اخبار داغ

خواص باور نکردنی گوجه سبز یا آلوچه برای بدن

خواص باور نکردنی گوجه سبز  یا آلوچه برای بدن
آلوچه یا گوجه سبز یکی از معروف ترین میوه های استان گیلان است که با طعمی ترش و خوشمزه همواره طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واران خبر: با فرا رسیدن فصل بهار بسیاری از مسافرانی که به استان گیلان سفر میکنند به دنبال میوه خوشمزه این فصل یعنی آلوچه میگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, واران خبر, واران خبر,

گوجه سبز یا آلوچه  میوه ایست از خانوادهٔ آلوها که بومی اروپا و آسیا می‌باشد، این میوه کوچک که طعمی ترش و شیرین دارد سرشار از ویتامین c است و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف این میوه برای بهبود طعم دهان بسیار مفید مفید است.

,

آلوچه  به‌دلیل وجود اسید اسکوربیک (ویتامین ث‌)، برای افراد مبتلا به نقرس و به دلیل وجود ویتامین های گروهB  به افراد دارای استرس و افسردگی  توصیه می‌شود.

,

همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی روده ای است.

,

همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی روده ای است.

,
در گیلان آلوشه را با نمک سبز (درار) که ترکیبی از  نعنا،خالیواش(سبزی محلی) ، گشنیز و نمک است میخورند .
,
شیوه خاصی از ترکیب آلوچه و نمک سبز هم در بین مردم گیلان رسم است که به آن خولی دشکن یا هالی دشکن(آلوچه له شده) میگویند در این حالت که در تصویر زیر مشاهده میکنید آلوچه  آغشته به نمک سبز با سنگی شکسه میشود و نمک درون آن مخلوط شده و مزه ایی ترش و خوشمزه ایی را ایجاد میکند.
,
 
,
از دیگر کاربرد های نمک سبز می توان به استفاده آن به عنوان یک طعم دهنده در ماست،سالاد شیرازی،سرکه (کاهو سکنجه بین) و... اشاره کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه