اخبار داغ

حمله پلنگ به یک جوان گالیکشی + عکس

حمله پلنگ به یک جوان گالیکشی + عکس
دهیار روستای سیجان گفت: یک پلنگ در روستای سیجان از توابع بخش مرکزی گالیکش به یک دامدار حمله کرده و وی را مجروح کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نیلکوه ، سیجانی  گفت: ظهر روز جمعه یک قلاده پلنگ در منطقه امامزاده بابا تورفت روستای سیجان به یک جوان از این روستا حمله کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, نیلکوه,

وی افزود: مرتضی سیجانی فرزند عزیز 22 ساله ساکن روستای سیجان درحالی برای چرای گوسفندانش به مراتع روستا رفته بوده مورد حمله پلنگ قرار گرفت و بشدت از ناحیه چشم، کتف راست، کمر، زانوی چپ و جمجمه مجروح شده است.

,

سیجانی گفت: مرتضی سیجانی توسط دیگر چوپانان و سگهای گله از چنگالهای پلنگ نجات یافته است.

,

وی تصریح کرد: این جوان توسط مردم روستا به بیمارستان مطهری گنبد انتقال داده شده است.

,

وی ضمن گلایه از مسئولین بیمارستان شهید مطهری گنبد گفت: تا ساعت 19 هیچ پزشک متخصصی بر سر بیمار حاضر نشده است تنها در این ساعت یک آمپول به بیمار تزریق شده است.

,

سیجانی گفت: با توجه به اینکه ساعتها از حضور نیافتن پزشک متخصص در بیمارستان گذشته بود به شماره سامانه پیامکی ریاست بیمارستان که بر روی دیوار نصب شده بود تماس گرفته و از ساعات 19 پرستاران و پزشکان شروع به رسیدگی به بیمار کرده اند، این در حالی است که بیمار ساعتها قبل به بیمارستان انتقال داده شده است.

,

لازم به ذکر است صبح امروز حال این جوان رو به وخامت گذاشته و به ای سی یو انتقال داده شده است.

,

نیلکوه: حیوانات وحشی به خصوص پلنگ رفتار تهاجمی ندارند. گسیختگی زیستگاه‌ها و کمبود طعمه های طبیعی موجب می‌شود این حیوانات، دام‌های اهلی و انسان را طعمه خود قرار دهند. راهکار این است در اقدام ضربتی و فوری، دامدار از زیستگاه طبیعی خارج شود و منطقه به حالت آرام خود بازگردد تا پلنگ نیز آرامش خود را بدست آورده و از منطقه خارج شود.

,

حمله پلنگ به انسان زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها وارد حریم و محدوده زیستگاه طبیعی شوند.

,

این حیوان به دلیل سردی هوا و نیز عدم یافتن تغذیه مناسب به سمت پایین دست آمده و در عین حال یقین بدانید که اگر مزاحمتی برای او ایجاد نشود، هیچ حادثه ای رخ نمی دهد.

,

ppp 1

, ppp 1,

ppp 1

, ppp 1]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه