اخبار داغ

امام جمعه کیش:

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آینده کشور است/ منطق و منش معلم الگوی زندگی است

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آینده کشور است/ منطق و منش معلم الگوی زندگی است
امام جمعه کیش بر الگوپذیری دانش آموزان از معلمان در روش، منش و خلق وخوی تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، حجت الاسلام علیدادی در دیدار با فرهنگیان جزیره کیش با تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری ، گفت: جایگاه معلم در اسلام به اندازه ای رفیع است که حرف، عمل و کردار معلم اگر در مسیر درست قرار بگیرد از بزرگترین عبادت ها محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

 

,

وی تاکید کرد: دو محور ارزشی شخصیت انسان در الگو گیری از معلم است که به کمال می رسد و شخصیت و سرنوشت آینده انسان به طور کلی با این ویژگی ها رقم می خورد.

,

 

,

این استاد حوزه علمیه افزود: خلق و خوی انسانی که مجموعه ای است از نگاه ها و رفتارهای یک فرد، در باب عملی و تئوری از درس و کلاس معلم نشأت می گیرد و اگر انسان در بخش هایی نیز ضعیف باشد معلم می تواند با نقش محوری خود این ضعف را جبران کرده و تمام ناهنجاری های شخص را با رفتار، گفتارو مشاوره صحیح به صورت الگو در آورد.

,

 

,

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: شخصیت انسان نیز متأثر از شخصیت و منطق معلم است و اینکه این علم و دانش را معلم با چه قالبی ارائه می کند تا جاذبه بیشتری برای آن ایجاد کند.

,

 

,

وی با تصریح بر اینکه دانش آموز آنچه را از معلم در کلاس درس می آموزد در بستر جامعه به کار می بندد ، اظهار کرد: آنچه از معلم آموخته می شود در جامعه تاثیر گذار است. معلم در کلاس درس امروز خود مسئولان آینده کشور را تربیت می کند.

,

 

,

امام جمعه کیش همچنین با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در جزیره کیش در بخش آموزش و پرورش تاکید کرد که از مشکلات این قشر فرهیخته و تلاشگر آگاهی داشته و امید است تمامی بخش های مسئول در این حیطه بر رفع معضلات حاضر همت بگمارند.

,

 

,

وی افزود: رفع برخی از این مشکلات زیرساختی است که زمان بر است و بخشی به مسئولان در آموزش و پرورش در سطح ملی و بخشی به منطقه باز می گردد که برای رسیدن به اثربخشی باید دست به دست هم داد تا صورت کلان تا مشکلات برطرف شود.

,

 

,

هانی معلمی رئیس آموزش و پرورش کیش نیز در این مراسم با تقدیر از تمامی مدیران و معلمان جزیره کیش بیان کرد: با توجه به سیاست برون سپاری و توسعه مدارس غیردولتی در راستای گسترش مشارکت های بخش خصوصی و برداشته شدن باری از دوش دولت انتظار می رود در این بخش مدارس غیردولتی به سوی کیفیت و اثربخشی بیشتر گام بردارند تا توقعات مردمی برآورده شود و تنها شاهد توسعه فیزیکی مدارس نباشیم.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات معیشتی فرهنگیان در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: بیش از 65 درصد ازنیروی فرهنگی جزیره کیش را معلمان زن تشکیل می دهند که از کمک هزینه مسکن بی بهره هستند و کمک هزینه تنها برای فرهنگیان مرد در نظر گرفته شده است اگر چه با هزینه اجاره بهاری مسکن در کیش این میزان نیز جوابگوی آنان نیست.

,

 

,

وی با تاکید بر حمایت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از سوی سازمان وعده هایی در راستای تخصیص زمین برای ساخت مسکن داده شده است اما با توجه به زمان بر بودن آن و با توجه به اینکه معلمان مرد نیز در ماه 6 میلیون ریال حق مسکن دریافت می کنند و برخی نیز از این تسهیلات محروم هستند. معلمان جایگزین با این شرایط حاضر به ادامه فعالیت در کیش نبوده و از حضور در کیش انصراف می دهند.

,

 

,

وی با درخواست از امام جمعه کیش در ادامه حمایت های خود از آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح آموزش و پرورش الگو به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده است و امید است تا با بحث و بررسی در خصوص این الگو و به تصویب رساندن آن بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف شود.

,

 

,

در جزیره مرجانی کیش 400 معلم در مقاطع مختلف تحصیلی در تعلیم و تربیت بیش از 7 هزار دانش آموز ایفای نقش می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه