اخبار داغ

برای اولین بار توسط مخترع اردبیلی ؛

دستگاه سه کاره تقطیر گیاهانـی دارویی، عصاره و اسانس گیری ساخته شد+عکس

دستگاه سه کاره تقطیر گیاهانـی دارویی، عصاره و اسانس گیری ساخته شد+عکس
برای اولین بار در جهان دستگاه بی نظیر سه کاره عصاره،اسانس گیری و تقطیر گیاهان دارویی توسط نخبه اردبیلی ساخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به نقل از آذرسلام "افشین کرمی" نخبه 38 ساله اردبیلی دارای مدرک دیپلم می باشد که 31 اختراع را توانسته است انجام دهد که 2 مورد آن به ثبت رسیده و 29 مورد آن در حال انجام روال اداری ثبت می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

از جمله اختراعات این نخبه اردبیلی ترکیبات گیاهی نوزاویت و ساپوژکس می باشد که ترکیب نوزاویت برای درمان بیماری «نوزمای زنبور عسل» و ترکیب «ساپوژکس» برای کنترل عفونت داخلی زنان مؤثر می باشد.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه اردبیل در این امر کمک شایانی را برای راه اندازی این کارگاه داشته تصریح کرد: از قابلیت های مهم این دستگاه استیل به کار رفته در آن است که حتی قوانین سفت و سخت بهداشت جهانی همچون fda آمریکا نیز نمی تواند نسبت به آن ایراداتی را وارد آورد.
کرمی افزود: این دستگاه در 24 ساعت قابلیت تولید بیش از 1000 لیتر عرقیات گیاهی، 1400 لیتر عصاره گیاهی و حدود 6 لیتر اسانس گیاهان دارویی را دارد که در مقایسه با مشابه خارجی آن در نوع خود بی نظیر است.
افشین کرمی مخترع دستگاه سه منظوره فراوری گیاهان دارویی نیز با بیان اینکه شالوده مشابه این دستگاه از پایه به روش تقطیر عرقیات گیاهی را تولید می کند گفت: با تغییرات عمده ای که به روش تولید ایرانی در دستگاه حاضر داده ایم قابلیت این دستگاه را از یک کاره بودن به سه کاره شامل «اسانس گیری، تقطیر و عصاره گیری گیاهانـی دارویی» ارتقاء  داده که این روش برای نخستین بار در دنیا در شهرستان اردبیل راه اندازی شده است.
در ادامه رضا اشرفی مسئول فراوری محصولات باغی و زراعی صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: برای ایجاد این کارگاه نزدیک 40 میلیون تومان هزینه شده و در این کارگاه نیز برای 4 نفر به طور مستقیم و در بخش فروش محصولات برای 6 نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی افزود: برای ساخت این کارگاه از افشین کرمی صاحب کارگاه و دستگاه طراحی شده که نسبت به مشابه خارجی آن برتر بوده و طراحی آن کاملا ایرانی بوده، در نوع خود بی نظیر است.
اشرفی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با بیان اینکه استان اردبیل با دارا بودن بیش از 800 گونه گیاهی ظرفیت های مناسبی در عرصه ی فراوری گیاهان دارویی دارد و می تواند در این عرصه قطب مناسبی برای منطقه باشد افزود: با ایجاد این کارگاه ها و تبدیل آن به کارخانه های کوچک خواهیم توانست منشأ خیر و برکت برای منطقه باشیم.
رضا اشرفی مسئول فراوری محصولات باغی و زراعی صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در سال 94 بالغ بر 200 میلیارد تومان به بخش صنایع تبدیلی در کل کشور اختصاص یافته بود گفت: برای استان اردبیل 54 عرصه پیش بینی شده بود که خوشبختانه تمامی این عرصه ها در این استان به بهره برداری رسیده است.
"گفتنی است نخستین کارگاه فراوری گیاهان دارویی برای اولین بار در استان اردبیل و به شیوه ی نوین و سنتی برای نخستین بار در جهان با حضور مسئول فراوری محصولات باغی و زراعی صنایع تبدیلی بسیج سازندگی کشور در محله نیار اردبیل به بهره برداری رسید."

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
 
 
 
 
 
 
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
, , ,
, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه