اخبار داغ

مولوی عبدالحمید در یزد:

اسلام دین صلح و سازش است

اسلام دین صلح و سازش است
امام جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان گفت: اسلام دین مدارا، صلح و سازش است. در دین اسلام غیر مسلمانان مورد تحمل هستند. اسلام دین اجبار و اکراه نیست. دین اختیار است و با غیر مسلمان می سازد. دین گفتمان و استدلال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر فرهنگ؛ هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با حضور قریب ۱۰۰ اندیشمند و متفکر خارجی در استان یزد برگزار شد.
مولوی عبدالحمید در این جلسه گفت: اسلام دین صلح و آخرین دین پروردگار است. دین هدایت به خوبی ها است. دین فطرت ها است. ظلم است که ما این دین را به عنوان یک دین خشن و تند به دنیای امروز عرضه بکنیم.
امام جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان افزود: اسلام دین مدارا، صلح و سازش است. در دین اسلام غیر مسلمانان مورد تحمل هستند. اسلام دین اجبار و اکراه نیست. دین اختیار است و با غیر مسلمان می سازد. دین گفتمان و استدلال است.
وی اظهار داشت: در این دین جهادهست. اما جهاد در مقابل کسی است که به حق دیگران تجاوز می کند و حاضر نیست به عدالت تن بدهد. کسی که منطق گفتمان ندارد به عدالت و صلح تن نمی دهد.
عبدالحمید تاکید کرد: امروز افراطیون صهیونیست که بیش از 60 سال است فلسطین را اشغال کرده اند حاضر به گفتمان و سازش نیستند.
وی ادامه داد: زندگی و رفتار رسول الله(ص) باید با یهودیت و مشرکین مکه بررسی شود. پیامبر(ص) در حدیبیه با کسانی که با ایشان جنگیدند و 70 نفر را کشتند صلح کردند.
امام جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با دعوت به وحدت اعلام کرد: شیعه و سنی با هم آحاد و مشترکات بسیاری دارند. ما همه باید به دین اسلام چنگ بزنیم چرا که قرآن همین را از ما خواسته است.
وی اظهار داشت: امیداورم این کنفرانس بتواند باعث شود سران کشورهای اسلامی به خود بیایند و  اختلافات را کنار بگذارند و منتظر نباشند تا قدرت های استعماری برای آنها فکر بکنند و تصمیم بگیرند. آنها به دنبال منافع خود هستند.
مولوی عبدالحمید در پایان خواستار رعایت حقوق اقلیت های مذهبی و کرامت انسانی آن ها توسط مسلمین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر فرهنگ, عصر فرهنگ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه