اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خبر داد؛

برگزاری ۷۰ مراسم ویژه عید مبعث در آبیک

برگزاری ۷۰ مراسم ویژه عید مبعث در آبیک
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه کنونی اظهار داشت: ۷۰ مراسم ویژه عید مبعث در آبیک برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام محمدصادق جانمحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به فرارسیدن ۲۷ رجب، جشن بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) با هدف اشاعه فرهنگ ناب محمدی ‌(ص) و آشنایی هرچه بیشتر مردم با زندگی پربار و رهنمودهای ارزشمند آن بزرگوار برگزار می‌شود، گفت: بعثت روزی است که خداوند بزرگ‌ترین ماموریت خود را بر عهده پیامبر اکرم (ص) گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی هدف از بعثت پیامبر (ص) را زدودن جهل و نادانی در میان اعراب دانست و عنوان کرد: بعثت انقلاب بزرگ الهی بر ضد ظلم و ستم بود. روز مبعث بر پایه باورهای اسلامی روزی است که محمد (ص) پیامبر اسلام به درجه پیامبری برگزیده شد و برای ما مسلمانان روزی بسیار عزیز به شمار می‌رود.

,

مبعث

, مبعث, مبعث,

حجت الاسلام جانمحمدی با بیان اینکه مبعث انفجار نور و ظهور همه ارزش‌ها در صحنه حیات بشر است، افزود: عید سعید مبعث به‌عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای بوده است.

,

این مسئول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با تحمل سختی‌ها و مشکلات روزگار زندگانی خود، افرادی متمدن و باشخصیت را در مکتب خود تربیت کردند تا در مکتب اسلام به نقش‌آفرینی بپردازند، تصریح کرد: ۲۷رجب روزی است که خدا یکی از نعمت‌های ارزشمندش که همان تعیین آخرین حجتش برای هدایت جامعه اسلامی است را بر جهان بشریت ارزانی فرمود.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، ادامه داد: خداوند متعال با بعثت آخرین پیامبر و نزول قرآن کریم بر پیامبر رحمت عالی‌ترین نعمتش را بر جامعه بشری ارزانی داشت که در آن تمامی دستورات و کارهایی که بشر باید برای رسیدن به سعادت انجام دهد عنوان شده است.

,

وی افزود: این مراسم در مساجد شهری و روستایی  در شب مبعث رسول اکرم(ص) با اجرای برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی پیرامون اخلاق و شخصیت پیامبر(ص)، مولود خوانی و برنامه های دیگر برگزار می‌شود.

,

حجت الاسلام جانمحمدی با تأکید براینکه شرایط امروز جهان اسلام حاکی از آن است که باید هر چه بهتر و بیشتر به مسئله وحدت و یکپارچگی توجه کرد و مبعث بعنوان بهترین و بزرگترین عید مسلمانان، می تواند بر این مسئله جان ببخشد، گفت: برنامه های ویژه مبعث با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ ناب محمدی و آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با زندگی پربار پیامبر اسلام و رهنمود‌های گرانبهای آن بزرگواران برپا می‌شود.

,

این مسئول با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) زمانی مبعوث شد که بیشتر مردم آن زمان از سیره و روش انبیای الهی خارج بودند و در جاهلیت بسر می بردند، متنذکر شد: اعمال جاهلانه ازجمله زنده به گور کردن دختران ، گسترش فساد و گمراهی ضلالت باری که در عالم فراگیر شده بود، و خداوند متعال در روز مبعث پیامبر سراسر رحمت ومایه سعادت دنیوی واخروی بشر را معرفی کرد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، با بیان اینکه یکی از بزرگترین اعیاد ما مسلمانان همین عید مبعث است و همه مسوولین شهرستان وظیفه دارند در برپایی هر چه باشکوهتر این مراسم همکاری داشته باشند، اضافه کرد: برگزاری جشن‌های ائمه‌اطهار(ع) و به ویژه جشن مبعث اهمیت ویژه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی به کشورهای غربی و دشمنان اسلام دارد.

,

وی  اذعان داشت: تلاش در راستای گسترش و تعمیق باورهای دینی به‌خصوص دربین نسل جوان، موجب ایجاد انگیزه در آنان برای حضور موثر و مداوم در این‌گونه مراسم‌ می‌شود.

,

حجت الاسلام جانمحمدی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با عظیم شمردن حادثه مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) به رسالت، عنوان کرد: در نظر داریم با برگزاری  کرسی تلاوت قران کریم  و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،عید مبعث امسال را باشکوه تر از گذشته برگزار کنیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه