه در سخن، که در عمل، که فرایند انتخابات امری عملی است و کارکردی عینی دارد و نتیجه عینی!

یکی از جنبه های مهم فرایند انتخابات در جامعه ایران حضور همه اقوام و مذاهب رسمی کشور در قالب این فرایند برای تعین مسیر آینده و ادامه آن به تعبیر مقام معظم رهبری  بر اساس سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت است.

این یعنی سهم مستقیم هر نفر از ملت ایران در جهت تعین مسیر آینده جمعی و فردی خود که ضامن حضور و حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همه اقشار ایرانی( از لحاظ مذهبی و دینی، ملی، قومی و بومی و...) در همه حال و همه زمان است.

از نگاهی دیگر این حضور نشانه بزرگ وحدت نیز هست. یعنی اتحاد همه برای همه!

در موقعیت فعلی که حوزه انتخابیه ارومیه خود را آماده می کند که برای دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کند، برای حصول نتیجه نهایی و اصلی انتخاب و انتخابات که در اولین گام حضور همگانی مردم را می طلبد، با نگاهی روشن و پر از بصیرت به موقعیت فعلی بنگریم و بر خواست و انتخاب خود که در نهایت تأیید و تثبیت وطن (ایران) و شهرمان ارومیه است پافشاری کنیم و از هم اکنون به همه اعلام کنیم که همه می آییم.

برای روشن تر شدن موقعیت فعلی برای حضورهمگانی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مرور دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در این خصوص می پردازیم: 

اختلاف نظربین گروه ها و جناح ها و انتخابات سالم :

اختلاف سیاسى مانعى ندارد؛ اختلاف نظر مانعى ندارد؛ مبارزات انتخاباتى به شکل سالم، مانعى ندارد؛ اما خراب کردن یکدیگر، خراب کردن چهره‌ى کشور ، خراب کردن ذهن مردم و چهره‌ى مسؤولین دلسوز، اشکال دارد. ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مردم اشکال دارد. با وحدت و یکپارچگى «کأنهم بنیان مرصوص»  مثل یک دژ پولادین، در مقابل دشمن بایستید. (بیانات در اجتماع زائران حضرت ثامن‌الحجج، على‌بن‌موسى‌الرضا(ع) در روز عید سعید فطر۱۶/۰۱/ ۱۳۷۱)

آفت یک انتخابات سالم و اسلامی: 

دروغ، اهانت، دستگاهها یکدیگر را متهم کردن، شایعه پراکنى ، افتراء به رقیب  تحریک عصبیت¬هاى گوناگون؛ اینها هیچکدام با انتخابات اسلامى سازگار نیست. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران۱۳۸۲/۰۵/۱۵) 
 
 وجه تمایز نظام اسلامی با دمکراسی غربی در مسأله انتخابات: 

در جمهوری‌ اسلامی ، انتخاب ‌، انتخاب‌ اصلح‌ است؛ نه‌ رقابت‌ انتخاباتی. این‌ دعواها و رقابت ها، متعلق‌ به‌ دمکراسی های‌ غربی‌ است‌ که‌ از خدا ودین، هیچ‌چیزی‌ به‌ مشامشان‌ نرسیده‌ است. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران۱۳۸۲/۰۵/۱۵) 

دیدگاه معظم له در مورد انتخابات مطلوب: 

انتخابات مطلوب انتخاباتى است که سالم، آزاد و طبق قانون برگزارشود؛ انتخاباتى که مردم با شور و نشاط در آن شرکت کنند ؛ انتخاباتى که به عنوان وظیفه دینى، همه مردم خود را موظف به برگزارى باشکوه آن بدانند. این انتخابات مى تواند به معناى حقیقى کلمه، مجلسى مطلوب براى کشور تدارک ببیند. (سخنرانی‌ در دیدار با گروه‌ کثیری‌ از آزادگان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌، در اولین‌ روز از هفته‌ی‌ وحدت۱۳۶۹/۰۷/۱۱) 

جایگاه با اهمیت انتخاب افراد و جناح ها از طرف مردم:    

من همیشه گفته م نتیجه انتخابات که مسأله بسیار مهمى است، مسأله دوم ماست مسأله اول، نفس انتخابات است که انتخابات باید با شور و هیجان و حضور مردمى صورت گیرد . این در درجه اول است. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم قزوین۱۳۸۲/۰۹/۲۵ )

تعدد آراء،  اهمیت و اثرات آن:

در واقع، رفتن مردم با تعداد زیاد آرا پای صندوق های رأی و جمع شدن آراء زیاد برای مجموعه نامزدها، دشمن را مأیوس خواهد کرد  جمع شدن آراء زیاد در اصل انتخابات، مهم است.( بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت دولت ۱۳۸۲/۰۶/۰۵) 

انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه