اخبار داغ

معلمی که عضو شورای شهر شد

معلمی که عضو شورای شهر شد
ستاره فتاح پور بانوی خستگی ناپذیر عرصه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان است که علیرغم مادر بودن برای اجتماع نیز وظیفه معلمی و نقش ایثار را بازی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، از همان اوایل، زمانی که می دانسته برای زنده ماندن باید تلاش کرد بعد از فوت پدر، سرپرستی خانواده را در کنار مادرش عهده دار می شود. درس می خواند و در تامین هزینه های زندگی کمک می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

وی مدیر مدرسه، رابط فرهنگی در کمیته امداد سال 68، همکار هلال احمر از سال 57، عضو کمیسیون بانوان از سال70، مشاور فرماندار در امور بانوان شهرستان از سال 8سال گذشته، نایب رییس شورای مشورتی بانوان استان، و عضو شورای اسلامی شهر سردشت در دوره چهارم از مهم ترین اقدامات وی بوده است.

,

به گفته فتاح پور سراسر زندگی روزمره اش با برنامه سپری می شود. صبح ها در مدرسه رسیدگی به امور فرهنگی را در برنامه دارد و بیشتر عصرها به دلیل عضو شورای شهر بودن وظیفه بازدید از پروژه های تصویب شده شورا را عهده دار است.

,

زندگی تقریبا متوسط دارد. دختر بزرگترش کارشناس ارشد بهداشت عمومی است و برای ادامه تحصیلش از بورسیه تحصیلی استفاده کرده و دختر دیگرش امسال در رشته تجربی کنکور سراسری دارد.

,

ستاره فتاح پور نمونه بارزی از حضور بانوان در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی از جمله عضو شورای شهر و معلمی است که خبرنگار بُلفَت به مناسبت گرامیداشت هفته معلم مصاحبه صمیمی را با این شخصیت ارزنده شهرستان انجام داده است.

,

بُلفَت: چی شد که عضو شورای شهر شدید؟

,

خلا در برنامه های شورای شهر برای بانوان، احساس وظیفه از اینکه حضور بانوان را در فعالیت های اجرایی و نظارتی شهر ضعیف احساس کردم و همچنین با درخواست های جمع کثیری از دوستان و بانوان به چنین عملی اقدام کردم که امیدوارم در دوره بعد از یک بانو به چندین نفر دیگر افزایش پیدا کند.

,

بُلفَت: شما مشاور فرمانداری در امور بانوان هستید آیا با فعالیت شما در شورا موازی کاری ندارد؟

,

با توجه به اینکه من می توانستم کارهای اجتماعی و فرهنگی را در امور بانوان فرمانداری انجام دهم ولی برای انجام کارهای خدماتی و رفاهی حتما ایجاب می کرد که وارد شورای اسلامی شهر شوم.

,

کار شورا نظارت بر کارهای اجرایی شهرداری است. و فعالیت های شورا در مسائل اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، عمران، تجهیزات گسترده تر است که نیازسنجی توسط آنها صورت می گیرد و توسط شهرداری انجام می شود.

,

بُلفَت: آیا از عملکرد خودتان در شورای شهر راضی بوده اید؟ برای انجام امور از فعالیت های آموزشی هم بهره می برید؟

,

از نظر فرهنگی، آموزشی و اجتماعی نزدیک به 70 درصد از خودم راضی هستم.

,

و از نظر خدماتی رفاهی اقدامات کافی را انجام داده ام اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از ادارات و حتی عده ای از اعضای شورای شهر تاکنون در برخی از نتایج مانده ام.

,

برنامه هایی که ارائه کرده ام در خصوص پارک بانوان، ایجاد کلینیک مشاوره ای، مسائل ورزشی بانوان و ایجاد مسیر پیاده روی برای انها بوده است. و تا اخرین روزی که عضو شورا باشم تلاش خودم را انجام می دهم و برنامه های خودم را به سرانجام می رسانم.

,

به خاطر برگزاری نشست های روشنگری بانوان در خصوص مسائل اجتماعی از جمله خودکشی، ارائه خدمات به مادران بی سرپرست، تشکیل همایش ها در زمینه عفاف و حجاب، تشکیل آموزشگاه ها و کارگاه های طلاق و اعتیاد، برگزاری نشست با معاون رییس جمهور جهت رفع مشکلات و معضلات بانوان سردشت، راه اندازی کمیته بانوان از جمله اقدامات آموزشی بوده است.

,

بُلفَت: در شورا چه مسائلی را مطرح می کنید؟ آیا در بین اعضای مرد دیگر محدودیت ندارید؟

,

کلیه بحث های مطروحه در شورای شهر بین سایر اعضا به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود اما بحث تخصصی من به بانوان شهر برمی گردد.

,

یک زن بایستی از متانت و فروتنی برخوردار باشد و در کنار آن آگاهی، منطق و دانش کافی برای قناعت کردن به جمع را داشته باشد که با منطق و استدلال به آنها ثابت می کنم که در فلان موضوع و مصوبه حق با من است و خوشبختانه در این مورد موفق بوده ام.

,

و چون بحث مسائل اخلاقی و رفتاری وجود دارد شاید وظیفه من از تمام شش برادر دیگرم در شورای شهر بیشتر باشد.

,

بُلفَت: نظر شما در مورد شایعه سازی چیست؟

,

شایعه سازی در بین جامعه ما بسیار زیاد است. کسی هستم که واقعا شبکه های اجتماعی را قبول ندارم. چون بدون اینکه بدانند من چه کاری را انجام داده و می دهم، در مورد من داوری می کنند. انسان نباید از روی بی اطلاعی نسبت به کسی قضاوت داشته باشد.

,

شخصی بدون آگاهی و از روی امیال و احساسات خود داستانی را درست می کند. یکی نوشته بود بانویی در شورای شهر است که پنهان است و کسی وی را نمی شناسد. هر چند از وی دعوت کردم ولی حاضر به رویارویی با من نشد. اگر من 60 درصد رضایت از عملکرد خودم به خودم داده ام مردم بیشتر از آن را به من می دهد.

,

بُلفَت: و اما نظر شما در رابطه با سایت بُلفَت؟

,

بُلفَت را قبول دارم چون مطالبی غیر واقعی را منتشر نمی کند.

,

بُلفَت: نظرتان در مورد جامعه سردشت چیست؟

,

با این که در سن 50 سالگی هستم اما باز هم فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تربیتی خودم را به بهانه خستگی و سن، ترک نکرده ام.

,

اختلاف سلیقه طبیعی است اما اگر کسی که با من کار می کند همکاری واقعی باشد بیشتر تلاش خواهم کرد. چون یک شیفت در مدرسه و شیفت دیگر در خدمت جامعه هستم.

,

اما متاسفانه جامعه قدر انسان را کم می گیرد و هیچ انتظاری هم ندارم.

,

بُلفَت: آیا بانوان در ارائه طرح به شما کمک کرده اند؟ معمولا درخواستی از شما داشته اند؟

,

تاکنون هیچ بانویی در ارائه طرح و پیشنهاد من را همراهی نکرده است در صورتی که من نماینده آنها در شورا هستم. درخواست هایی را از من دارند که اصلا در حیطه وظایف من نیستند. البته تا جاییکه در توانایی من بوده انجام داده ام.

,

دوست دارم بانوان وارد جامعه شوند . من نهایتا تا 4 سال دیگر شاید دوام بیاورم. مشارکت زنان باید در جامعه زیادتر شود. عمدا بانوان را دخالت می دهم . که درگیر مسائل اجتماعی و فرهنگی شوند

,

دوست دارم حضور بانوان گسترده تر باشد و نتیجه کار شورا و غیره را از من بخواهند.

,

بُلفَت: شما که شکر خدا فعالیت های قابل توجهی دارید می شود از همسرتان هم کمی برایمان بگویید؟ وضعیت زندگیتان به چه شکلی است؟

,

همسرم قبلا در داروخانه کار می کرد و مدتی هم در سد بود الان مریض است و به خاطر وی شهریور مدتی را در تهران بودیم و از آن مدت کار ندارد و تاکنون از هیچ مسئولی در شهرستان و یا حتی شورا درخواست نکرده ام که کاری را به وی محول کنند فقط از شایعات ترسیده ام.

,

نتوانسته ام درخواست شخصی داشته باشم شاید حرف من را هم زمین نزنن.

,

گناه من چیست به خاطر مسئولیت هایی که دارم نباید ساختمان داشته باشم بعد از 30 خدمت در جامعه حتی خودروی پراید برای رفع و رجوع خودم و آن هم در این سن و سال را نداشته باشم؟!

,

بُلفَت: معمولا در درون شورا اگر بخواهید از کسی کمک بگیرید آن شخص کیست و چرا؟

,

سوال سختی است اما اگر من را مجبور به جواب دادن می کنید. آقای رئوف شریفی.

,

آقای شریفی برای کارهای نظارت و قبول مسئولیت و درک شرایط فعال است ولی با سایر اعضا هم در وظایف محوله هماهنگ هستم. همه انها احترام من را نگه می دارند اما اختلاف سلیقه و علایق وجود دارد. ما در برابر مردم مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم.

,

بُلفَت: سخن آخر؟

,

از مردم انتظار دارم پیش داوری نکنند دوما در بطن کار کارکردن بسیار سخت است. در شورا آن را تصویب می کنم در مرحله اجرا هزاران کارشکنی در آن است سوم اعتبارات یکی از مهم ترین امور است و چهارم همراهی مردم و علی الخصوص بانوان را می خواهم که در صورت همراهی بیشتر مطمئن باشند موفقیت صد در صد خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه