اخبار داغ

تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالباسط درگذشت+تصاویر

تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالباسط درگذشت+تصاویر
استاد امان قاری آشورزاده، تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالباسط که در یکی از روستا ها شهرستان کلاله زندگی می کرد درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه اترک، استاد امان قاری آشورزاده تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالصمد محمد عبدالباسط مصری بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک,

استاد عاشورزاده متولد یکی از روستا هایی شهرستان کلاله میباشد وی در دوران کودکی مقام اول قرات درتهران و در مسجد حافظیه شیراز و هم جنین در قم را در کارنا مه خود دارد عاشور زاده برای تحصیل  طلبگی راهی حوزه علمیه قره بلاغ شده و حدود پنج سالی را در این حوزه سپری میکند  تقلید ایشان از استاد خود عبدالباسط مصری بنحوی زیبا بوده که او را برای ادامه این کار تشویق میکنند ..

,

این استاد برجسته برای تکمیل تحصیلات خود ب مصر سفر میکند ودر ابتدا بدلیل کامل نبود مدارک تحصیلی دانشگاه الازهر او را قبول به ثبت نام نمیکند  و درانجا با استاد عبدالباسط ملاقات کرده و نزد ایشان تلاوتی میکند که استاد عبدالباسط را به حیرت وا میدارد وخود ایشان استاد عاشور زاده را به شاگردی می پذیرد و در عالم او حدود 9 سال در انجا و در پیش عبدالباسط شاگردی میکند.

,

او این قدرت و استعدادی که دارد را اولا از جانب خدایی منان و دوما از جانب استاد فرهیخته عبدالباسط می داند.

,

صدایی دل نشین او دست کمی از استادش عبدالباسط ندارد.

,

استاد عبد الباسط اصرار به ادامه زندگی در مصر را تقاضا میکند اما عاشور زاده با کسب رخصت برای ادامه راهی که در پیش گرفته بود به وطن خود ترکمن صحرا بازگشته و به تربیت شاگردانی از این خطه می پردازد و سرانجام این  قاری قرآن در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت سال۱۳۹۵دارفانی را وداع و به دیار باقی         می شتابند.

,

عصر روز گذشته مراسم تشییع این استاد بزرگ با حضور علمای بزرگ منطقه و برخی از مسئولین شهری و شهرستانی در شهرستان کلاله و روستای قودنه برگزار گردید.

,

gary45

, gary45,

 

,

gary47

, gary47,

 

,

gary46

, gary46,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه