اخبار داغ

مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان مطرح کرد؛

لزوم تفسیر صحیح و تعریف درست از اسلام انقلابی/ برخی قصد دارند جوانان حزب اللهی را به گروه فرقان تشبیه کنند

لزوم تفسیر صحیح و تعریف درست از اسلام انقلابی/ برخی قصد دارند جوانان حزب اللهی را به گروه فرقان تشبیه کنند
مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان تاکید کرد: ما معتقدیم هم انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی صحیح است به شرط آن که تفسیر صحیحی از این دو مقوله داشته باشیم؛ وقتی می گوییم انقلاب اسلامی، هدف تعیین اسلام است و اسلام انقلابی نیز که مورد تایید رهبر و امام است یعنی اسلام کوتاه نمی آید و در مقابل همه چیز حرکت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی در گفتگو با ناب نیوز در خصوص تفاوت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی ولزوم تفسیر صحیح این دو مقوله گفت: بحث انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی از صدر انقلاب شروع شد و امروز نیز عده ای روشنفکران به دنبال این موضوع هستند اما در ابتدا باید تعریف این دو را بدانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز, ناب نیوز,

مسئول بسیج طلاب  ورو حانیون حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان تصریح کرد: انقلاب یعنی دگرگونی و تغییر و اسلام به معنای تسلیم شدن در مقابل خداوند و دین است؛ انقلاب اسلامی یعنی باید انقلاب کرده و با تغییر و دگرگونی، نظام سیاسی کشور را تغییر دهیم تا به اسلام برسیم، کمااینکه در زمان شاهنشاهی نیز مردم به سردستگی روحانیون قیام کردند تا نظام طاغوت را به اسلام تغییر دهند.

,

تصور گروه فرقان از اسلام انقلابی فقط مبارزه بود و دین را در حد جهاد می دید

, تصور گروه فرقان از اسلام انقلابی فقط مبارزه بود و دین را در حد جهاد می دید,

وی اظهار داشت: عده ای به نام گروه فرقان از همان ابتدای انقلاب اسلامی گفتند که باید اسلام انقلابی داشته باشیم؛ یعنی اسلامی که حرکت می کند تا تغییر ایجاد نماید اما این گروه از سایر نهادها و برنامه های دینی غافل بودند و دین را فقط برای انقلاب کردن می دیدند.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه عقاید گروه فرقان موجب به شهادت رسیدن شهید مطهری شد؛ عنوان کرد: این گروه از عبادت و آخرت غافل شدند و دین را فقط در حد جهاد می دانستند؛ آنها از اسلام انقلابی این تصور را داشتند که فقط باید مبارزه کرد و هیچ جنبه دیگری از دین را درنظر نمی گرفتند.

,

این استاد حوزه اذعان کرد: اما ما معتقدیم هم انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی صحیح است به شرط آن که تفسیر صحیحی از این دو مقوله داشته باشیم؛ وقتی می گوییم انقلاب اسلامی، هدف تعیین اسلام است و اسلام انقلابی نیز که مورد تایید رهبر و امام است یعنی اسلام کوتاه نمی آید و در مقابل همه چیز حرکت می کند.

,

وی با اشاره به این جمله امام راحل (ره) که فرمود"ثمره این جنگ استمرار اسلام انقلابی است"، خاطرنشان کرد: مشکل ما با گروه فرقان در این است که آنها اسلام را فقط برای مبارزه می خواستند و جنبه حماسی و جهاد را مدنظر داشتند و معتقد بودند آینده کشور فقط از آن محرومین است اما اسلام انقلابی که مدنظر رهبر معظم انقلاب وامام خمینی (ره) است،  می گوید هر انسان مؤمنی حق دارد تا به انقلاب برسد.

,

برخی قصد دارند جوانان حزب اللهی را به گروه فرقان تشبیه کنند

, برخی قصد دارند جوانان حزب اللهی را به گروه فرقان تشبیه کنند,

مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت با اشاره به سخنان برخی افراد در راس نظام که می گویند ما انقلاب اسلامی داریم نه اسلام انقلابی، بیان کرد: عده ای فقط به دنبال اهداف خودشان هستند و قصد دارند کار جوانان حزب اللهی را به گروه های فرقان تشبیه کنند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام انقلابی کلمه حقی است که از آن اراده باطل می شود، تاکید کرد: ما می گوییم دین در همه زمینه ها مانند امر به معروف، عبادت و حج حضور دارد و کوتاه نمی آید.

,

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: تفاوت اسلام انقلابی ما با گروه فرقان در خوش بینی و بدبینی نسبت به تاریخ است؛ از نظر این گروه قبل از انقلاب تمام جهان ظلم و تاریکی بوده و جنگ همیشه ناحق بوده است اما ما غلبه حق بر باطل را قبول داریم کمااینکه در عاشورا، لشکر امام حسین (ع) با وجود تعداد کم پیروز است چرا که پس از سال ها هنوز نام اباعبدالله و شهدای کربلا پابرجاست.

,

مسئول بسیج طلاب  ورو حانیون حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان با تاکید براینکه امیدواریم تفسیر ما از انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی صحیح باشد، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی هدف رسیدن به اسلام و کنار زدن نظام شاهنشاهی بود و در اسلام انقلابی هم معتقدیم دین هیچگاه کوتاه نمی آید و هر زمان لازم باشد جلوی استکبار ایستاده و انقلاب می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه