اخبار داغ

مدیر صادرات فرش زنجان خبرداد:

حاکمیت رکود در بازار فرش/ کاهش 30 درصدی صادرات فرش زنجان

حاکمیت رکود در بازار فرش/ کاهش 30 درصدی صادرات فرش زنجان
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با حاکمیت رکود در بازار فرش میزان صادرات زنجان 30 درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا, با اشاره به وضعیت بازار فرش زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بازار فرش زنجان در رکود به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه در مدت رکود، فرش در بازار جمع شده و رونق صادرات نیز وجود ندارد، گفت: همچنان این رکود در کشور و به تبع آن در استان زنجان حاکم است.

,

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صادرات فرش استان زنجان در فروردین ماه امسال بیان کرد: در یک ماه گذشته به میزان 65 هزار دلار فرش از استان زنجان صادر شده است.

,

وی با بیان اینکه میزان صادرات فرش استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: این کاهش ملاک نیست و در طول سال معلوم می‌شود که صادرات استان چقدر تغییر داشته است.

,

جعفری رایزنی اتاق بازرگانی را در توسعه بازار فرش مهم ارزیابی کرد و مشکل فعلی بازار فرش را افزایش عرضه و کاهش تقاضا دانست.

,

وی با اشاره به حمایت اتاق بازرگانی از تولید کنندگان فرش در استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی هزینه غرفه‌ تولید کنندگان را در نمایشگاه‌های خارجی متحمل می‌شود.

,

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از برگزاری نمایشگاه فرش در کشور‌های چین و آمریکا خبرداد و گفت: اگر هر تولید کننده‌ای در این دو نمایشگاه حضور یابند هزینه غرفه‌ها توسط اتاق بازرگانی پرداخت می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه خوشه فرش چین در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

,

جعفری از صادرات دو محموله فرش دست بافت به صورت مستقیم به آمریکا خبرداد و گفت: یکی از این محوله‌ها قبل از عید و یک محموله نیز اویل امسال به صورت مستقیم به آمریکا صادر شده است.

,

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای برجام صادرات به برخی از کشور‌ها مانند آمریکا به صورت غیر مستقیم انجام می‌شد، گفت: بعد از برجام این صادرات به صورت مستقیم انجام می‌شود.

,

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ایران در برخی از کشورها جایگاه خود را در بازار فرش از دست داده است، افزود: ایران برای اینکه جایگاه خود را در بازار فرش در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا پیدا کند کمی زمانبر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه