اخبار داغ

مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در خلیل آباد برگزار شد+تصاویر

مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در خلیل آباد برگزار شد+تصاویر
مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی روز گذشته، 27 اردیبهشت‌ ماه با حضور مسئولین شهرستان، شاعران، ورزشکاران و عموم مردم در محل گود باستانی روستای دهنو خلیل آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا محمودی قوژدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: 27 اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت حکیم فرزانه فردوسی که ملاحت هنر و اندیشه اش مایه افتخار و آبروی ما و از افتخارات جهانیان است نیز حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر بنام ایران در دورهٔ سلجوقی ، مراسم نکوداشتی در گود باستانی روستای دهنو شهرستان خلیل آباد برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,


وی شاهنامه را سند و عظمت زبان فارسی و گنجینه ادبیات ایرانیان دانست و خاطر نشان کرد: شعر خیام، در قالب رباعی، شعری کوتاه، ساده و به دور از هنرنمایی های فضل فروشانه و در عین حال حاوی معانی پر مغز فلسفی و حاصل اندیشه هوشمندانه متفکری بزرگ در مقابل اسرار عظیم خلفت است.

,
,

 

,

محمودی در ادامه اذعان نمود: بدین منظور ستاد نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام نیشابوری به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی ، حکیم عمر خیام و روز جوان و با هدف آشنایی عامه مردم با شعر و ورزش باستانی و به خصوص ترویج آموزه های اخلاقی و اجتماعی، اشاعه و ترویج فرهنگ و ادب فارسی اقدام به برگزاری مراسم نکوداشتی از این شعرای مشهور کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه این مراسم به شکلی متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام در مکان ورزشی گود باستانی روستای دهنو با اجرای برنامه های متنوعی چون شب شعر، شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی و ورزش باستانی برگزار شد.

,


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد برگزاری این قبیل مراسمات که تلفیقی از ادب، فرهنگ و ورزش است را کار دشواری دانست و بیان داشت: زیرا نزدیک نمودن دو فضای متفاوت که یکی نیازمند فضای ساکت و آرام و دیگری ایجاد فضایی حماسی بود تناقضاتی در برگزاری مراسم ایجاد نمود و لیکن هم برگزار کنندگان و هم مردم سعی در بهبود فضا و بهره بردن از برنامه ای تدارک دیده نمودند.

,
,

 

,

وی در ادامه تاکید کرد: با تمام مشکلات موجود توانستیم با همدلی و همکاری شعرای مطرح و سرشناس شهرستان، نوازندگان چیره دست خلیل آباد، پهلوانان باستانی کار شهرستان های کاشمر و روستای دهنو ارادت خود را به حماسه سرای ایران و حکیم خیام فیلسوف شهیر به منصه ظهور برسانیم .

,


حمیدرضا محمودی به اجرای مراسمی با همین عنوان در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت : برنامه ای جهت نکوداشت این شعرای بزرگ و نیز عمیدالملک کندری در شهر کندر در مورخ پنجشنبه 30/2/95 ساعت 5 عصر برگزار خواهد گردید .

,
,

 

,

وی همچنین در خاتمه خاطر نشان کرد: این مراسم با همکاری فرمانداری ، بخشداری مرکزی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، آبفای شهری، آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی روستای دهنو و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه