اخبار داغ

برای نخستین بار؛

فرهنگ بومی رودبار در شبکه استانی سیمای مرکز کرمان

فرهنگ بومی رودبار در شبکه استانی سیمای مرکز کرمان
درپی سفر مدیرکل صداوسیمای استان کرمان به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و درخواست های مسئولان محلی و مردم از وی مبنی بر پخش برنامه های با گویش و لهجه ی شیرین رودباری از این به بعد شاهد پخش برنامه ی شب های کرمان با گویش و لهجه ی رودباری از شبکه ی استان کرمان خواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از“رودبار ما“، درپی سفر مدیرکل صداوسیمای استان کرمان به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و درخواست های مسئولان محلی و مردم از وی مبنی بر پخش برنامه های با گویش و لهجه ی شیرین رودباری و بهادادن به خرده فرهنگ های بومی و گویش های اصیل مناطق بعد از این شاهد پخش برنامه ی شب های کرمان با گویش و لهجه ی رودباری از شبکه ی استان کرمان خواهیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

به همین منظور اولین مجموعه ی این برنامه با گویش رودباری و با مجری گری هنرمند خوش ذوق قلعه گنجی در شهرستان رودبار جنوب ضبط گردید که به زودی از شبکه ی کرمان به نمایش گذاشته می شود.
و در سایر پنج شهرستان نیز این برنامه به همین ترتیب ضبط و پخش خواهد شد و مجری گری این برنامه را در پنج شهرستان جنوبی خبرنگار صداوسیما محمد حیدری بر عهده خواهد داشت.

,
,

هدف از این برنامه ی فرهنگی معرفی خرده فرهنگ های قومی و بومی مناطق ،آداب و رسوم ومعرفی ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی و گردشگری و فرهنگی هریک از پنج شهرستان جنوبی می باشد.

,

گزارش از: ادیب حیدری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه